شهید دکتر احمدرضا احدی

۳ مطلب در فروردين ۱۳۹۵ ثبت شده است

اثبات مشروعیت توسل به وسیله آیات قرآن۵۴

 

اثبات مشروعیت توسل به وسیله آیات قرآن ۵۴




لینک دانلود

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

آبرو، جان و مال یک غیرشیعه همانند یک "مرجع شیعه" باید حفظ شود

http://www.valiasr-aj.com/persian/valiasr-aj/image/1395/01/1395-01-29_22-07-24_nnews9004.jpg
آیت‌الله وحید‌خراسانی:
آبرو، جان و مال یک غیرشیعه همانند یک "مرجع شیعه" باید حفظ شود

مرجع تقلید شیعیان اظهار کردند: ناموس یک بدوی، عرضش، مالش، جانش همانند جان و مال و عرض یک مرجع شیعه است.

«آیت‌الله العظمی وحیدخراسانی» در دیدار «آیت‌الله اراکی» دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهار داشتند: اگر به دستورات شرع عمل کنیم که رفتار با مسلم چه باید باشد، خود شهادتین چه آثاری دارد، اگر عامه بفهمند دستورات این مذهب را که فرمود: "صلّوا فی مساجدهم... ؛ در مساجد آنها نماز بخوانید، عیادت کنید مرضای آنها را، احوال بپرسید از غُیّب آنها..."؛ اگر این دستورات علنی شود چه تألیف قلوبی پیدا می‌شود. این‌ها دین ما را، مذهب ما را نشناختند.

معظم له افزودند: ناموس یک بدوی، عرضش، مالش، جانش همانند جان و مال و عرض یک مرجع شیعی است. همانطوری که جان و مال و عرض یک مرجع شیعی باید حفظ شود، آن هم باید حفظ شود، در این حد. این یک بحث است، چقدر هم عریض و طویل از جهت معاشرت با آنها.

ایشان تأکید کردند: معاشرت یک باب است، عیادت کنید از مرضاشان. اگر حمله شود به خانه یک بدوی از آنها از نظر شرعی با حمله به بیت مراجع شیعه برابر است. ان‌شاءالله با این روش عمل شود.

آیت‌الله العظمی وحید خراسانی در پایان خطاب به آیت‌الله اراکی اظهار داشتند: واقعا ما پدر شما را فراموش نمی‌کنیم، به قانون توارث آنچه در او بوده لا محاله به شما منتقل شده ان‌شاءالله، توفیقات شما را از خدا مسئلت داریم. این بیت متعلق به شماست، هر موقع فرصت داشتید تشریف بیارید...صحبة اربعین یوماً قرابة فکیف بصحبة سبعین سنة، ما با مرحوم ابوی شما سال‏‌ها قرین بودیم.

گفتنی است، در ابتدای این دیدار آیت‌الله اراکی ضمن تشریح فعالیت‌ها و اهداف و برنامه‌های مجمع جهانی تقریب، اظهار کرد: اگر خاطر مبارک باشد در ابتدای مسئولیت حقیر در مجمع جهانی تقریب خدمت حضرتعالی رسیدم، و حضرتعالی محبت کردید مبارک فرمودید و دستور دادید که به محضر امام رضا(ع) مشرف شوم از طرف حضرت موسی بن جعفر(ع) و حضرت معصومه(س) حضرت را زیارت کنم و از ایشان درخواست کنم این مأموریت را از جانب ایشان انجام دهم، بنده هم امتثال امر کردم. الان هم به همراه همکاران و معاونین مجمع تقریب خدمت حضرتعالی رسیدیم تا اگر امر یا دستوری دارید اجرا کنیم. راهبرد ما و هدف ما در مجمع تقریب اجرای این فراز از زیارت جامعه است که فرمودند: بولایتکم تمت الکلمة، وعظمت النعمة و ائتلفت الفرقة، و واقعا هدف ما عمل در راستای جلب رضایت ائمه طاهرین (س) است و بحمدالله توفیقات زیادی هم در این امر حاصل شده که در نتیجه شاهد دشمنی گروه‌های تکفیری و افراطی با تقریب مد نظر مان هستیم.

در این دیدار منوچهر متکی معاون بین‌الملل مجمع جهانی تقریب، ناظمی اردکانی معاون امور فرهنگی و اجتماعی مجمع جهانی تقریب، حجت الاسلام مختاری رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریب، محمد حسن تبرائیان و حجت الاسلام صادق گلزاده حضور داشتند.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

خطر ارتداد منتظران موعود!


خطر ارتداد منتظران موعود! shia muslim                   
و خداى تبارک و تعالى کار او را در یک شب سامان دهد، همان طور که کار حضرت موسى را در یک شب اصلاح فرمود...

 

ولادت نهمین امام شیعیان، امام جواد (ع) از پربرکت‎ترین و خوش یمن‎ترین وقایع تاریخ شیعه می‎باشد زیرا پیش از این حکمت الهی بر آن قرار گرفته بود که امام رضا(ع) مدت زمان طولانی در انتظار فرزند باشد از این رو برخی از دشمنان اهل بیت، به این مسئله امید بسته و خاندان امامت را تمام شده می‎دانستند و از سوی دیگر، شیعیان، نگران شده و در انتظار امام آینده خود بودند.
اما ولادت امام جواد(ع) اسباب ناامیدی دشمنان و خوشحالی دوستان اهل بیت را فراهم آورد.
نکته قابل تامل این است که شاید بتوان گفت، یکی از علل طولانی شدن ولادت امام جواد(ع) این باشد که خداوند تربیت شیعه برای انتظار امام معصوم را از زمان امام جواد آغاز کرده‎است بدین معنا که انتظار برای دیدار با امام، در جریان فرزندآوری امام رضا(ع) رقم خورد و پس از ایشان، امامان آتی، با برنامه‎ریزی مدون، شیعیان را آماده ایام غیبت امام زمان و منتظر بودن جهت ظهور ایشان می‎کردند.

جهت مطالعه متن کامل به ادامه مطلب مراجعه نمایید...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰