شهید دکتر احمدرضا احدی

۱۰ مطلب در خرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

کریدور هوایی؛ طرح عربستان سعودی برای انتقال داعش به افغانستان



در حالیکه نگرانی‌ها از تسریع روند انتقال داعش به افغانستان افزایش یافته است که مقامات افغان از عملیاتی شدن کریدور هوایی کابل-ریاض و آغاز پروازهای مستقیم بین دو کشور خبر داده‌اند.

افتتاح کریدور هوایی افغانستان با عربستان سعودی بار دیگر نگرانی‌های را درباره انتقال تروریست‌ها توسط سعودی از مسیر هوایی به افغانستان افزایش داده است.

«سمیر رسا» مشاور ارشد اشرف غنی در امور مالی و بانکی در نشست خبری از توافق مقامات افغان و حکام سعودی برای اجرایی شدن طرح کریدور هوایی کابل-ریاض خبر داده است.

وی در ادامه تصریح کرد که قرار است طرح کریدور هوایی عربستان- افغانستان از هفته آینده اجرایی شده و انتقال مستقیم کالا بین دو کشور از طریق هوا صورت بگیرد.

گفتنی است که با شکست داعش در عراق و سوریه  آمریکا و برخی از کشورهای عربی در حال انتقال بازمانده‌های این گروه تروریستی به افغانستان هستند.

عراق و سوریه مرز مشترکی با افغانستان ندارد و یکی از راه‌های انتقال داعش به افغانستان استفاده از کریدورهای هوایی ایجاد شده بین افغانستان و کشورهای عربی محسوب می‌شود.

بسیاری از اتباع کشورهای حاشیه خلیج و اتحادیه اروپا در سال های گذشته به گروه تروریستی داعش پیوسته بودند که پس از شکست این گروه تروریستی در صدد بازگشت به کشورهای شان هستند.

کارشناسان معتقدند کشورهای غربی و کشورهای حاشیه خلیج از پذیرفتن اتباع شان خودداری می‌کنند زیرا بازگشت آنها به کشورهای اروپایی و عربی می‌تواند خطر بزرگی را متوجه امنیت ملی این کشورها کند.

آمریکا و عربستان سعودی تلاش می‌کنند تا با انتقال داعش به محل دیگری به استفاده ابزاری از آن برای اهداف منطقه‌ای شان‌ ادامه دهند و هم از بوجود آمدن بحران امنیتی در کشورهای غربی و کشورهای حاشیه خلیج جلوگیری کنند.

آمریکا و کشورهای عربی متهم هستند که از طریق تقویت داعش در افغانستان تلاش می‌کنند تا رقبای منطقه‌ای خود از جمله ایران، روسیه و چین را درگیر جنگ کرده تا ناامنی به این کشورها سرایت کند.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

تشکیل طبقه اجتماعی جدید زیر پوست تلگرام/«اتحاد» غیراخلاقی زیر 18 ساله‌ها بر بستر مخدر و فحشا


تشکیل طبقه اجتماعی جدید زیر پوست تلگرام/«اتحاد» غیراخلاقی زیر 18 ساله‌ها بر بستر مخدر و فحشا shia muslim                   
زیر پوست کانال‌ها و گروه‌های رسمی، فان، خانوادگی و حتی غیراخلاقی بزرگسالانه تلگرام، «اتحاد»هایی خارج از عرف متشکل از نوجوان‌ها و افراد کم سن ایجاد شده که در فضایی به دور از هر نوع نظارت والدین با قوانین و ادبیات خاص خود، با هدف افزایش کاربر و بازدید دست به هر کاری می‌زنند.

یکی از کسب و کارهای مهم و تاثیرگذار در پیام رسان مشاغل مرتبط با کانون‌های تبلیغاتی و کانال‌داری است که طبق برآوردهای غیررسمی گردش مالی بازار تبلیغات روزانه در تلگرام تا 5 میلیارد تومان می‌رسد و مدیر کانال یک شغل ثابت با درآمد متغیر 300 هزار تومان تا 30 میلیون تومان در ماه است.

اما علیرغم اهمیت تجارت تبلیغات، نقش این اکوسیستم در اقتصاد پیام رسان مغفول مانده است. اکوسیستمی که از 4 گروه اصلی سفارش‌دهندگان تبلیغات، توزیع کنندگان تبلیغات، مدیران کانال و کاربران تشکیل شده است.

«گسترده‌ها» یا گروه‌های تبلیغات گسترده در تلگرام یکی از بازیگران اصلی این تجارت هستند که وظیفه‌ سازماندهی توزیع تبلیغ در کانال‌ها را برعهده دارند و پیش از این فارس در گزارشی با عنوان «مقاومت‌‌های پنهان و آشکار «گسترده‌ها» در برابر خروج از تلگرام/ کانال‌هایی که به پیام‌رسان داخلی مهاجرت کرده‌اند تهدید می‌شوند» به فعالیت آنها پرداخته و در گزارشی با عنوان «4 بازیگر تجارت تبلیغ درپیام‌رسان‌ها/ انتقال کسب‌وکارهای تبلیغات گسترده تلگرام به پیام‌رسان‌های داخلی» جزییات روش فعالیت آنها را تشریح کرده است. اما علاوه بر گسترده ها، لایه دیگری نیز در تلگرام تشکیل شده است که اگر چه مبادلات مالی در آن نقش مهمی دارد، اما از نظر ماهوی به طور کامل با ماجرای تبلیغات و کسب‌وکارهای معمول متفاوت است. این پدیده جدید و ناشناخته که بیشترین مخاطبان آن نوجوانان زیر 18 سال هستند را «اتحاد» نام داده‌اند. در این گزارش برای اولین بار به فعالیت غیرمعمول و ناشناخته «اتحادها» بر بستر تلگرام پرداخته‌ایم.

* تفاوت «گسترده‌ها» و «اتحادها» در تلگرام

برعکس اینکه گسترده ها جمعی برای افراد بزرگسال هستند، اتحادها جمعی متشکل از نوجوانان در رنج سنی زیر 18 سال هستند.گسترده ها اغلب کانال های بزرگ با محتوای رسمی را پشتیبانی می‌کنند در حالی که فعالیت اتحادها اغلب در کانال ها و گروه های غیررسمی با محوریت افزایش ممبر و بازدید کانال است.

برای مثال اتحادها اغلب با کانال ها و گروه های مربوط به نوجوانان مرتبط هستند و در موضوعاتی مانند دوست‌یابی و موسیقی و در موارد غیرمجاز، فاز سنگین و غم، فاز خودکشی، موضوعات غیراخلاقی و فروش مواد مخدر کار می‌کنند. 

*تشکیل اتحاد‌ها در تلگرام و هویت یابی نوجوانان در بسترهای خلاف اخلاق 

اتحاد یک شبکه پیچیده با سازوکاری عجیب است. نوجوان‌ها در فرآیندی عضو اتحادها می‌شوند و در آن رشد می‌کنند و به طور کامل دور از چشم خانواده، آموزش و پرورش، پلیس و نهادهای حمایت‌گر اجتماعی، یک طبقه اجتماعی جدید را زیر پوست تلگرام به لطف رانت گسترده‌ای که در طول سال‌های طولانی به یک پیام‌رسان خارجی داده شده است، شکل می‌دهند.

در این فضا و بستر ویژه، با رشد افراد در اتحادها، افرادی که در اتحادها فعالیت قوی داشته باشند ممکن است تا چند میلیون تومان در ماه نیز درآمد کسب کنند.

اعضای اتحادها ادبیات مخصوصی دارند و برای هر منظور از اصطلاحاتی خاص استفاده می‌کنند که حتی در ادبیات محاوره‌ای معمول هم اغلب این اصطلاحات ناشناخته و جدید هستند. رل، تونل، اک، چالش، سیک، چنل، کل، فیک، ریپ، ریم و کیپ از جمله اصطلاحاتی ست که اغلب در همین فضا ساخته و استفاده شده است.

* به پدر و مادرت فحاشی کن و وارد شو

افرادی که وارد اتحاد می شوند با ضبط یک فیلم از خودشان و فحاشی به مادر و پدرشان، قول می دهند که به اعضای اتحاد خیانت نکنند.

هر کس وارد اتحاد می‌شود باید با یک غیرهمجنس خود دوست شود و اصطلاحی نیز برای این کار وجود دارد.

هر شخص در ابتدای ورود به اتحاد در مقام ادمین قرار می‌گیرد و به تدریج رشد می‌کند و به مقام های بالاتر می رسد. رتبه  پسرها از ادمین شروع می شود و تا رهبر،کینگ و خالق بالا می رود. رتبه دخترها نیز از ادمیندخی شروع می شود و تا ملکه و پرنس ادامه می یابد.

فضای رقابتی و تلاش برای افزایش رتبه و فضای مشترک بین دختر و پسر در اتحادها برای نوجوانان بسیار جذاب است.

بسیاری از این ارتباطات به رابطه مجازی و حقیقی کشیده شده و پس از مدت کوتاهی از بین می رود؛ برخی اعضا مجبور می شوند چندین بار با افراد مختلف رابطه جدید برقرار کنند. همین فرآیند موجب شده در موارد متعددی پسرها تصاویر دختران را منتشر کنند و به ایجاد نگرانی‌های روانی جدی برای اعضا منجر می‌شود. مواردی نیز از اقدام به خودکشی در اعضا دیده شده است.

جهت مشاهده متن کامل به ادامه مطلب مراجعه نمایید...

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

تساوی حقوق زن و مرد


تساوی حقوق زن و مرد

در عربستان پیش از اسلام چند شوهری و زنده به گور کردن دختران کاملا رایج بوده است.

با ظهور اسلام زنده به گور کردن دختران که از آداب عرب بوده کنار گذاشته شدو در پیمان ازدواج  به جای اینکه پدر دختر، کابین به دامادش بپردازد مقرر شد که شوهر به همسرش مهریه بدهد.

برای زنان حق میراث در نظر گرفته شد در حالی که قبلا فقط افراد مذکر ارث می بردند.بنابراین با ظهور اسلام موقعیت اجتماعی زنان شروع به پیشرفت کرد.همچنین پیامبر اسلام با فرمان الهی، با شرایط معینی با زنان بیعت نمودند و زنان را در امور سیاسی و اجتماعی شریک ساختند.

«ای پیامبر چون زنان مؤمن آیند که با تو بیعت کنند که دیگر هرگز شرک به خدا نیاورند سرقت و زناکاری نکنند و اولاد خود را به قتل نرسانند و برکسی افترا و بهتان میان دست و پای خود نبندند و با تو در هیچ امر معروفی مخالفت نکنند ،بدین شرایط با آنان بیعت کن و برای آنان از خدا آمرزش و غفران طلب که خدا بسیار آمرزنده و مهربان است»(ممتحنه آیه12 )

یکی از مسائل دنیای امروز که بسیار از آن صحبت می شود تساوی حقوق زن و مرد است اما این تساوی از نظر اسلام چگونه است؟

شرط اصلی سعادت هریک از زن و مرد و در حقیقت جامعه ی بشری این است که دو جنس ،هریک در مدار خویش در حرکت باشند و از مدار خود خارج نشوند.

آزادی و برابری زن و مرد آنگاه سود دارد که هیچ کدام از مسیر طبیعی و فطری خود خارج نشوند .آنچه در هر جامعه ای مشکل ایجاد کرده است قیام بر ضد فطرت و طبیعت است.عدم توجه به وضع فطری و طبیعی زن موجب پایمال شدن حقوق خود او خواهد شد.اگر زن و مرد در تمام موارد مشابه هم باشند در این صورت زن باید در تمام کارهای سخت و سنگین نیز با مرد شریک باشد و به فراخور نیروی کارش مزد نیز بگیرد،همانند مرد.توقع احترام و حمایت از مرد نداشته باشد و تمام هزینه ها را خودش بعهده بگیرد و در هزینه ی زندگی و فرزندان با مرد یکسان باشدو...

بالطبع نیروی زن برای کار کمتر از مرد است و اذیت شدنش بیشتر. بنابراین در موقعیت سختی قرار خواهد گرفت.

پس تساوی زن و مرد باید با در نظر گرفتن فطرت و طبیعت آنها برقرار باشد در غیر این صورت با توجه به شرایط جسمی و نوع آفرینش،زن نمیتواند در تمام زمینه ها با مرد برابر باشد.

مثلا در قرآن کریم پاداش در زندگی واپسین برای زن و مرد یکسان است

«و کسی که چیزی از اعمال صالح را انجام دهد خواه مرد با شد یا زن در حالی که ایمان داشته باشد داخل بهشت میشود»(نسا آیه 124 )

2.تساوی در برخی مجازاتها

3.تساوی در مالکیت اقتصادی و مالی

4.تساوی در سرشت و طینت:

«ای مردم از مخالفت پروردگارتان بپرهیزید همان کسی که همه شما را از یک انسان آفرید و همسر او را نیز از جنس او خلق کرد»(نسا آیه 1 )

5.تساوی در تأثیرپذیری از سوی دشمنان درونی و بیرونی

در برخی از کتابهای مذهبی دیگر زن عنصر گناه است اما در آیات قرآن برخلاف این کتابها زن عنصر گناه نیست و خروج آدم از بهشت را وسوسه ی شیطان می داند:

«باز شیطان در او وسوسه کرد گفت:ای آدم آیا (میل داری) تو را بر درخت ابدیت و ملک جاودانی دلالت کنم؟»(طه آیه 120

7.تساوی در برابر فرمان خدا و رسول خدا

«هیچ مرد و زن با ایمانی حق ندارد هنگامی که خدا و پیامبرش امری را لازم بدانند،اختیاری در برابر فرمان خدا داشته باشد وهرکس خدا و فرستاده اش را نافرمانی کند قطعا دچار گمراهی آشکاری گردیده است »(احزاب آیه36  )

8.تساوی در رعایت حقوق یکدیگر

همانطور که در اسلام حقوقی برای مرد وضع شده است تا زن رعایت آن را بعهده بگیرد ،زن نیز حقوق مختلفی دارد که مرد موظف است آنها را رعایت کند.

خداوند متعال میفرمایند:

«و زنهایی که طلاق داده شدند از شوهر نمودن خودداری کنند تا سه پاکی بر آنان بگذرد و آنچه را (حیض یا حمل)که خدا در رحم آنها آفریده کتمان نکنند اگر به خدا و روز قیامت ایمان دارند و شوهران آنها در زمان عده سزاوارترند که آنها را به زنی خود رجوع دهند اگر نیت سازش دارند و زنان را بر شوهران حق مشروعی است چنانچه شوهران را بر زنان ، لیکن مردان را بر زنان افزونی است و خدا توانا و داناست.»(بقره آیه 228 )

زن و مرد باید مصلحت اندیش بوده و حفظ حقوق متقابل را آنطور که شایسته است بر عهده بگیرند و هیچکدام نباید از حقوق خود سوء استفاده کنند.

 با توجه به مطالبی که گفته شد اسلام به زن توجه خاصی داشته و جایگاه زن را جایگاه والایی میداند تا جایی که برابری زن و مرد را طوری در نظر گرفته که با توجه به فطرت او اثر زیانباری برایش نداشته باشد و فشاری بیش از توان خود را متحمل نشود . کدامیک از ادیان دیگر چنین نگاهی به زن داشته است؟!

منابع:

حقوق زن در اسلام. یحیی مدنی

زن در اسلام.عباسعلی محمودی

نظام حقوق زن در اسلام.مرتضی مطهری

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

معیارهای صحیح انتخاب همسر


باید برای گزینش همسر ملاک ها و معیارهای منطقی و درستی در دست داشته باشیم بهترین ملاک ها در آیات و قرآن کریم در روایات معصومان(ع) بیان شده است توجه به آنها زمینه ساز ازدواجی سالم و هدفمند است این ملاک از سوی خالق هستی و رسولی الهی و اولیاء الهی بیان شده است. آنان با اسرار هستی آشنایند و بهترین راهنمایان زندگی هستند 

این ملاک ها هم باید در مورد مردان باشد و هم درباره زنان، چنین نیست که تنها زنان باید این صفات و ویژگی ها و ملاک ها را دارا باشند و مردان از آن مستثنا شوند.

1. ایمان

در اسلام شرط اول انتخاب همسر ایمان و تقوا معرفی شده است. دین بنیان خانواده را حفظ می کند و همسر باتقوا بیشتر از همسری که تقوای کمتری دارد، می تواند اعتماد و آرامش شما را تامین کند. بنابراین پرهیزگاری شرط اول ازدواج از نگاه ائمه و معصومین است. کسی که پایبند به دین نباشد هیچ ضمانتی وجود ندارد که به رعایت حقوق همسر و زندگی مشترک پایبند باشد. در حدیثی از پیامبر اکرم(ص) نقل شده است که: وقتی کسی که به خواستگاری می آید و اخلاق و دین اش مایه رضایت است به او زن دهید که اگر چنین نکنید، فتنه و فساد زمین را پر خواهد کرد. (نهج الفصاحه ، ح247)

امام صادق(ع) می فرماید: «اگر مرد با زنی برای جمال یا مال ازدواج کند به همین امر واگذار می شود ولی اگر برای دیندار بودن او ازدواج کند خدا مال و جمال را نیز نصیبش می گرداند.»

2. حس خلق

توصیه بعدی اسلام درباره ملاک های ازدواج، حسن خلق است. مردی در این زمینه با امام رضا (علیه السلام) مشورت نمود و عرض کرد: یکی از بستگانم از دخترم خواستگاری کرده ولی اخلاق بدی دارد. حضرت فرمود: اگر بدخلق است، دخترت را به ازدواج او در نیاور. ( وسائل الشیعه، ج14،ص54

زن و شوهر یک عمر در کنار هم اند و ارتباط کلامی و غیر کلامی فراوانی با هم دارند. بدین روی اخلاق حسنه و خوش رفتاری و نیک گفتاری در همه زندگی ها بسیار ضروری است و بدون آن زندگی بی روح و خسته کننده خواهد بود. زندگی با زن و مردی دارای کمالات و زیبایی، اما بد اخلاق و بد رفتار و تندخو، رنج آور خواهد بود

3. اصالت خانوادگی

ازدواج یک پیوند خانوادگی است نه پیوند دو نفر. از سوی دیگر، خانواده اولین و مهم ترین ریشه هر فرد و آموزشگاهی است که او داشته هایش، خلق و خو، عادت ها و نگاهش به زندگی را از آنجا کسب کرده. بنابراین مهم است با خانواده ای سالم و اصیل وصلت کنیم. اصالت خانوادگی به معنای سلامت خانواده و خوشنام بودن آن ها است. نه ثروت و اصل و نسب و نام و فامیل.

 رسول خدا(ص) می فرماید: «ای مردم از گیاهانی که بر مزبله ها می روید اجتناب نمایید، گفته شد: یا رسول اللّه مقصود شما از گیاه و سبزی که بر مزبله می روید چیست؟ زن زیبایی که در خانواده پست و فرومایه پرورش می یابد.»

بنابراین باید در انتخاب همسر بسیار دقت کرد و از خانواده دارای کرامت و شرافت و اصالت همسر را برگزید. در غیر این صورت آثار منفی رشد و تربیت خانوادگی در آینده زندگی مشترک و نسل آینده تأثیر زیادی برجای خواهد گذاشت.

4. همتایی

کفویت در ازدواج هم همیشه مورد تاکید پیامبر اکرم(ص) و ائمه بوده است. کفویت به معنای تناسب و همتایی و هماهنگی در ویژگی های اصلی افراد است و در جنبه های ایمانی، فکری، اقتصادی، سنی، ظاهری، خانوادگی، فرهنگی، تحصیلی و... مطرح می شود. در اسلام تاکید زیادی بر کفویت اعتقادی شده است چرا که اعتقادات هر فرد درون مایه وجودی او را مشخص می کنند و تضاد در اعتقادات تنش های زیادی در زندگی در پی دارد. رسول خدا(صلی الله علیه و آله) فرمودند: «مرد مۆمن، کفو و همتای زن مۆمن است؛ و مرد مسلمان، همتای زن مسلمان.» (وسائل الشیعه، ج14، ص44)

5. سلامت

سلامت جسم و روح در ازدواج همیشه مورد تاکید اسلام بوده است.

6. عقل و هوش

عقل و زیرکی از مهم ترین معیارها و ملاکهای انتخاب یک همسر خوب محسوب می شود، اداره و تداوم و پیمودن راه راست و حل مشکلات زندگی کار آسانی نیست اگر دو همسر با هم تفاهم داشته باشند و موقعیت یکدیگر و شرایط و امکانات زندگی را خوب درک کنند، می توانند زندگی را بر پایه صحیحی استوار سازند و به انجام وظیفه مشغول باشند و به کانون خانواده صفا و محبت و گرمی دهند و با عقل و درایت مشکلات را حل و فصل کنند. همسر عاقل امکانات خانواده و شرایط و اوضاع زندگی را خوب درک می کند، توقعات بیجا و بلندپروازی ندارد تا همسرش را در فشار قرار دهد. اکثرا اختلافات خانوادگی و کشمکش های زندگی معلول جهالت و نادانی زن و شوهر، یا یکی از آنها می باشد؛ زوجین هر چه عاقل تر باشند بهتر می توانند همسرداری کنند و وسیله آسایش و خوشی همدیگر را فراهم سازند و از اختلافات و مشکلات بکاهند. 

7- عفت و پاکدامن

از جمله ملاک های بسیار مهم و ضروری در انتخاب همسر، عفت و پاکدامنی است.
در فرهنگ دینی و سفارش پیشوایان معصوم(ه) که اینقدر به پاکی و عفت مردان و زنان تأکید شده است برای آن است که اگر پدر و مادر بد رفتار و ناپاک باشد و توجه به دستورات شرعی نداشته باشند، در اخلاق و روش کودک اثر نامطلوبی برجای خواهد گذاشت و اغلب کودکان و بخصوص دختران قدم جای قدم مادران می گذارند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

Quets (Hadith) from Imam Hussain (PBUH)



Quets (Hadith) from Imam Hussain (PBUH)

 

  • بادِروا بِصِحَّةِ الأجسامِ فی مُدَّةِ الأعمارِ

“Try to keep your body healthy during your lifetime.”

Tuhaf al-Uqul, p.239.

 

 

  • مَن عَبَدَ اللّه َ حَقَّ عِبادَتِهِ آتاهُ اللّه ُ فَوقَ أمانِیِّهِ و کِفایَتِهِ

“Whoever worships God as He really deserves it, God will grant and bestow upon him more than his wishes and capabilities.”

Bihar al-Anwar, vol.71, p.183.

 

 

  • لاتَقولُوا بِألسِنَتِکُم ما یَنقُصُ عَن قَدرِ کُم

“Do not utter something which degrades you.”

Jila al-Oyoun (جلاءالعیون), vol.2, p.205.

 

 

  • إنَّ حَوائِجَ النّاسِ اِلَیکُم مِن نِعَمِ اللّه ِ عَلَیکُم فَلاتَمَلُّوا النِّعَمَ

“The needs of people to you is one of Gods bounties on you, do not detest or feel depressed by these needs.”

Bihar al-Anwar, vol.74, p.205.

 

 

  • مَن سَرَّهُ أن یُنسَأَ فی أَجَلِهِ و یُزادَ فی رِزقِهِ فَلیَصِلْ رَحِمَهُ

“Whoever wishes to postpone his death and boost his daily income should tie bonds with his relatives.”

Bihar al-Anwar, vol.74, p.91.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

A Moment for Thinking – The Creation of the Universe



The Creation of the Universe

A Moment for Thinking
The Creation of the Universe
Nahjul Balagha – Sermon 1
Imam Ali ᴾᴮᵁᴴ the first Shia Imam


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

دانلود سخنرانی استاد رائفی پور « جنود عقل و جهل »


دانلود سخنرانی استاد رائفی پور « جنود عقل و جهل » shia muslim         
دانلود سلسله جلسات سخنرانی استاد رائفی پور با موضوع « جنود عقل و جهل » در ماه مبارک رمضان سال 96 و 97
صوت ها
جلسه اول- دانلود صوتی با کیفیت 80kb - حجم 29 مگابایت دانلود فایل
جلسه اول- دانلود صوتی با کیفیت 24kb - حجم 8 مگابایت دانلود فایل
جلسه دوم- دانلود صوتی با کیفیت 80kb - حجم 32 مگابایت دانلود فایل
جلسه دوم- دانلود صوتی با کیفیت 24kb - حجم 9 مگابایت دانلود فایل
جلسه سوم - دانلود صوتی با کیفیت 80kb - حجم 37 مگابایت دانلود فایل
جلسه سوم - دانلود صوتی با کیفیت 24kb - حجم 9 مگابایت دانلود فایل
جلسه چهارم - دانلود صوتی با کیفیت 80kb - حجم 37 مگابایت دانلود فایل
جلسه چهارم - دانلود صوتی با کیفیت 24kb - حجم 9 مگابایت دانلود فایل
جلسه پنجم - دانلود صوتی با کیفیت 80kb - حجم 27 مگابایت دانلود فایل
جلسه پنجم - دانلود صوتی با کیفیت 24kb - حجم 8 مگابایت دانلود فایل
جلسه ششم- دانلود صوتی با کیفیت 80kb - حجم 40 مگابایت دانلود فایل
جلسه ششم- دانلود صوتی با کیفیت 24kb - حجم 12 مگابایت دانلود فایل
جلسه هفتم- دانلود صوتی با کیفیت 80kb - حجم 41 مگابایت دانلود فایل
جلسه هفتم- دانلود صوتی با کیفیت 24kb - حجم 12 مگابایت دانلود فایل
جلسه هشتم - دانلود صوتی با کیفیت 80kb - حجم 32 مگابایت دانلود فایل
جلسه هشتم - دانلود صوتی با کیفیت 24kb - حجم 9 مگابایت دانلود فایل
جلسه نهم - دانلود صوتی با کیفیت 80kb - حجم 40 مگابایت دانلود فایل
جلسه نهم - دانلود صوتی با کیفیت 24kb - حجم 12 مگابایت دانلود فایل
جلسه دهم - دانلود صوتی با کیفیت 80kb - حجم 30 مگابایت دانلود فایل
جلسه دهم - دانلود صوتی با کیفیت 24kb - حجم 9 مگابایت دانلود فایل
جلسه یازدهم - دانلود صوتی با کیفیت 80kb - حجم 32 مگابایت دانلود فایل
جلسه یازدهم - دانلود صوتی با کیفیت 24kb - حجم 9 مگابایت دانلود فایل
جلسه دوازدهم - دانلود صوتی با کیفیت 80kb - حجم 35 مگابایت دانلود فایل
جلسه دوازدهم - دانلود صوتی با کیفیت 24kb - حجم 10 مگابایت دانلود فایل
جلسه سیزدهم - دانلود صوتی با کیفیت 80kb - حجم 38 مگابایت دانلود فایل
جلسه سیزدهم - دانلود صوتی با کیفیت 24kb - حجم 11 مگابایت دانلود فایل
جلسه چهاردهم - دانلود صوتی با کیفیت 80kb - حجم 33 مگابایت دانلود فایل
جلسه چهاردهم - دانلود صوتی با کیفیت 24kb - حجم 10 مگابایت دانلود فایل
جلسه پانزدهم - دانلود صوتی با کیفیت 80kb - حجم 36 مگابایت دانلود فایل
جلسه پانزدهم - دانلود صوتی با کیفیت 24kb - حجم 10 مگابایت دانلود فایل

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

سخنرانی استاد رائفی پور در شب 21 و 23 ماه رمضان 97


سخنرانی استاد رائفی پور در شب 21 و 23 ماه رمضان 97 shia muslim                   
سخنرانی استاد رائفی پور شب 21 و 21 ماه مبارک رمضان (شبهای قدر) ، در مشهد مقدس

سخنرانی استاد رائفی‌ پور

مراسم احیای شب‌های قدر ( ۲۱ و ۲۳ ماه مبارک رمضان)

سه شنبه و پنج شنبه ۱۵ و ۱۷ خرداد ۹۷

شروع مراسم ساعت ۲۱

مشهد مقدس ، فدائیان اسلام ۱۴، مجتمع فرهنگی امیرالمومنین (علیه السلام)
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

سایت « مهر مهدوی » راه اندازی شد


سایت « مهر مهدوی »  راه اندازی شد shia muslim                   
سایت مهرمهدوی برای منعکس کردن هر چه بیشتر مهرورزی‌های شما مهدی یاوران گرامی راه اندازی شد

سایت مهرمهدوی راه اندازی شد

با توجه به فیلترینگ تلگرام، جهت دریافت گزارش های مهرورزی شما مهدی یاوران گرامی سایت مهر مهدوی با آدرس

Mehremahdavi.ir
راه اندازی شد.

شما دوستان عزیز میتوانید به دو صورت تصاویر گزارش های خود را در سایت بارگزاری کنید

١- بدون ثب نام در سایت و با عنوان کاربر مهمان از آدرس زیر :

mehremahdavi.ir/uploadGuest

٢- با ثبت نام کردن در سایت و از طریق آدرس زیر :

mehremahdavi.ir/upload

توجه داشته باشید با ثبت نام کردن در سایت که کمتر از ٣٠ ثانیه زمان می‌برد، می‌توانید همانند اینستاگرام صفحه اختصاصی خود را داشته باشید و گزارش تمام مهرورزی های خود را در زمان های مختلف داخل صفحه قرار دهید.

تصاویر بعد از بارگزاری نیاز به تایید دارند که در کمترین زمان توسط مدیریت تایید شده و بر روی سایت قرار خواهد گرفت

این کمپین فقط با یاری یکایک شما مهدی یاوران گرامی می‌تواند به هدف خود که معرفی صحیح امام زمان (عج) و جهانی کردن فرهنگ #مهدویت و همدلی بیشتر بین افراد جامعه است برسد.
پس حتما و حتما و حتما گزارش های تصویری که آماده کرده اید را در صفحه شخصی خود در اینستاگرام(که اگر ندارید لحظه ای درنگ نکنید و در کمتر از ١ دقیقه صفحه خود را بسازید) و توییتر و فیسبوک و.... با هشتگ #مهرمهدوی منتشر نمایید.

از این پس تصاویر ارسالی در ربات تلگرامی معرفی شده( @mehremahdavibot ) بررسی نخواهد شد و فقط تصاویر خود را در سایت بارگزاری نمایید.( تصاویری که قبل از تاریخ ١٢ خرداد در ربات ارسال شده اند بررسی خواهد شد و در شبکه های اجتماعی و سایت قرار خواهد گرفت)

همگی #رسانه_باشیم

کانال #مهرمهدوی در تلگرام
T.me/mehremahdavi

کانال #مهرمهدوی در سروش
Sapp.ir/mehremahdavi

کانال #مهرمهدوی در ایتا
Eitaa.com/mehremahdavi

صفحه #مهرمهدوی در اینستاگرام
Instagram.com/mehremahdavi

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

پازل طراحی شده از سوی آمریکا و اروپا، کشاندن جمهوری اسلامی ایران به پای میز مذاکره موشکی و تحمیل معاهداتی چون MTCR و HCOC است.


پازل طراحی شده از سوی آمریکا و اروپا، کشاندن جمهوری اسلامی ایران به پای میز مذاکره موشکی و تحمیل معاهداتی چون MTCR و HCOC است. shia muslim                   
سه موشک ۲۰۰۰ کیلومتری ایران

دانش طراحی و ساخت سامانه های موشکی بالستیک شامل سکوها  و سیلوهای پرتاب، سوخت، ناوبری موشک، سرجنگی و ... یکی از بالاترین سطوح دانش و تکنولوژی در کشورهای جهان است. با شروع سال ۱۳۶۳ و شدت عملیات شهرزنی از سوی صدام، جرقه های استفاده از موشک در ذهن فرماندهان جنگ زده شد، اما به دلیل آنکه زیرساخت موشکی در کشور وجود نداشت، تعدادی موشک اسکاد-بی از لیبی خریداری شد و آموزش های مربوط به شلیک آن نیز توسط سوریه به نیروهای ایرانی داده شد.

در همان زمان و با تلاش شهید «حسن طهرانی مقدم» دو فروند از موشک های خریداری شده از لیبی در اختیار مجموعه های تحقیقاتی قرار گرفت که با مجاهدت های شبانه روزی، متخصصین کشورمان موفق به ساخت اولین موشک با استفاده از فناوری مهندسی معکوس موشک اسکاد-بی شدند.

پس از پایان جنگ، روند توسعه و پیشرفت صنایع موشکی کشورمان در حوزه های مختلف بالستیک، کروز، هواپایه، دریاپایه و زمین پایه ادامه پیدا کرد و امروز جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از کشورهای دارای چرخه کامل صنعت موشکی شناخته می شود و سرریز دانش در این صنعت، به صنایع دیگر کشور مانند صنعت فضایی نیز صادر شده است.

در طول سال های گذشته، دشمنان نظام و کشور که روزگاری صنعت هسته ای را بهانه ای برای تحریم و فشار به ملت ایران انتخاب کرده بودند، پس از برجام نگاه های خود را به سمت صنعت موشکی جمهوری اسلامی ایران چرخانده اند تا بلکه بتوانند با اعمال فشار و تحریم این ابزار بازدارنده برای دفاع مشروع از ملت و تمامیت ارضی کشور را از حیز انتفاع ساقط کنند و در دوران پسابرجام این موضوع که ایران باید بر سر حضور منطقه ای و برنامه موشک های بالستیک خود پای میز مذاکره بیاید از سوی مقامات اروپایی و آمریکایی به دفعات شنیده می شود.

آنچه که در سیاست های توسعه صنعت موشکی کشور وجود داشته، دفع تهدیدات در محدوده ۲۰۰۰ کیلومتری است. بردی که گفته می‌شود همیشگی نیست، اما در حال حاضر و با توجه به تهدیدات موجود کافی است. از طرفی در نظریه پردازی هایی که از جانب غربی ها صورت می گیرد، محدودیت برد موشک های ایران در قالب معاهداتی مانند MTCR و HCOC مورد تاکید آنها است.

موسسه گروه بین المللی بحران، همان موسسه ای که متنی مشابه متن برجام را ۱۴ ماه پیش از حصول آن منتشر کرده بود، در بخشی از گزارشی که به مناسبت دومین سالگرد اجرای برجام منتشر کرد، آورده است:«در رابطه با برنامه‌ی موشکی ایران، این کشور می تواند پیمان منع گسترش موشک های بالستیک سال ۲۰۰۲ لاهه (HCOC) را امضا کند، که ایران را متعهد به مطلع ساختن اعضا پیش از شلیک موشک های بالستیک و حامل های پرتاب و ارائه اظهارنامه ای سالانه در مورد سیاست های داخلی مرتبط با این امور خواهد ساخت»

در نطق رئیس جمهور آمریکا برای اعلام خروج از برجام نیز، رئیس جمهور آمریکا یکی از علل خروج خود از توافق هسته ای را جلوگیری نکردن از برنامه موشکی جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و حتی مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا روز گذشته با بیان اینکه دیگر نمی توانیم تحمل کنیم موشکی بر بلندای جولان فرود آید، تاکید کرد: ایران باید برنامه موشک های بالستیک خود را متوقف کند.

در این راستا سران اروپایی و حتی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز همواره در موضع گیری های خود، راهبرد مذاکره بر سر مسائل منطقه ای و موشکی را مطرح کرده اند.

به نظر می رسد هدف غربی ها در پازل طراحی شده از سوی آمریکا و اروپا، کشاندن جمهوری اسلامی ایران به پای میز مذاکره موشکی و منطقه ای باشد که مشخصا هدف آن در موضوع موشکی، خنثی کردن اثرگذاری تسلیحات دفاعی کشورمان باشد که ساز و کار اجرایی آن را نیز در قالب تحمیل معاهداتی چون MTCR و HCOC در نظر گرفته اند.

در معاهدات یادشده فوق، محدودیت هایی برای ساخت، آزمایش و بکارگیری موشک های بالستیکی لحاظ شده به طوری که برد موشک‌های بالستیک کشورهای عضو به ۳۰۰ کیلومتر و وزن کلاهک جنگی آنها به ۵۰۰ کیلوگرم محدود خواهد شد. این در حالی است که برنامه های توسعه موشکی مبتنی بر تهدیدات صورت می‌پذیرد و بر همین مبنا برد موشک های بالستیک کشورمان در حدود ۲۰۰۰ کیلومتر یعنی بردی که رژیم صهیونیستی را پوشش می‌دهد، در نظر گرفته شد.

رژیم صهیونیستی به عنوان اصلی‌ترین تهدید کننده امنیت منطقه که بقای آن مستلزم ایجاد ناامنی است، یکی از تهدیدهای اصلی در ۲۰۰۰ کیلومتری جمهوری اسلامی ایران است که این موضوع بر اهمیت حفظ برد ۲۰۰۰ کیلومتری موشک‌های کشورمان می افزاید. بر همین اساس جمهوری اسلامی ایران نیز برای دفع تهدیدات و تامین ثبات و امنیت منطقه هیچگاه از برد موشک های خود کم نخواهد کرد و تاکنون توانسته است سه سامانه موشکی بالستیکی قدر، سجیل و خرمشهر با برد ۲۰۰۰ کیلومتر در چرخه دفاعی خود داشته باشد. علاوه بر این، سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه نیز تاکید کرده است: برد موشک‌های‌مان ۲ هزار کیلومتر است که البته قابل افزایش است، اما این توان و برد موشکی را برای جمهوری اسلامی کافی می‌دانیم چون اکثر منافع و نیروهای آمریکایی در شعاع همین برد موشکی قرار دارند.۱۳۹۶

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰