شهید دکتر احمدرضا احدی

۱۲ مطلب در تیر ۱۳۹۷ ثبت شده است

The Myth of Ethnic Cleansing


The Myth of Ethnic Cleansing

There is a myth called ethnic cleansing.
What does it mean? According to the myth of the superior race, the only pure race in the world is the Jews[Zionists].
so when they enter a land or a country, the rest of the inhabitants must be killed.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

آرامش زن، مانعی برای نفوذ شیطان


 

بسم‌الله الرحمن الرحیم

آرامش زن، مانعی برای نفوذ شیطان

بدون شک باید گفت کانون خانواده مقدس‎ترین نهادی است که نه‌تنها اسلام بلکه تمامی ادیان الهی و حتی مکاتب غیر الهی توصیه به تشکیل آن کرده و جهت استحکام آن دستورات و قوانین خاصی را  وضع کردهاند.

این حجم از و تقدس باعث شده است که این اجتماع کوچک اما پربرکت الهی در تمام ادوار، بیش از سایر روابط انسانی مورد هجمه شیاطین جن و انس قرار گیرد و این حمله گسترده در دوران ما یعنی آخرالزمان بیش از سایر ایام است.

شیطان و اعوان انصارش از هر نژاد و جنس می‎دانند که کانون خانواده به‌اندازه‌ای مقدس است که اگر پا بگیرد و در مسیر درست حرکت کند، برکات آن، می‎تواند مسیر تاریخ را زیرورو کرده و جبهه حق را جاودانه گرداند.

باید گفت حتی اگر نخواهیم  نگاهی کارشناسانه و روانشناسی به آسیب‌هایی که امروزه خانواده‌ها با آن دست‌به‌گریبان هستند بنگریم، یک بررسی تجربه گرایانه به محیط پیرامون ما نشان می‌دهد اکثر اختلافات و طلاق‌ها در سال‌های  ابتدایی ازدواج رخ می‌دهد

هرچند علم روانشناسی و مشاوره تضادهای مختلف فردی و خانوادگی و فرهنگی و عدم تجانس طرفین را علت اصلی این اختلافات و درنهایت طلاقها می‌دانند اما نباید از تلاش شیطان و اعوان‌وانصار انسان نمای او برای برهم زدن این کانون مقدس و الهی غافل بود.

هرچند نباید از این نکته غافل بود که در اکثر موارد آنچه اسباب نفوذ شیاطین در زندگی‌های امروز را فراهم می‎آورد زمینه‎سازی زوجین از طریق ارتکاب گناهان مختلف و باز کردن راه شیطان به زندگی آن‎هاست.

پخش و نگاه به تصاویر مستهجن، دشنام و توهین به خانواده‌ها، سوءظن و ..... ازجمله مواردی است که زمینه تأثیرگذاری وسوسه شیطان برای برهم زدن یک خانواده مخصوصاً یک زندگی تازه بنیان را فراهم می‎کند.

باید گفت بدون شک در کنار دوری از گناه، ابراز محبت هم به‌صورت لسانی و مهم‌تر از آن به‌صورت عملی، و همچنین حفظ احترام متقابل، اصل اساسی است که می‎تواند سد راهی برای نفوذ شیطان و درنتیجه استحکام بنیان خانواده است.

دراین‌بین بی‌تردید نوع آفرینش زن و لطافت‎های خدادادی او، باعث شده است که زن، به اصلی‎ترین کانون محبت در خانواده تبدیل شود که توانایی تزریق آرامش و صمیمیت به همسر و فرزندان خود را دارد.

نکته‎ای که نباید ازنظر دور داشت این است که در هر خانواده  اولویت اصلی در ابراز محبت بیش و پیش از هر چیز ابراز محبت زن و شوهر به یکدیگر است؛ وقتی‌که این اتفاق می‌افتد فرزندان علاوه بر کسب آرامش پیش‎آمده از محبت بی‎دریغ پدر و مادر خود بهره‎مند می‎شوند.

در توضیح باید گفت شکی نیست که محبت و دوستی، گوهر گران‌بهایی است؛ که خداوند در نهاد زن و مرد قرار داده است. تنها می‏بایست دو همسر این امر فطری را ابراز نمایند تا رابطه دوستانه و صمیمانه آنان بیش‌ازپیش برقرار گردد.

مرد در عرصه اجتماع با افراد گوناگون و سلایق مختلف مواجه می‏شود و بسا اوقات مورد اهانت قرار می‏گیرد. زن می‏تواند با خوش‌رویی و اظهار محبت به شوهر، از غم و اندوهش بکاهد و با چهره‏ای دل‏انگیز او را مسرور نماید.

حضرت رضا علیه‌السلام می‏فرماید:

«اِعْلَمْ اَنَّ النِّساءَ شَتی‏ فَمِنْهُنَّ الْغَنیمَةُ وَ الْغَرامَةُ وَ هِیَ الْمُتَحَبِّبَةُ لِزَوْجِها وَالْعاشِقَةُ لَهُ»

«بدان که زنان گوناگون‌اند؛ بعضی زن‏ها دستاوردی گران‌بها و پاداش(رنج‏های آدمی) هستند و این زن کسی است به شوهرش محبت می‏کند و عاشق اوست»(1)

باید دانست زمانی که این عشق و محبت هم‌زبانی باشد و هم رفتاری و عملی تأثیر آن در زندگی دوچندان خواهد بود؛ ازاین‌روست که  امام صادق‏علیه السلام می‏فرماید:

«ما مِنْ اِمْرَأَةٍ تَسْقی‏ زَوْجَها شَرْبَةً مِنْ ماءٍ اِلاَّ کانَ خَیْراً لَها مِنْ عِبادَةِ سَنَة صِیامِ نَهارِها وَ قِیامِ لَیْلِها»

«هیچ زنی نیست که آب به همسرش بنوشاند، درحالی‌که این کار از عبادت یک سال که روزهایش روزه باشد و شب‏هایش به عبادت بایستد بهتر است»(2)

نکته پایانی این است که روحیه مردان به‌گونه‌ای است که در برابر محبت، نرم و دل‌بسته می‏شود و هرچه در توان دارند و به دست می‏آورند را به‌پای محبوب خود می‏ریزند و کانون گرم خانواده بامحبت هر چه بیشتر شکل می‏گیرند. اینجاست که به اسرار سفارش بسیار درباره احترام و محبت زنان به مردان در روایات اسلامی می‏توان پی برد.

به تعبیری می‎توان گفت اسلام 1500 سال پیش، به‌گونه‌ای ظریف و روان‌شناسانه، راه اصلی رسیدن به آرامش در زندگی خانوادگی را به بانوان آموزش داده است.

 

فهرست منابع

  1. مستدرک‏ الوسائل، ج 14، ص‏161
  2. وسائلالشیعه، ج‏14، ص 123
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

The tragedy of Waco


The tragedy of Waco

Eventually, on April 19th, 1993, the second attack took place and this siege ended with the burning of the Davidians’ camp and killing of 76 people including 20 children and 2 pregnant women. David Koresh, Steve Schneider, 52 other adults, 25 children and 2 trauma born infants perish in the April 19th fire.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

بررسی وضعیت اسرائیل در حوزه آب


بررسی وضعیت اسرائیل در حوزه آب shia muslim                   
این یادداشت بدون داوری نسبت به ادعاهای نتانیاهو برای توانایی و اراده کمک به مشکل کم‌آبی در ایران، نمایی کلی از وضعیت منابع آب و خشک‌سالی در اسرائیل به دست می‌دهد.
شاید در دهه 1950 و 1960 میلادی که آب یکی از علل جنگ‌های اسرائیل با همسایگان عربش بود، پیش‌بینی صادرات آن از سوی اسرائیل تا حدود زیادی غیر ممکن به نظر می‌رسید. تکنولوژی‌های شیرین سازی آب و آبیاری قطره‌ای به همراه بازیابی آب و سیاست‌های حفظ منابع آبی و البته عامل سرقت آب از سرزمین‌های فلسطینی، عرضه آب در اسرائیل را افزایش داده و به‌طور شگفت‌آوری کمبود را تبدیل به مازاد کرده است. امروز اسرائیل یکی از رهبران جهانی در زمینه شیرین سازی آب است. این پیشرفت به حدی بوده است که کارشناسان اسرائیلی اکنون مسئله آب را متغیری برای پیشبرد صلح با دولت‌های همسایه تلقی می‌کنند. با این حال، پیشنهاد اخیر نتانیاهو به ایران برای حل مشکل خشک‌سالی را به دشواری می‌توان نشان دادن یک شاخه زیتون تلقی کرد؛ واقعیت این است که او نقطه قوت اسرائیل و نقطه‌ضعف ایران را به هم مرتبط ساخته است تا به‌خوبی "دیپلماسی عمومی" را معنا کند. این یادداشت بدون داوری نسبت به ادعاهای نتانیاهو برای توانایی و اراده کمک به مشکل کم‌آبی در ایران، با خلاصه گزارش‌هایی از اندیشکده بگین سادات اسرائیل، روزنامه هاآرتص، شبکه الجزیره و وب‌سایت ساینتیفیک امریکن، نمایی کلی از وضعیت منابع آب و خشک‌سالی در اسرائیل، روش‌های به کار گرفته شده برای مقابله با کم‌آبی و چالش‌های پیش روی آن در این حوزه به دست می‌دهد.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

افزایش 43 درصدی آزار جنسی در ارتش اسرائیل


افزایش 43 درصدی آزار جنسی در ارتش اسرائیل shia muslim                   
تعداد گزارش‌های آزار و اذیت جنسی در ارتش اسرائیل، 43 درصد افزایش داشته است.
به نقل از عروتص شوع رادیو ارتش اعلام کرد در 5 سال گذشته، تعداد گزارش های آزار و اذیت جنسی در ارتش اسرائیل، 43 درصد افزایش داشته است که بیشترین آن مربوط به سال 2017 است.
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

اگر کسی که به او دل بسته اید، صلاحیت همسری شما را ندارد


اگر به این نتیجه رسیدید که کسی که به او دل بسته اید، صلاحیت همسری شما را ندارد ::
هرچه زودتر رابطه خود را قطع کنید. برای قطع رابطه با جنس مخالف باید :
 1- بدانید فراموشی فردی که به او دل بسته بودید، نیاز به زمان دارد. به خودتان فرصت دهید.
 2- همیشه به خودتان یادآوری کنید که چه بسا در ازدواج با او خوشبخت نمی شدید و شاید برخی
خصوصیات اخلاقی منفی و ناشناخته او، زندگی را بر شما تلخ می ساخت، شاید فرزندی معیوب
حاصل ازدواج شما میشد، شاید...
3- از نگاه کردن به او، حرف زدن با او، رد و بدل کردن پیامک، نامه های الکترونیکی و هر آنچه
احساسات شما را شعله ور می سازد، بپرهیزید.
4- رابطه را ناگهانی قطع کنید قطع تدریجی رابطه احتمال برقراری مجدد آن را بالا میبرد.
5- قبل از بیان تصمیم به قطع رابطه، همه واکنشها و پاسخهای طرف مقابل را پیش بینی و برای آن
جوابی آماده کنید تا هم ذهن خودتان هنگام صحبت کردن آماده تر باشد و هم آسانتر رابطه قطع
شود.
6- به هیچ وجه به محیط هایی که احتمال حضور او وجود دارد نروید؛ از هر چه که ممکن است شما
را به یاد او بیندازد پرهیز کنید؛ از خانواده، دوستان مشترکتان، ایمیل یا تلفن او....
7- حتماً ویژگیهای منفی ای از او دیده اید. هرگاه ذهن شما به او مشغول شد، به اَن ویژگی منفی
بیندیشید و به خویشتن بگویید: او شایسته من نبود.
8- در دفترچه یادداشت خود، فهرستی از موضوعاتی را که اندیشیدن به آنها برای شما لازم یا
مسرت بخش است، بنویسید. هرگاه فکر او به ذهنتان آمد، سراغ دفترچه خود بروید و به یکی از آن
موضوعات بیندیشید.
9- هرگاه ذهن شما ناخودآگاه به او مشغول شد، وضعیت خویش را تغییر دهید و مشغول به کار مثبت
و جدیدی شوید.
10- روابط دوستانه خود را با بستگان و دوستان خوب خود بیشتر کنید.
11- با افراد باایمان، فعال و بانشاط دوست شوید و دوستی خود را با آنان تقویت کنید
12- از تنهایی بپرهیزید؛ زیرا وسوسه و فکر او بیشتر سراغ شما خواهد آمد.

13- از خداوند بخواهید آنچه موجب خوشبختی شماست، نصیب شما سازد.
14- سعی کنید برای ازدواج خویش، اقدامات مطلوب را آنهم با فردی که مطلوب خود میدانید،
انجام دهید.
 15-  این روایت را در برگهای یادداشت کنید ودر جلوی دیدگان خود قرار دهید:
پیامبر خدا(ص) فرمود: «هر کس به آنچه از دستش رفته، امید نداشته باشد، آسوده است و هر کس به آنچه
خداوند روزی اش کرده، خرسند باشد، شادمان میگردد»(1)

1- صدوق، الامالی، ص 225 و 393  

جزوه درس خانواده و جمعیت صفحه 11 و 12

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

آثار مادری


بارداری و زایمان در سلامت زنان نقش به سزائی دارد.
بنابر نظر دانشمندان میزان ابتلا به سرطان سینه و رحم در زنان با بارداری آنها رابطه مستقیم دارد. مطابق این پژوهش ها بروز سرطان سینه در زنانی بیشتر است که فرزندی ندارند یا اولین بارداری آنها پس از 35سالگی است. بررسی مبتلایان به برخی از انواع سرطان رحم نشان میدهد که بیشتر آنها یا مجرد بوده اند یا سابقه ی حاملگی نداشته اند. همچنین افزایش تومورهای تخمدانی با عدم زایمان رابطه مستقیم دارد.


از سوی دیگر در دوران بارداری به دلیل ترشح هورمونهای این دوران ، قدرت ذهن و درایت مادر افزایش می یابد. روانشناسان شناختی ادعا میکنند تغییرات هورمونی لازم برای بارور شدن و حفظ جنین در دوران بارداری، در بخش های مختلف مغز زن اثراتی را برجا میگذارد که برای کنترل و نظارت بر رفتارها و بهبود کارکردهای جسمی و روانی مادر ضروری است. در نتیجه ی این تغییرات مغزی ایجاد شده ، حجم مغز مادران افزایش می یابد تا برای کارزار با ناملایماتی که بر سر راهشان قرار خواهد گرفت آماده و فعال باشند. همچنین حواس ادراکی این زنان نیز قوت بیشتری می یابد؛ حس شنوایی و بویایی و میزان کنترل آنها در محیط بیشتر میگردد.


رابطه ی مادر و فرزندی که از آغاز تشکیل نطفه بوجود می آید آثار ویژه ای را برای هر دو آنها به دنبال دارد. در این ارتباط دو سویه، مادر در طول بارداری از روح و روانی لطیف بهره مند میشود و برای مراقبت و پرستاری از فرزند آمادگی پیدا می کند. هورمون پرولاکتین که در دوران بارداری شروع به ترشح میکند ، موجب افزایش ظرفیت وی برای ارتباط عاطفی با کودک و نگهداری از او میگردد.


تعامل ادامه دار با فرزند و ارتباط با او در روح و روان مادر تأثیرات خوبی داردکه میتوان آن را در ابعاد گوناگون مشاهده کرد؛ در این میان،میتوان به گرایش کمتر زنان به جرم و جنایت اشاره نمود. در بررسی دلایل تفاوت گرایش زن و مرد به جرم ، عده ای به اهمیت مسئولیت زن در نگهداری از کودکان تاکید میکنند. همچنین برقراری پیوند با اعضای خانواده ، علاقه به دیگران ، تعهد در برابر آنها و مشغولیت و مشارکت دائم که در زندگی یک مادر بسیار وجود دارد، از عوامل بازدارنده ی جرم شناخته شده اند.


مادر شدن آثار معنوی ویژه ای را نیز برای زن به دنبال دارد.
رسول اکرم(ص) در این باره میفرمایند:
زمانی که زن باردار میشود، خداوند برای او اجر روزه دار نمازگزار را مینویسد. هنگامی که درد زایمان او را میگیرد، خداوند پاداشی به او میدهد که کسی جز خودش نمی تواند آن را حساب کند. هنگامی که زایمان میکند و کودکش را شیر میدهد، خداوند به هر بار شیر دادن او یک حسنه برایش مینویسد و یک گناه از پرونده ی اعمالش پاک میکند.

 

منبع:
مادری؛ حقوق و مسئولیتها
نرگس خدامی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

چرایی انتخابات زودهنگام در ترکیه


چرایی انتخابات زودهنگام در ترکیه shia muslim                   
سیاست‌های رجب طیب اردوغان درقبال بحران سوریه با دو واکنش کاملا متفاوت از سوی مردم و رای دهندگان مواجه شد ...

سیاست‌های رجب طیب اردوغان درقبال بحران سوریه با دو واکنش کاملا متفاوت از سوی مردم و رای دهندگان مواجه شد به نوعی که بسیاری گرایشات مذهبی و سیاست‌های اقتدارگرایانه و خصمانه وی در قبال کردها و دولت سوریه را نفی کرده و در مقابل بسیاری از ترک‌ها نیز اردوغان را احیا کننده اقتدار و احساسات ملی گرایانه ترکیه و عامل تبدیل آنکارا به یک قدرت تاثیرگذار در خاورمیانه(غرب آسیا) می‌دانند.

با این اوصاف باید اعتراف کرد تغییر ژئوپلتیک و سیاست‌های اقتدارگرایانه اردوغان در قبال سوریه به همان میزان که سبب گرایش اقشار سنتی جامعه ترکیه به وی خواهد شد، سبب دوری جامعه مدرن‌تر و سکولار ترکیه از وی نیز شده است.

دیگر دلیل عمده برگزاری انتخابات زودهنگام در این هفته مربوط به مسائل اقتصادی است.

تغییرات ساختاری در سیاست داخلی مانند تغییر نظام حکومتی و از سوی دیگر پیش‌بینی‌ناپذیر بودن صحنه سیاسی ترکیه براثر اتفاق فوق سبب خروج قابل ملاحظه سرمایه‌گذاران بین‌المللی و کاهش شدید ارزش لیر در بازارهای جهانی شده است.

اردوغان از یک‌سو خطر تاثیر حداکثری اتفاقات منفی اقتصادی درمیان حامیان خود را احساس می‌کند وازسوی دیگر جهت حل و فصل این مشکلات نیاز به قدرت بیشتر مبتنی بر قوانین جدید نظام حکومتی ترکیه دارد.

به همین دلیل با برگزاری زودهنگام انتخابات به مدت 16ماه قصد دارد از تاثیرات‌سوء این اتفاقات پیشگیری‌کند.

عدم‌توفیق‌ احزاب اپوزیسیون ترکیه در جهت نیل به یک گزینه واحد حداکثری در مقابل اردوغان و نیز آشنایی کامل و فوق العاده وی به بازی‌های انتخاباتی باید اذعان داشت اردوغان به هیچ‌عنوان از پیش برنده انتخابات نبوده و شاید برای نخستین‌بار رقابت بسیار سخت، نزدیک و به واقع غیرقابل پیش‌بینی‌ای را تجربه می‌کند.

محرم اینجه، نامزد حزب جمهوریخواه خلق که به‌دلیل بهره‌مندی از پارامترهای پوپولیستی براحتی توانایی بسیج عمومی توده را دارد، رقیب اصلی اردوغان به‌شمار می‌رود.

اما او نمی‌تواند اردوغان را در دور اول شکست دهد، بلکه وی می‌تواند نقش مهمی در کشیده شدن انتخابات به دور دوم داشته باشد. از این‌رو احزاب اپوزیسیون می‌توانند به دور دوم انتخابات به طور جدی امیدوار باشند.

البته نباید فراموش کرد گستردگی سلایق مردم در ترکیه از جهات مختلف مانند نگرش‌های مختلف به مساله دین و سکولاریزم، پان ترکیسم و مساله کردها عملا ایجاد یک ائتلاف قدرتمند را برای هر حزبی غیرممکن می‌سازد.

در این میان از آرای کردها نباید غافل بود. هر دو رقیب قدرتمند انتخابات یعنی اردوغان و اینجه دارای پارامترهای بارز ملی‌گرایانه بوده و این مساله سبب عدم‌گرایش کردها به آنها خواهد شد.

دکتر مانی محرابی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

پایان جنگ یمن به نفع کشورهای کاسب اسلحه نیست


پایان جنگ یمن به نفع کشورهای کاسب اسلحه نیست shia muslim                   
رئیس شورای عالی سیاسی یمن با بیان اینکه کشورهای غربی و آمریکا سلاح‌های ائتلاف سعودی برای حمله به یمن را تامین می‌کنند، گفت که پایان جنگ یمن به نفع طرف آمریکایی و غربی و کارخانه‌های اسلحه سازی آنها نیست.

«مهدی مشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن و فرستاده ویژه وزارت خارجه سوئد به یمن و لیبی شنبه در صنعاء با یکدیگر دیدار و درباره تحولات یمن بحث و تبادل نظر کردند.

مشاط گفت: طرف خارجی از جمله آمریکا و پشتیبانان ائتلاف متجاوز سعودی نمی‌خواهند صادرات سلاحشان و در نتیجه سرازیر شدن پول‌های هنگفت کشورهای خلیج فارس به خزانه آنها متوقف شود.

او گفت: منفعت این کشورها در ادامه حملات متجاوزانه و درد و رنج ملت یمن است و لذا هیچ راه حلی به نفع طرف آمریکایی نیست.

مشاط افزود: درباره بندر الحدیده با مارتین گریفیتس نماینده سازمان ملل در امور یمن گفت‌وگوی زیادی انجام دادیم و امیدواریم که تلاش‌های او در این زمینه مثمر ثمر واقع شود.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن گفت: به نماینده سازمان ملل در امور یمن طرح‌های مختلفی در راستای اعتماد سازی ارائه کردیم که بازگشایی فرودگاه صنعاء، رفع محاصره بندر الحدیده، تبادل اسرای دو طرف، آتش بس و توقف حملات هوایی مقابل توقف حملات موشکی، از جمله آن است.

مهدی مشاط گفت: اگر طرف‌های بین المللی در حل بحران یمن جدی باشند، باید به کشورهای متجاوز به یمن برای توقف تجاوزاتشان فشار بیاورد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

دانلود سخنرانی استاد رائفی پور « تحولات منطقه و اتفاقات سیاسی »


دانلود سخنرانی استاد رائفی پور « تحولات منطقه و اتفاقات سیاسی »  shia muslim         
دانلود سخنرانی استاد رائفی پور با موضوع تحولات منطقه و اتفاقات سیاسی- ٣ اردیبهشت ٩٧ - دانشگاه صنعتی قم
صوت ها
دانلود صوتی با کیفیت 80kb - حجم 86 مگابایت دانلود فایل
دانلود صوتی با کیفیت 24kb - حجم 26 مگابایت دانلود فایل

ویدئو ها

دانلود فایل

دانلود تصویری با کیفیت HD720p - حجم 661 مگابایت

دانلود فایل

دانلود تصویری با کیفیت 360p - حجم 339 مگابایت

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰