شهید دکتر احمدرضا احدی

۹۴ مطلب در مهر ۱۳۹۶ ثبت شده است

آماده‌باش در کویت در پی انتشار تهدیدات داعش


آماده‌باش در کویت در پی انتشار تهدیدات داعش shia muslim                   
برخی منابع آگاه گزارش دادند که دستگاه‌های امنیتی کویت طی چند روز گذشته به دنبال انتشار تهدیدات داعش علیه این کشور، تدابیر شدیدی را در استان‌های مختلف اتخاذ کرده‌اند.

به گزارش مصاف، منابع آگاه گزارش دادند که دستگاه‌های امنیتی کویت عملیات‌های بازرسی، کنترل و حضور میدانی مسئولان امنیتی در استان‌های مختلف را تشدید کرده‌اند.

روزنامه القبس کویت نوشت که دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی این کشور هفته گذشته از یکی از کشورهای دوست ابلاغیه‌ای درباره تهدیدات داعش در خصوص وقوع عملیاتی در کویت دریافت کرده‌اند که البته زمان و مکان آن مشخص نیست.

به نوشته این روزنامه، اتخاذ تدابیر امنیتی با توجه به ضربات سنگینی که داعش در عراق و سوریه متحمل شده و نگرانی از اجرای عملیات‌های آن در منطقه وجود دارد، ضروری به نظر می‌رسد.

طبق این گزارش، هماهنگی بین دستگاه‌های امنیتی منطقه‌ای و بین‌المللی در سطح عالی قرار دارد و نظارت بر شهروندان و اتباع خارجی مقیم کویت که احتمال ارتباط آنها با داعش وجود دارد، شدید است و حتی تعدادی از آنها برای انجام تحقیقات احضار و ده‌ها نفر نیز بازداشت شده‌اند.

منبع: فارس

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

هلاکت یکی از سرکرده‌های مهم «داعش» در سوریه


هلاکت یکی از سرکرده‌های مهم «داعش» در سوریه shia muslim                   
یکی از مهمترین سرکرده‌های گروه تروریستی داعش در حمله هوایی ارتش سوریه به هلاکت رسید.

به گزارش مصاف، یکی از مهمترین سرکرده های گروه تروریستی داعش به نام «محمد جاسم العران» ملقب به «شلتصو» همراه با دو عنصر مسلح در حمله هوایی ارتش سوریه به شهر البوکمال در حومه جنوب شرقی دیر الزور به هلاکت رسید.

منبع: العالم

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

ارتش سوریه: گروه‌های تروریستی که بازوهای رژیم صهیونیستی در منطقه هستند را نابود می‌کنیم


ارتش سوریه: گروه‌های تروریستی که بازوهای رژیم صهیونیستی در منطقه هستند را نابود می‌کنیم shia muslim                   
فرماندهی کل ارتش در بیانیه ای درباره عواقب تجاوزات رژیم صهیونیستی به منظور حمایت از گروه‌های تروریستی هشدار داده و رژیم صهیونیستی را مسئول تبعات تکرار چنین اقداماتی به هر بهانه ای دانسته و تأکید کرده است که گروه‌های تروریستی را که بازوهای این رژیم در منطقه هستند نابود می‌کند.

به گزارش مصاف،  فرماندهی کل ارتش سوریه و نیروهای مسلح با صدور بیانیه ای اعلام کرد: پس از موفقیت نیروهای مسلح سوری در دفع حمله گسترده تروریستهای جبهه النصره به حومه شهر البعث در قنیطره، رژیم صهیونیستی به منظور حمایت از گروه های تروریستی و بالا بردن روحیه آنها، امروز به یکی از مواضع نظامی ارتش سوریه حمله کرد.

فرماندهی کل ارتش در این بیانیه درباره عواقب این تجاوزات هشدار داده و رژیم صهیونیستی را مسئول تبعات تکرار چنین اقداماتی به هر بهانه ای دانسته و تأکید کرده است که گروه های تروریستی را که بازوهای این رژیم در منطقه هستند نابود می کند.

جنگنده های رژیم صهیونیستی دیروز چندین موشک از داخل اراضی اشغالی به اماکن و ساختمان های مسکونی در اطراف شهر البعث در قنیطره شلیک کردند که بر اثر آن تعدادی از شهروندان به شهادت رسیده و خسارت هایی به این مناطق وارد شد.

این تجاوز یک بار دیگر پرده از ارتباط تنگاتنگ بین رژیم صهیونیستی و گروه تروریستی جبهه النصره برداشت. این گروه در فهرست بین المللی تروریسم قرار دارد.
منبع: العالم

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

کشف مقدار قابل توجهی سلاح آمریکایی در مواضع داعش در البوکمال سوریه


کشف مقدار قابل توجهی سلاح آمریکایی در مواضع داعش در البوکمال سوریه shia muslim                   
بالگردهای ارتش سوریه مواضع گروه تروریستی داعش در محور المیادین در البوکمال را در هم کوبید.

به گزارش مصاف،  ارتش سوریه همچنین مقادیر قابل توجهی اسلحه و مهمات متعلق به گروه تروریستی داعش از جمله سلاح های سنگین ساخت آمریکا را به غنمیت گرفتند.

ارتش سوریه و هم پیمانانش همچنین منطقه میدان نفتی العمر در حومه دیر الزور را زیر آتش گرفته و روستای ذبیان در کرانه شرقی رود فرات را آزاد کردند.
منبع: العالم

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

تظاهرات ضد سعودی در یمن


تظاهرات ضد سعودی در یمن shia muslim                   
صدها یمنی بر علیه ائتلاف عربی و پادشاه عربستان سعودی در تعز تظاهرات کردند.

به گزارش مصاف،  صدها یمنی تظاهرات گسترده ای را ضد «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه سعودی و ائتلاف عربی در میدان الحریه در شهر تعز یمن به راه انداختند.

تظاهرات کنندگان با سردادن شعارهای«آزادی کجاست؟» نسبت به محقق نشدن پیشروی واقعی در این جنگ ضد جماعت انصارالله و «علی عبدالله صالح» رئیس جمهوری پیشین یمن انتقاد کردند.

عربستان سعودی در 25 مارس 2015 ( ششم فروردین 1394) با تشکیل ائتلاف عربی در حمایت از دولت «عبد ربه منصور هادی» حمله هوایی علیه یمن را با نام عملیات طوفان قاطعیت (عملیة عاصِفة الحزم) آغاز کرد و از دوم اردیبهشت با نام عملیات احیای امید (عملیة إعادة الأمل) ادامه یافت؛ جنگ در یمن باعث شد تا وضعیت انسانی و معیشتی در این کشور سخت شود و امروز بیشتر ساکنان آن نیازمند کمک های بین المللی هستند؛ براساس آمار سازمان ملل متحد در نتیجه این جنگ 10 هزار یمنی کشته و 40 هزار نفر زخمی و سه میلیون نفر آواره شدند؛ در این جنگ هواپیماهای پنج کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس (عربستان سعودی، امارات متحده عربی، قطر، کویت و بحرین) به همراه مراکش، مصر، اردن و سودان در این حمله مشارکت دارند و سومالی نیز اجازه استفاده از پایگاه‌های نظامی خود را برای حمله داده‌ است.

سازمان ملل متحد همچنین در گزارشی، ائتلاف عربی را در فهرست سیاه قرار داد و این ائتلاف را مسئول کشته و زخمی شدن 683 کودک در یمن دانست.این ائتلاف در طول سال 2016 میلادی به دهها مدرسه و بیمارستان حمله کرد.

منبع: شبستان

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

حمله جنگنده‌های صهیونیستی به مواضع سوریه


حمله جنگنده‌های صهیونیستی به مواضع ارتش سوریه shia muslim                   
ارتش رژیم صهیونیستی صبح شنبه مواضع ارتش سوریه را هدف قرار داد.

به گزارش مصاف، این حمله پس از آن صورت گرفت که بامداد امروز شنبه 5 گلوله خمپاره از خاک سوریه به بلندی های اشغالی جولان شلیک و به نزدیکی شهرک های صهیونیست نشین اصابت کرد.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی تاکید کرد که این رژیم هرگز اصابت موشک از سوریه به بلندی های اشغالی جولان ولو به طور اشتباهی را نمی پذیرد.

 

منبع: مرکز اطلاع رسانی فلسطین

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

لابی نتانیاهو با قدرت‌های جهانی در جلب حمایت از کردستان عراق


لابی نتانیاهو با قدرت‌های جهانی در جلب حمایت از کردستان عراق shia muslim                   
نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حال لابی با قدرت‌های جهانی برای جلب حمایت بین المللی از کردستان عراق است.

به گزارش مصاف،  بنیامین نتانیاهو،نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حال لابی کردن با قدرت های جهانی برای جلب حمایت های بین المللی به منظور جلوگیری از شکست و عقب نشینی بیشتر کردهای عراق در برابر ارتش بغداد است.

به گفته تحلیلگران،اسرائیل تنها رژیمی است که از استقلال کردستان حمایت کرده است چرا که این گروه قومی که جمعیتش در عراق،ترکیه،سوریه و ایران تقسیم شده است را سپری در مقابل دشمنانش می بیند.

مقامات رژیم صهیونیستی اعلام کردند که نتانیاهو هفته گذشته با آنگلا مرکل،صدر اعظم آلمان و روز چهارشنبه با ولادیمیر پوتین،رییس جمهوری روسیه گفتگوی تلفنی انجام داد.

این منابع افزودند که نتانیاهو درباره این مسئله با دولت فرانسه و همچنین با مقامات دولت ترامپ هم در واشنگتن صحبت کرده است.

یکی از مقامات دولتی نتانیاهو که نخواست نامش فاش شود،تصریح کرد که رژیم صهیونیستی به دلیل همجواری اقلیم کردستان با تهران و دمشق ، دارای منافع امنیتی در کردستان نیز هست.

وی افزود:این منطقه یک جا پای محکم و یک مکان استراتژیک است.

این مقام دولتی رژیم صهیونیستی با اشاره به اینکه اسرائیل خواستار فراهم شدن ابزاری برای حمایت کردهای عراق از خودشان است،افزود:بهترین شرایط این است که کسی سلاح یا ابزار دیگر در اختیار کردها قرار دهد.

رژیم صهیونیستی از دهه 1960 تا کنون ارتباط های مخفیانه تجاری،اطلاعاتی و نظامی خود را با اقلیم کردستان در شمال عراق حفظ کرده است.


منبع: شبستان

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

درمان مجروحان پیشمرگه توسط کادر پزشکی الحشد الشعبی


درمان مجروحان پیشمرگه توسط کادر پزشکی الحشد الشعبی shia muslim                   
نظامیان زخمی پیشمرگه که در نبرد با نیروهای ارتش عراق و الحشد الشعبی زخمی شده‌اند توسط تیم پزشکی الحشد الشعبی درمان شدند.

به گزارش مصاف،  رسانه‌های وابسته به الحشد الشعبی از درمان مبارزان پیشمرگه توسط تیم پزشکی بسیج مردمی عراق خبر دادند.

این رسانه‌ها با انتشار تصاویری از نظامیان زخمی پیشمرگه که در نبرد با نیروهای ارتش عراق و الحشد الشعبی زخمی شده‌اند اعلام کردند مجروحان توسط تیم پزشکی الحشد الشعبی درمان شده‌اند.

از سوی دیگر اسود طالبانی از رهبران اتحادیه میهنی کردستان عراق ادعای مطرح شده درباره نقض حقوق بشر در استان کرکوک توسط ارتش و بسیج مردمی عراق را تکذیب کرد.


وی طرف های بیگانه را به حمایت از برخی از رسانه های کردی مانند شبکه راوودو و کردستان 24 برای ایجاد فتنه میان بغداد و اقلیم کردستان متهم کرد.

طالبانی خاطر نشان ساخت، زندگی در استان کرکوک ادامه دارد و اوضاع آن هر روز، نسبت به گذشته بهتر می شود.


منبع: ابنا

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

بارزانی کردهای دنیا را دعوت به تظاهرات کرد


بارزانی کردهای دنیا را دعوت به تظاهرات کرد shia muslim                   
رییس اقلیم کردستان عراق از تمامی کُردها در سراسر جهان خواست تا در حمایت از استقلال کردستان دست به تظاهرات اعتراض آمیز بزنند.

به گزارش مصاف،  «مسعود بارزانی» رییس اقلیم کردستان شب گذشته –جمعه- با انتشار پیامی به کُردهای سراسر جهان از آن ها خواست تا با برگزاری تظاهرات اعتراض‌آمیز در کشورهای مختلف از استقلال کردستان حمایت کنند.

وی همچنین دولت مرکزی عراق را به تهدید، محاصره و مجازات مردم کردستان متهم کرد و اقدامات دولت در برخورد با همه‌پرسی را نقض صریح قانون اساسی دانست.

بارزانی در این بیانیه تصریح کرد که پس از آن که مردم کردستان برای تعیین سرنوشت خود که حق طبیعی آن ها نیز به شمار می‌رود، دست به برگزاری مسالمت‌آمیز همه پرسی زدند امروز با تهدید و محاصره و مجازات مواجه شده و از آن رنج می‌برند.

وی افزود که دولت عراق در حال تلاش برای مجازات یک ملت که به اظهارنظر خود پرداخته به بهانه اعمال قانون است.

رییس اقلیم کردستان این اقدام‌ها را نقض و رد شدن از تمامی مرزها و قوانین و عرف‌ها دانست و افزود که این اقدام‌ها در واقع نقض قانون اساسی عراق است. دولت مرکزی قصد دارد با زور سلاح عزت و اراده ما را نابود کند.

بارزانی با اشاره به مهاجرت بیش از ۱۵۰ هزار نفر از اقلیم کردستان پس محاصره این منطقه توسط دولت مرکزی از افکار عمومی جهان و حامیان جهان خواست تا با ایستادن در کنار کُردها مانع از روی دادن یک فاجعه انسانی و یک کشتار جمعی در این منطقه شوند.

وی خاطرنشان کرد که دولت‌ها فداکاری نیروهای پیشمرگه در مبارزه با گروه تروریستی داعش را فراموش کرده‌اند در حالی که آن‌ها به جای تمامی جهان در مقابل تروریست‌ها ایستادند و هزاران شهید و مجروح تقدیم انسانیت و آزادی کردند.

رییس اقلیم کردستان مدعی شد که دولت عراق در حال تجاوز، ارتکاب جرائم و کوچاندن اجباری شهروندان کُرد است و در این راه از شبه نظامیان تحت حمایت خود بهره می‌گیرد که هم چنین در این راه از حمایت‌های برخی قدرت های خارج از عراق نیز برخوردار بوده و از آن ها دستور می‌گیرد. ما باید در مقابل همه آن‌ها ایستادگی کنیم.

بارزانی در انتها از تمامی کُردها در سراسر جهان خواست تا با برگزاری تظاهرات و همچنین فعالیت‌های مدنی به حمایت از مردم کردستان عراق بپردازند.


منبع: ایلنا

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

طرح لیبرمن برای حمایت از شهرک نشینان صهیونیست


طرح لیبرمن برای حمایت از شهرک نشینان صهیونیست shia muslim                   
وزیر جنگ رژیم صهیونیستی طرح "بی سابقه ای" را به ارزش 3.3 میلیارد شکل (نزدیک به یک میلیارد دلار آمریکا) برای حمایت از شهرک نشینان صهیونیست ارائه خواهد داد.

به گزارش مصاف، این طرح اویگدور لیبرمن شامل طرح امنیتی در جاده ها، جاده های کمربندی و راه های جدید، بودجه حمایت از اتوبوس ها و عرصه ویژه امنیتی است.

لیبرمن پس از تدوین این طرح با همکاری سران شهرک های صهیونیست نشین سعی در طرح و بررسی بودجه مربوط به آن همزمان با آغاز سال جدید را دارد و خوات تخصیص بخشی از این هزینه ها از طریق وزارتخانه های راه و ترابری، مسکن و ارتباطات خواهد شد.

شبکه 2 تلویزیون رژیم صهیونیستی به تشریح برخی بندهای این طرح و در راس آنها طرح امنیت در جاده ها از طریق نصب دوربین ها و تراشه های الکترونیک در تقاطع ها به منظور ممانعت از وقوع حملات در جاده ها و تشدید وسایل روشنایی در جاده های تاریک پرداخت.

این طرح همچنین شامل بندی به نام "گیرنده های تلفن همراه" می شود که در قالب آن دکل هایی در کل مسیر جاده ها به منظور تقویت دریافت امواج تلفن همراه نصب خواهد شد تا از این طریق نیز جلوی وقوع حملات احتمالی گرفته شود.

علاوه بر این، در راستای این طرح مجموعه ای از جاده های کمربندی و محورهای جدید به سمت شهرها و روستاهای فلسطینی احداث خواهد شد و بودجه جدیدی برای اتوبوس ها و خودروهای حمل و نقل امن اختصاص خواهد یافت.

آخرین بخش این طرح نیز که مهمترین بند آن هم به شمار می رود، مربوط به بند امنیتی است و شامل بسته دفاع از مناطق صهیونیست نشین مانند دیوارهای هوشمند و دوربین ها و سرویس های هشدار دهنده برای شناسایی و مقابله با ورود مجریان عملیات های مقاومتی ضدصهیونیستی است.

گفتنی است که شورای شهرک های صهیونیست نشین رژیم صهیونیستی از این طرح استقبال کرده است، اما قصد دارد تا تدوین بودجه سال 2019 منتظر بماند و با این وجود، به شیوه های مختلف نخست وزیر این رژیم را برای موافقت با احداث 4 جاده کمربندی از طریق بودجه فعلی تحت فشار گذاشته است.

منبع: مرکز اطلاع رسانی فلسطین

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰