شهید دکتر احمدرضا احدی

۲۱ مطلب در آبان ۱۳۹۴ ثبت شده است

عفو بین‌الملل: شیخ سلمان را بی‌قید و شرط آزاد کنید!


عفو بین‌الملل: شیخ سلمان را بی‌قید و شرط آزاد کنید! shia muslim                   
سازمان عفو بین الملل، آزادی فوری و بی قید و شرطِ شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت وفاق بحرین و لغو اتهامات ادعایی علیه او را خواستار شد.

به گزارش مصاف، سازمان عفو بین الملل در بیانیه ای یادآور شد که شیخ علی سلمان، تنها به سبب استفادۀ مسالمت آمیز از حق آزادی بیان در بازداشت به سر می برد.

این سازمان با یادآوری گزارش تیم سازمان ملل از بررسی موارد بازداشت های غیرقانونی که بازداشت شیخ علی سلمان را مشمول این مورد دانست، بر ضرورت آزادی او و حمایت از حق آزادی بیان و لغو قوانینی تاکید کرد که این حق و همچنین حق تاسیس انجمن ها و تجمع های مسالمت جویانه را جرم می شمارد.

برای مشاهده حبر کامل به ادامه مطلب مراجعه نمایید...

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

شفافیت قراردادهای نفتی - بررسی قرارداهای نفتی نیجریه


شفافیت قراردادهای نفتی - بررسی قرارداهای نفتی نیجریه

با توجه به اینکه شفافیت یکی از مهمترین ابزارهای مبارزه با فساد محسوب می‌شود، اکثر کشورها به سمت نهادینه کردن شفافیت در سیستم‌ها و ساختارهای دولتی و خصوصی حرکت می‌کنند. کشور نیجریه نیز یکی از کشورهایی است که اهمیت این موضوع را درک کرده است. در همین راستا این کشور، شفافیت قراردادهای نفتی را آغاز کرده است.

حوزه شفافیت شفافیت در بخش اقتصاد Trancparensy in economy sector Scope
موضوع گزارش تجارب Experience report Subject
جغرافیا نیجریه Nigeria Geography
نوع مطلب متن Text Type
زبان فارسی Farsi Language
منتشر کننده شفافیت برای ایران Trasparency 4 iran Publisher

مشروح این تجربه را در «ادامه مطلب» بخوانید...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

اطلاعات، زیرساخت مشارکت در نظام طبّ ملّی (1)


اطلاعات، زیرساخت مشارکت در نظام طبّ ملّی (1)
حوزه شفافیت شفافیت در بخش سلامت Transparency in Health sector Scope
موضوع معرفی Introductory Subject
جغرافیا انگلستان Britain Geography
نوع مطلب وبسایت Website Type
زبان فارسی Farsi Language
منتشر کننده شفافیت برای ایران Trasparency 4 iran Publisher

همواره مشارکت در امر تأمین سلامت فردی و اجتماعی یکی از اهداف نظامهای سلامت بوده و هست. در جمهوری اسلامی ایران با شکل گیری شبکه های بهداشت و نظام ارجاع تا حدی به این نیاز پاسخ گفته شد. در سالهای اخیر نیز یکی از اهداف طرحهایی مانند پزشک خانواده، افزایش مشارکت مردم در امر بهداشت بوده که متأسفانه در عمل با موفقیت چشمگیری مواجه نشده است. ایجاد شبکه‌های بهداشت گرچه از نوآوریهای درخور نظام سلامت ایران در زمان خود بوده امّا از اقتضائات مربوط به آن زمان پیروی می‌کرده است بنابراین امروزه با وجود فناوریهای اطلاعاتی نوین، باید شیوه‌های جدیدی برای مشارکت مردم اتخاذ گردند. نظام طبّ ملّی انگلستان (NHS) یکی از پیشگامان در این عرصه میباشد. وبسایت NHS.UK یکی از وبسایتهای اصلی زیرمجموعه طب ملی انگلستان است که خود را با عنوان «انتخاب (Choice)» معرفی میکند.

برای مشاهده متن کامل به ادامه مطلب مراجعه نمایید...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

گزارش برنامه تلویزیونی پایش 17 آبان 1394

گزارش برنامه تلویزیونی پایش 17 آبان 1394
حوزه شفافیت قوه مقننه، پارلمان Legislative, parliament Scope
موضوع ارائه تجارب، گزارش Experiences, Report Subject
جغرافیا ایران Iran Geography
نوع مطلب متنی Text Type
زبان فارسی Persian Language
منتشر کننده شفافیت برای ایران Transparency4iran.ir Publisher

برنامه تلویزیونی پایش، برنامه‌ای با محوریت موضوعات اقتصادی است. افراد متفاوت برای بحث در موضوعات متفاوت در این برنامه شرکت می‌کنند. یکشنبه 17 آبان ماه، برنامه پایش با موضوع "فساد و شفافیت اقتصادی" به روی آنتن رفت. میهمان ویژه این برنامه، جناب آقای دکتر توکلی، نماینده محترم مجلس شورای اسلامی و همچنین رئیس سازمان مردم نهاد "شبکه دیده بان شفافیت و عدالت" بود. در ابتدا ایشان، تعاریفی از شفافیت ارائه داده و از لحاظ قانونی، نکاتی را در مورد شفافیت بیان کردند. در ادامه به بیان مثال‌هایی از آثار عدم وجود شفافیت در کشور پرداختند. جناب آقای  ثنائی، مدیر مجموعه "شفافیت برای ایران" مهمان دیگر این برنامه بودند. ایشان به بیان مثال‌هایی از شفافیت در سایر کشورها پرداخته و مقوله شفافیت و آثار آن در مجالس قانون‌گذاری، دولت و سایر عرصه‌های اجتماعی در کشورهای مختلف را بررسی کردند.

برای مشاهده متن کامل به ادامه مطلب مراجعه نمایید...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

شفافیت جان انسانها را حفظ میکند!

شفافیت جان انسانها را حفظ میکند!
حوزه شفافیت شفافیت در بخش سلامت Transparency in Health sector Scope
موضوع گزارش تجارب Experience report Subject
جغرافیا انگلستان Britain Geography
نوع مطلب متن Text Type
زبان فارسی Farsi Language
منتشر کننده شفافیت برای ایران Trasparency 4 iran Publisher

در کشورهایی مانند انگلستان که ارائه خدمات سلامت ملّی و دولتی است و مردم از لحاظ هزینه­‌های سلامت دچار مشکل نیستند، شفافیت نظام سلامت توانسته در حیطه‌­های دیگری مثمر ثمر گردد. در انگلستان یکی از مهمترین محرّک­ها در این زمینه شخصی به نام کندی بوده است که به نرخ بالای مرگ و میر ناشی از اعمال جراحی قلب اطفال در بیمارستان سلطنتی بریستول واکنش نشان داد. حرکت وی موجب شد تا دولت نسبت به شفافیت نرخ مرگ و میر تمام اعمال قلب انگلستان اقدام کند. امّا نتیجه­‌ی قابل توجّه این شفافیت در حفظ جان انسان­ها نمود پیدا کرد. پس از انتشار عمومی این اطلاعات در سال 2005، نرخ مرگ و میر ناشی از اعمال جرّاحی قلب بصورت چشمگیری (نزدیک به 50%) کاهش یافت. این تأثیر برجسته به نمادی از اثر شفافیت بر حفظ جان انسان‌ها در انگلستان و تمام جهان تبدیل شده است.

شفافیت اطلاعات در نظام سلامت انگلستان شامل سه بخش کلّی است:

1-    داده­‌ی بزرگ (Big data): تمامی اطلاعات عمومی نظام سلامت؛ شامل نرخ مرگ و میر اعمال جراحی و کیفیت خدمات ارائه­‌دهندگان است که در اختیار عموم مردم قرار می­گیرد.

2-    داده­‌ی کاربران (User data): شامل اطلاعاتی است که کاربران در اختیار سیستم قرار می­دهند؛ مانند رضایت آنها از خدمات و همچنین پیشنهاد خدمات به دیگران.

3-    داده­‌ی من (My data): این اطلاعات شامل تمامی سوابق سلامتی هر فرد است که از طریق اینترنت و بصورت یکجا همواره در اختیار وی خواهد بود (مانند طرح سپاس(پرونده الکترونیک سلامت) در ایران).

این تجربه در انگلستان حاکی از آن است که با ایجاد شفافیت در کیفیت خدماتِ ارائه­‌دهندگان با استفاده از شاخصهای سلامتی می­توان مطالبه­‌ی عمومی ایجاد کرد و با شکل­‌گیری این مطالبه، پاسخگویی مسئولین افزایش می­‌یابد. نتیجه­‌ی چنین فضایی، ایجاد توازن قدرت بین بیماران و ارائه­‌کنندگان است که در نهایت منجر به بهبود فرایندها، ایجاد عدالت و افزایش اثربخشی در ارائه خدمت می­گردد.


منابع


این مطلب متعلق است به بلاگ «شفافیت برای ایران» و ترویج آن صرفا در راستای اعتلای کشور عزیزمان مجاز می‌باشد.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

ارسال لایحه شفاف سازی انتخابات به مجلس








معاون پارلمانی رئیس جمهوری گفت: لایحه شفاف سازی منابع و هزینه های تبلیغاتی نامزدهای انتخابات روز گذشته (چهارشنبه) با امضای رئیس جمهوری با قید دو فوریت به مجلس ارسال شد که در جلسه آینده مجلس شورای اسلامی اعلام وصول می شود.

حجت الاسلام و المسلمین مجید انصاری در گفت و گو با ایرنا افزود: این لایحه هفته گذشته در هیات دولت تصویب شد و ما درخواست دو فوریت کردیم. 

وی اظهار داشت: محتوای لایحه این است که هزینه تبلیغات نامزدها و احزاب شفاف سازی شود که از چه منبعی و چه میزانی است، زیرا در فصل انتخابات، تبلیغات متفاوتی انجام می شود، برخی نامزدها بسیار گسترده و بعضا اسراف آمیز تبلیغاتی را انجام می دهند و شبهاتی در ذهن مردم شکل می گیرد که این پول تبلیغات از کجا تامین می شود؟

معاون امور مجلس رئیس جمهوری ادامه داد: این لایحه در صورتی که تصویب شود، امکان شفاف سازی میزان هزینه های انتخاباتی و منابع مالی نامزدها را فراهم می کند و برای کمیسیون ماده 10 احزاب هم این امکان به وجود می آید که بر هزینه های تبلیغاتی انتخاباتی احزاب و گروه ها نظارت کنند. 

انصاری تصریح کرد که این لایحه گامی به سمت شفاف سازی تبلیغات انتخاباتی است. 

وی در پاسخ به این سوال که آیا این لایحه بر تایید صلاحیت نامزدها تاثیر خواهد داشت؟ گفت: نه این لایحه ربطی به این موضوع ندارد، ما که نمی خواهیم محدودیت ایجاد کنیم به همین جهت هیچ سقفی هم در نظر گرفته نشده است، موضوع این است که مشخص شود یک داوطلب چه مقدار هزینه کرده است.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری افزود: البته قانون تبلیغات انتخابات، قانون جداگانه ای است و ربطی به این موضوع ندارد، طبعا کاندیداها ملزم هستند در محدوده قانون انتخابات و قانون تبلیغات انتخابات فعالیت کنند، این لایحه صرفا ناظر بر این است که منابع و مصارف مالی تبلیغات انتخاباتی شفاف شود.
منبع : تابناک
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

رئیس جمهور علوی


ریس جمهور علوی shia muslim         
سخنرانی استاد رائفی پوردر مراسم اعتکاف شیراز
صوت ها
رئیس جمهور علوی 2 خرداد 1392 دانلود فایل
رئیس جمهور علوی 3 خرداد 1392 دانلود فایل
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

دانلود روایت عهد 44 + گزارش و گزارش تصویری


دانلود روایت عهد 44 + گزارش و گزارش تصویری shia muslim         
دانلود سخنرانی استاد رائفی پور روایت عهد 44 با موضوع شفافیت پنجشنبه 15مرداد 1394
گزارش جلسه

گزارش روایت عهد ۴۴

بسم الله الرحمن الرحیم

چهل و چهارمین همایش روایت عهد با موضوع«شفافیت، تنها راه پاسخگویی مسئولین به مردم» با حضور انبوه مهدی یاوران در سالن رفاه برگزار شد.

در ابتدای جلسه استاد رائفی پور با ذکر این نکته که بدون اثبات ایدئولوژی تشیع نمی توان به آرمانهای مهدویت جامه عمل پوشاند، هدف از برگزاری این جلسه را بررسی مشکلات جمهوری اسلامی و چگونگی حل آنها در راستای دفاع از کیان تشیع و به تبع آن امام تشیع بیان کردند.
ایشان سخنان خود را با تمسک به نامه پنجاهم امام علی (ع) خطاب به امیران سپاه خود آغاز کردند و اخطار دادند که در نتیجه سرمشق قرار ندادن نصایح مولای متقیان، جمهوری اسلامی به نظامی ناکارآمد تبدیل خواهد شد که به موجب آن بزرگترین تهدید کشور یعنی سلب اعتماد عمومی پدیدار میگردد.
استاد رائفی پور نظام کنونی جمهوری اسلامی  ایران را دارای چهار مشکل عمده دانستند (ناکارآمدی دستگاه‌های دولتی در شناسایی وظایفشان، وجود فسادهای سیستمی و فردی، فساد از جنس اسراف و تبذیر وعدم مشارکت مردم در سطوح مختلف حاکمیتی) و اظهار داشتند تنها راه حل این مشکلات شفاف سازی در همه زمینه‌ها (طبعا به استثناء مسائل امنیتی) است.

ایشان در ادامه جلسه اهداف و آثار شفافیت را به شرح ذیل بیان داشتند:
-بهترین ابزار برای پاسخگویی
-بالا رفتن کارآمدی
-کاهش فساد
-افزایش اعتماد
-بهینگی سیستم
-افزایش سطح و کیفیت تصمیمات
-افزایش خبرگی تصمیمات
-کاهش تصمیمات فردی و جناحی
-افزایش توقعات
استاد همچنین اطلاعات و فناوری اطلاعات، قانون، فرآیند، فرهنگ و ورود برخی فناوری ها و دانش‌ها را به عنوان ابزار ایجاد شفافیت معرفی کردند.

استاد رائفی پور در بخشی از سخنانشان نتایج و آثار عدم شفاف سازی  در طی این سالها در کشور را با ذکر مثال هایی بررسیکردند:
-اشتباهات آماری و تضاد و ناهماهنگی بین اطلاعات ارائه شده
-تضاد در آمارهای معوقات بانکی
-عدم شفاف سازی و شناخت پیرامون فعالیت های مسئولین
-اشتباهات فاحش در ارائه آمارهای مربوط به کالاهاو واردات
- سیستم اشتباه یارانه ها
-اختلال در نظام مالیاتی کشور

مشاهده متن کامل در ادامه مطلب...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

حمله جنگنده‌های عربستان به مدرسه ای در اب یمن


             

حمله جنگنده‌های عربستان به مدرسه ای در اب یمن shia muslim                   

 به گزارش منابع یمنی، جنگنده‌های عربستان صبح امروز(چهارشنبه) مدرسه ای را در اب یمن هدف موشکی خود قرار دادند.

به گزارش مصاف، جنگنده های عربستان صبح امروز مدرسه جمال الدین الشبیبی در اب را هدف موشکی خود قرار دادند.


بر اساس گزارش های اولیه در این حمله هوایی تا کنون یک یمنی کشته شده است.


هنوز آمار دقیقی از قربانیان و زخمی های احتمالی این حمله گزارش نشده است.


یک مقام نظامی یمنی در استان تعز گفت: نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن با هدف قرار دادن مرکز فرماندهی متجاوزان عربستان در وادی القاضی در منطقه المظفر تعز، ۲۰ متجاوز نظامی عربستانی را کشتند.


عربستان با ائتلاف برخی کشور عربی و آمریکا از ششم فروردین سال جاری حملات گسترده ای را علیه یمن آغاز کرد تا «عبد ربه منصور هادی» رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابی های یمنی که امنیت شهرهای این کشور را تامین می کنند، جلوگیری کند.


دراثر این حملات تاکنون هزاران یمنی از جمله شمار زیادی از زنان و کودکان شهید و یا مجروح شده و ده ها هزار نفر نیز آواره و ۸۰ درصد تاسیسات زیربنایی، خدماتی و درمانی این کشور ویران شده است.


منبع: ایرنا

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

عربستان سعودی از اعدام ۳ تبعه ایرانی خبر داد


عربستان سعودی از اعدام ۳ تبعه ایرانی خبر داد shia muslim                   
وزارت کشور عربستان سعودی، امروز – یکشنبه – از اعدام سه تبعه ایران به اتهام قاچاق مواد مخدر، خبر داد.

به گزارش مصاف، وزارت کشور عربستان، در بیانیه‌ای اعلام کرد سه تبعه ایرانی که به دلیل تلاش برای قاچاق مواد مخدر به عربستان از طریق دریا بازداشت و محکوم شده بودند، اعدام شدند.

در این بیانیه آمده است که حکم اعدام این افراد به نام‌های «نبی بخش جوس»، «محمد اکرم بلوح و «امید بولید» در شهر «الدمام» در «منطقه الشرقیه» اجرا شد.

طبق این گزارش، دادگاه عربستان سعودی که گردانندگان آن وهابیون هستند، برای این افراد حکم قتل تعزیری صادر کرده بود.

این در حالی است که یک شاهزاده سعودی حدود دو هفته پیش به اتهام قاچاق دو تن مواد مخدر و دو کیلو کوکائین در فرودگاه بین‌المللی «رفیق الحریری» در بیروت بازداشت شده است.

گزارش منابع آگاه حاکی است که مقام‌های سعودی، دولت لبنان را برای آزادی این شاهزاده قاچاقچی تحت فشار قرار داده‌اند.

منبع: ایلنا

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰