شهید دکتر احمدرضا احدی

۷۲ مطلب در تیر ۱۳۹۶ ثبت شده است

تعیین تیم ویژه از سوی ترامپ برای برهم زدن برجام


تعیین تیم ویژه از سوی ترامپ برای برهم زدن برجام shia muslim                   
یک رسانه غربی از اقدام رئیس جمهوری آمریکا در انتخاب تیمی ویژه برای ارائه گزارش منفی از عملکرد ایران در خصوص برجام در دوره ۳ ماهه آینده خبر داد.

به گزارش مصاف، بعد از دیدارهای انجام شده میان «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری و «رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه آمریکا در خصوص برجام، ترامپ تیمی ویژه از نفرات مورد اعتماد خود در کاخ سفید را مامور کرده تا در سه ماه آینده گزارشی در خصوص عدم پایبندی ایران به برجام تهیه کنند.

این اقدام ترامپ به آن دلیل است که گمان می کند وزارت خارجه آمریکا در انجام ماموریت خود در تائید عدم پایبندی ایران به برجام ناتوان بوده است.

بر اساس این گزارش، رئیس‌جمهوری آمریکا به گروهی از نزدیکان مورد اعتماد خود در کاخ سفید دستور داده زمینه‌های لازم را برای اعلام پایبند نبودن ایران به «برجام» در گزارش سه‌ماهه بعدی به کنگره فراهم آورند.

ترامپ مصمم است در گزارش سه ماهه بعدی به کنگره عدم پایبندی ایران به برجام را اعلام کند.

در هفته گذشته و بعد از تائید پایبندی ایران به برجام از سوی دولت آمریکا، گزارش های متعددی درباره کشمکش ترامپ با اعضای تیم امنیت ملی آمریکا در خصوص تائید و یا عدم تائید پایبندی ایران به برجام منتشر شد.

پس از تائید برجام از سوی دولت آمریکا، رسانه های گزارش دادند: آخرین جلسه هماهنگی برای تائید و یا رد برجام در روز چهارشنبه برگزار شد و در جلسه ای که یک ساعت طول کشید تمام مشاوران اصلی امنیت ملی آمریکا به همراه «جیمز ماتیس» وزیر دفاع، «رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه، «جوزف دانفورد» رئیس ستاد مشترک ارتش، «هربرت مک مستر» مشاور امنیت ملی آمریکا و همچنین رئیس کارکنان کاخ سفید حضور داشتند، تمامی اعضای تیم امنیت ملی آمریکا معتقد بودند که در شرایط فعلی بهتر است برجام حفظ شود اما ترامپ راضی به انجام این کار نبود و سرانجام پس از ۵۵ دقیقه جدال میان رئیس جمهور و اعضای تیم امنیت ملی نهایتا ترامپ با تائید برجام موافقت کرد.

دولت دونالد ترامپ، در کنگره ایالات متحده تائید کرده‌است که ایران به مفاد توافق اتمی و برنامه جامع اقدام مشترک، در پیوند با آن، همچنان پایبند مانده‌، هرچند خلاف «روح» آن عمل کرده است. همزمان یک مقام ارشد دولت آمریکا گفته‌است تائیدیه فعلی همراه با «سوءنیت» به تهران است و تحریم‌های غیراتمی در راه است.

دولت دونالد ترامپ تا روز دوشنبه ۲۶ تیر ماه به‌وقت آمریکا مهلت داشت تا گزارش خود در مورد اجرای توافق اتمی را به اطلاع کنگره برساند. بنا بر توافقات انجام شده، این گزارش باید هر ۹۰ روز یک بار به قانونگذاران ایالات متحده ارائه شود.

منبع:خبرگزاری مهر

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

مقام آمریکایی: نباید تهدید نیروی قدس را به جان بخریم


مقام آمریکایی: نباید تهدید نیروی قدس را به جان بخریم shia muslim                   
جانشین رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا تاکید کرد آمریکا نباید تهدید موجود از جانب نیروی قدس در خصوص اقدام تلافی‌جویانه علیه نیروهای خود در عراق را به جان بخرد.

به گزارش مصاف؛ پایگاه اینترنتی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در گزارشی از واشنگتن به قلم جیم گارامون نوشت: «پل سلوا»، جانشین رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، در جلسه استماع کمیته نیروهای مسلح سنا که روز سه شنبه برای بررسی موضوع دادن رای اعتماد به وی برای خدمت در این سمت تا دو سال دیگر برگزار شده بود، به طور عمده با سؤالات اعضای کنگره درباره چالش های پیش روی این کشور به عنوان قدرتی جهانی و آمادگی نیروهای آمریکایی رو به رو شد.

سناتورها از سلوا درباره تهدیدهای جهانی، مشکلات بودجه ای که ارتش با آن رو به روست و نگرانی ها درباره آمادگی ارتش سؤال کردند.

وی درباره تلاش برای شکست (گروه تکفیری صهیونیستی) داعش در سوریه و عراق گفت، با اینکه آزادسازی شهر موصل به دست نیروهای عراقی قابل توجه است، اما هنوز مبارزه وسیعی باقی مانده است، باید برای تامین امنیت مرز سوریه در استان الانبار عراق عملیات اجرا شود.

سلوا همچنین گفت که به تهدید موجود از جانب سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در خصوص اقدام تلافی جویانه علیه نیروهای آمریکایی مستقر در عراق، در صورت اقدام آمریکا در قرار دادن نام نیروی قدس سپاه در فهرست سازمان های تروریستی بین المللی، واقف است. وی تصریح کرد: «ما باید در حالتی قرار بگیریم که آماده چنین چیزی باشیم، اما فکر می کنم نباید با اقدام علیه نیروی قدس چنین تهدیدی را به جان بخریم.»

وی کره شمالی را نخستین تهدید دانست و گفت وزارت دفاع با جامعه اطلاعاتی در خصوص کره شمالی از نزدیک همکاری می کند.

وی در پاسخ به سؤال سناتورها درباره آمادگی ارتش گفت، آمادگی از دسترسی به وجوه و امکانات برای آموزش های پیشرفته ای که برای جنگ شدید با یک رقیب لازم است، حاصل می شود.

وی گفت: «بودجه سال 2017 راهگشاست. بودجه پیشنهادی سال 2018 ما را قادر خواهد کرد تا بیشتر آموزش های قبلی را از سر بگیریم. اما این روند دو سال طول خواهد کشید تا شاهد بهبود آمادگی (ارتش) باشیم.»

سلوا در سخنان خود به فناوری وزارت دفاع موسوم به «راهبرد جبرانی سوم» نیز پرداخت. این فناوری زمینه را برای ارتش آمریکا فراهم می کند تا با راهبردهای ضددسترسی و منع منطقه ای که بسیاری از دشمنان،- به ویژه چین و کره شمالی- برای دستیابی به آن تلاش می کنند، رقابت کند.

سلوا گفت، بزرگترین مزیت ارتش آمریکا این است که قادر خواهد بود قدرت خود را نشان دهد و سپس در صورت لزوم آن قدرت را حفظ کند. وی گفت حفاظت از این توانمندی، در کانون تلاش های وزارت دفاع برای مدرن سازی ارتش به شمار می رود. وی به سناتورها اطمینان داد که این امر همچنان در اولویت اصلی باشد.

سلوا همچنین به روسیه و اقداماتش در اوکراین اشاره کرد و گفت ستاد مشترک ارتش برای تضعیف آنچه که شاید کمک های دفاعی مرگبار به نظر می رسد، با فرماندهی آمریکا در اروپا همکاری می کند.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

درخواست یمن از قطر برای افشاگری بیشتر دربارۀ ائتلاف سعودی


درخواست یمن از قطر برای افشاگری بیشتر دربارۀ ائتلاف سعودی shia muslim                   
رئیس کمیته انقلابی یمن از مقامات قطری خواست که جزئیات بیشتری را از همکاری خود با آل سعود در تجاوز به یمن فاش کند.

به گزارش مصاف، محمد علی الحوثی رئیس کمیته انقلابی یمن اعلام کرد که پرده برداری قطر از علت همدستی خود با آل سعود در تجاوز به یمن بیانگر وجود توطئه ای بزرگ برای ازپای درآوردن یمنی ها است.

الحوثی در صفحۀ فیسبوک خود اعلام کرد: وزیر مشاور امور دفاعی قطر با افشای علت مشارکت دوحه در تجاوز به یمن گامی بزرگ در آشکار شدن جزئیات این تجاوز برداشت و ما امیدواریم که مقامات قطری بیش از پیش جرأت بیان واقعیت ها را از خود نشان بدهند.

الحوثی افزود: ما چارۀ حل هر مشکلی را مذاکره می دانیم ولی همگان می دانند که عربستان سعودی ، آمریکا ، امارات و متحدان آنها با پیش گرفتن گزینۀ نظامی مانع حل مشکلات می شوند.  

خالد بن محمد العطیه وزیر مشاور امور دفاعی قطر در مصاحبه با شبکه تی.آر.تی ورلد ترکیه درباره علت مشارکت کشورش در تجاوز به یمن گفته بود: ما عضو شورای همکاری خلیج فارس هستیم و متأسفانه مجبور شدیم که با ائتلاف سعودی برای حمله به یمن همکاری کنیم .

العطیه افزود: نیروهای قطری وارد خاک یمن نشدند و فقط به حفاظت از مرزهای عربستان سعودی پرداختند.

العطیه اعلام کرد : قطر طرح ویژه ای برای حل بحران یمن دارد زیرا ما معتقد به مذاکره به عنوان کوتاه ترین راه برای حل این بحران هستیم.

منبع:العالم

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

وزرات خارجه مصر: اسرائیل اقدامات تنش زا و توهین به مقدسات را متوقف کند


وزرات خارجه مصر: اسرائیل اقدامات تنش زا و توهین به مقدسات را متوقف کند shia muslim                   
وزارت خارجه مصر در بیانیه ای از رژیم صهیونیستی خواست که اقدامات تنش زا و توهین به مقدسات را متوقف کند.

به گزارش مصاف، وزارت خارجه مصر امروز در بیانیه ای اعلام کرد: اسرائیل نباید اقداماتی اتخاذ کند که باعث ایجاد تنش و درگیری شود و به احساسات دینی ملت فلسطین آسیب بزند. انجام چنین اقداماتی فرصت های دستیابی به صلح پایدار و فراگیر و تحقق راه حل دو دولتی را نابود می کند.

در ادامه بیانیه از رژیم صهیونیستی خواسته شده است که خشونت را متوقف کند و به مقدسات دینی مسلمانان و آزادی انجام آیین عبادی آنها احترام بگذارد. این حق ملت فلسطین است که در امنیت و آزادی به شعائر دینی خود بپردازد.

وزارت خارجه مصر همچنین نسبت به پیامدهای امنیتی حتک حرمت مسجدالاقصی هشدار داد.

گفتنی است نظامیان اشغالگر صهیونیست شب گذشته پس از نماز مغرب در باب الاسباط واقع در قدس اشغالی به فلسطینی ها حمله کردند که در پی آن دهها فلسطینی زخمی شدند.

منابع محلی از شلیک گاز اشک آور و گلوله های پلاستیکی به سمت فلسطینی ها خبر دادند. در یورش نظامیان صهیونیست با گلوله های پلاستیکی و گاز اشک آور، ۳۴ فلسطینی زخمی شدند. منابع فلسطینی همچنین از زخمی شدن شیخ «عکرمه صبری» خطیب مسجدالاقصی در حمله نظامیان صهیونیست به نمازگزاران مقابل باب الاسباط خبر دادند.

منبع:خبرگزاری مهر

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

هشدار دیرهنگام اتحادیه عرب به رژیم صهیونیستی درباره تشدید حملات در قدس اشغالی


هشدار دیرهنگام اتحادیه عرب به رژیم صهیونیستی درباره تشدید حملات در قدس اشغالی shia muslim                   
اتحادیه عرب در پایان نشست خود برای بررسی تحولات در شهر قدس اشغالی، با انتشار بیانیه‌ای اقدامات رژیم صهیونیستی در این شهر را محکوم کرد.

به گزارش مصاف، اتحادیه عرب به رژیم صهیونیستی درباره تشدید حملات در شهر قدس اشغالی هشدار داد.

اتحادیه عرب در پایان نشست فوق‌العاده روز سه‌شنبه در مقر این اتحادیه در قاهره برای بررسی تحولات در شهر قدس اشغالی با انتشار بیانیه‌ای، اقدامات رژیم صهیونیستی در این شهر را محکوم کرد.

این اتحادیه در این بیانیه اقدامات رژیم صهیونیستی در تعرض به مسجدالاقصی و بی‌حرمتی به این مکان مقدس، تلاش برای تغییر هویت و اسناد تاریخی آن، توقیف ابواب این مسجد (درهای ورودی آن)، تخریب محتویات داخل مسجد و نیز جلوگیری از ورود نمازگزاران فلسطینی برای اقامه نماز در این مسجد را محکوم کرد.

اتحادیه عرب اقدامات اخیر رژیم اشغالگر صهیونیستی در مسجدالاقصی را ادامه تلاشهای این رژیم برای تغییر هویت تاریخی این مکان مقدس خواند.

شورای اتحادیه عرب -که به ریاست الجزایر و با حضور احمد ابو الغیط، دبیر کل این اتحادیه، و سعید ابو علی، دبیر کل امور فلسطین و اراضی اشغالی عربی این اتحادیه، برگزار شد- اقدامات اسرائیل در اتخاذ تدابیر امنیتی جدید در درهای ورودی به مسجد‌الاقصی و نصب گیت‌های الکترونیکی برای ورود نمازگزاران فلسطینی را اقدامی خطرناک خواند که در طول نیم قرن گذشته سابقه نداشته است.

اتحادیه عرب همچنین درباره تشدید تنش و بحران در مسجدالاقصی به سبب تلاش رژیم صهیونیستی برای تغییر واقیعت تاریخی این مسجد هشدار داد.
اتحادیه عرب افزود پیامدهای تشدید حملات رژیم صهیونیستی در مسجدالاقصی وخیم خواهد بود به شعله‌ور شدن آتش جنگ دینی و مذهبی در منطقه منجر خواهد شد.

لازم به ذکر است، روز 23 تیر در پی عملیات شهادت‌طلبانه در صحن‌های مسجدالاقصی، رژیم صهیونیستی اقامه نماز جمعه امروز را در این مسجد ممنوع کرد.
منبع:باشگاه خبرنگاران

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

ترامپ با پوتین شام خورد!


ترامپ با پوتین شام خورد! shia muslim                   
نشست جی ۲۰ دو هفته پیش پایان یافت اما افشای دیدار رهبران آمریکا و روسیه سر میز شام خبر جدیدی است که به داستانها درباره صمیمیت دردسر ساز این ۲ نفر دامن می‌زند.

به گزارش مصاف، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و «ولادیمیر پوتین» همتای روس وی علاوه بر دیدار غیر رسمی که پیش از نشست ۲ ساعته خود در حاشیه جی ۲۰ در «هامبورگ» آلمان داشتند، همان شب بار دیگر یکدیگر را به هنگام صرف شام ملاقات کردند.

 در حالیکه کاخ سفید وقوع دیدار دوم را در جریان ضیافت خصوصی سران جی ۲۰ تایید می کند، ترامپ در توئیتی، ایده محرمانه بودن شام را رد کرده و آن را دروغ پردازی رسانه ای معرفی می کند.  

به روایتی، ترامپ در این دیدار یک ساعته تنها بوده و پوتین نیز در مشایعت مترجم خود سر میز شام حاضر شده است.

این در حالی است که درباره طول مدت دیدار غیر رسمی دوم هم تناقض گویی هایی بین منابع کاخ سفید وجود دارد به گونه ای که یکی از آنها می گوید طرفین به گفتگویی مختصر در پایان مراسم شام بسنده کرده اند.

 در هر صورت، در اوج اتهام زنی دموکرات ها به خانواده ترامپ و تیم انتخاباتی وی مبنی بر همدستی با روسها در جریان رقابت ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا، حالا همه مشتاق هستند بدانند سر میز شام چه صحبت هایی رد و بدل شد و چرا این دیدار پنهان شده است.

روایتی هم وجود دارد که می گوید در مراسم شام آن شب، ترامپ در ابتدا بین همسران نخست وزیر ژاپن و رئیس جمهوری آرژانتین نشست و خانم ترامپ هم در صندلی کنار پوتین جای گرفت.

اما در ادامه شب، طبق روال معمول در این گونه ضیافت ها، همه میهمان ها در اتاق پذیرایی پراکنده شدند و به گفتگو پرداختند و اینجا بود که ترامپ به همسر خود ملانیا پیوست که آن هنگام در حال گفتگو با پوتین بود.

به هر حال حتی اگر شرح ماجرا واقعا به این شکل باشد، ذره ای از جاذبه آن برای رسانه های موافق و مخالف کم نخواهد شد و حالا در بحبوحه افشای ماجرای دیدارهای «دونالد ترامپ جونیور» پسر ارشد رئیس جمهوری آمریکا با یک وکیل روس، شام آن شب جی ۲۰ هم به شایعات دامن می زند.  

منبع:خبرگزاری مهر

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

سوئد استفاده از نمادهای مذهبی در محل کار را ممنوع کرد!


سوئد استفاده از نمادهای مذهبی در محل کار را ممنوع کرد! shia muslim                   
حزب راست سوئد درنظر دارد با تصویب قانونی، کارمندان دولت را از استفاده از هرگونه نمادی که ن

به گزارش مصاف، در ادامه ممنوعیت استفاده از برقع برای مسلمانان در کشورهای حوزه اسکاندیناوی، دموکرات های سوئد نیز خواستار ممنوعیت استفاده از هرگونه نمادهای مذهبی از برقع مسلمانان گرفته تا صلیب مسیحیان برای کارمندان دولت در محل کار شدند.

حزب راست سوئد درنظر دارد با تصویب قانونی، کارمندان دولت را در طول ساعات کاری از استفاده از نمادهای مذهبی  باز دارد.

«آنتون برگلوند»، عضو کمیته سوسیالیست‌های سوئد به  خبرنگار شبکه تلویزیونی اس وی تی گفت: به عقیده من شورای شهر، مراکز درمانی، مقامات دولتی و حتی پلیس در این زمینه باید موضع بی طرف داشته باشند. با این حال کاربرد نمادهای مذهبی به خودی خود موجب نقض  این موضوع می شود.

این مقام سوئدی معتقد است ممنوعیت باید جامع باشد و حتی نمادهای مذهبی کوچک مانند گردنبند صلیب را نیز شامل شود. هرگونه نماد مذهبی نباید قابل مشاهد باشد.

مونیکا یوهانسون، عضو حزب سوسیال دموکرات سوئد معتقد است موضع گیری درباره این قانون بدون بررسی آن قابل قبول نیست.

پیشتر، دادگاه اروپا اعلام کرد کارفرمایان در کشورهای اروپایی حق دارند کارکنان خود را از پوشیدن لباس های مذهبی مانند پوشش سر در محل کار باز دارند. دادگاه حقوق بشر  اروپا هفته گذشته اعلام کرد که قانون ممنوعیت پوشاندن جزئی یا کلی صورت در اماکن عمومی را حفظ می‌کند.

ماه گذشته، با تایید قانون ممنوعیت پوشاندنکامل چهره در اتریش از طرف رئیس جمهور، در این کشور اجرایی شده و نقض کنندگان آن باید جریمه نقدی پرداخت کنند.


منبع: اسپوتنیک
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

بولتون: خروج از توافق هسته‌ای با ایران، باید اولویت نخست دولت ترامپ باشد


بولتون: خروج از توافق هسته‌ای با ایران، باید اولویت نخست دولت ترامپ باشد shia muslim                   
نماینده اسبق آمریکا در سازمان ملل اعلام کرد دولت ترامپ باید از برجام خارج شود.

به گزارش مصاف، پایگاه خبری نشریه هیل در مطلبی به قلم جان بولتون، نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل به برنامه هسته‌ای ایران پرداخت.

در این مطلب آمده است: براساس گزارش‌ها، برای دومین بار در دولت دونالد ترامپ، وزارت خارجه آمریکا تصمیم گرفته است پایبندی تهران به توافق هسته‌ای ایران و شش قدرت جهانی موسوم به "برنامه جامع اقدام مشترک" (برجام) را تایید کند. اگر این موضوع صحت داشته باشد، این دومین اشتباه ساده دولت ترامپ درباره برجام است.

بولتون در این یادداشت مدعی شد: در طول دو سال گذشته، اطلاعات قابل اتکایی از جزئیات نقض توافق هسته‌ای از جانب ایران رسانه‌ای شده است. این موارد شامل فراتر رفتن از محدوده غنی‌سازی اورانیوم و تولید آب سنگین، تلاش‌های غیرقانونی برای تهیه فناوری دو منظوره هسته‌ای و موشکی و ممانعت از تلاش‌های بین المللی برای بازرسی (از تاسیسات هسته‌ای) است.

وی اضافه کرد: تصدیق برجام یک اشتباه ساده است. حال که نظارت بر توافق هسته‌ای ایران ادامه دارد، سیاست صحیح گزارش خنثی (نه تایید و نه تکذیب پایبندی تهران به برجام) است. تایید پایبندی ایران به برجام مغایر با اصل گزارش خنثی است. در واقع این امر اعتبار آمریکا را برای تصمیمات بعدی در لغو توافق هسته‌ای به خطر می‌اندازد. دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا بارها دیدگاه خود درباره برجام را به روشنی بیان و آن را یک افتضاح سیاسی خوانده بود. این توافق قابلیت مذاکره مجدد را ندارد، زیرا هیچ اقبالی برای آنکه تهران با تغییرات جدی در آن موافقت کند، وجود ندارد. اما چرا؟ چون باراک اوباما، رییس جمهور وقت آمریکا به آنها شرایط غیرقابل تصور مناسب را اعطا کرده، و نیز دلیلی وجود ندارد که چین و روسیه بخواهند در برجام بازنگری کنند.

بولتون در پایان نوشت: به همین دلایل، بیرون رفتن از توافق هسته‌ای ایران در اسرع وقت باید در اولویت نخست قرار گیرد. دولت باید بازبینی در برجام را لغو و تصمیم‌گیری درباره آن را آغاز کند. حتی اگر به فرض آنکه تهران برخلاف واقعیت موجود، به برجام پایبند باشد، باز هم این امر به طور محتاطانه مغایر با منافع ملی آمریکا است. این نتیجه‌گیری مربوط به 6 ماه اخیر نیست. پیش از روی کار آمدن دولت ترامپ، رفتارهای خصمانه و عدم پایبندی تهران در 18 ماه پس از توافق هسته‌ای شاهدی بر این مدعاست. تیم ترامپ باید لغو برجام را از اولویت‌های نخست سیاسی خود معرفی کنند.



منبع: باشگاه خبرنگاران جوان


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

آغاز رزمایش رژیم صهیونیستی در مرز غزه


آغاز رزمایش رژیم صهیونیستی در مرز غزه shia muslim                   
منابع خبری صهیونیستی از آغاز رزمایش نظامی این رژیم در نزدیکی مرز باریکه غزه خبر دادند.

به گزارش مصاف،  به نقل از تایمز آو اسرائیل، رزمایش نظامی ارتش اسرائیل از دوشنبه در نزدیکی مرز باریکه غزه آغاز شد.

در این رزمایش نیروهای پیاده و همچنین خودروهای نظامی و زرهی ارتش اسرائیل حضور دارند.

تاکنون جزئیات زیادی در خصوص این رزمایش منتشر نشده است.

این رزمایش در مناطق مرزی باریکه غزه، جنوب اراضی اشغالی و شهر عسقلان در جریان بوده و تا روز چهارشنبه ادامه پیدا خواهد کرد.

همچنین منابع خبری از وقوع انفجاری مهیب در جریان این رزمایش در منطقه «کیسوفیم» در نزدیکی شهر «اشکلون» خبر دادند.

ارتش اسرائیل با انتشار بیانیه‌ای این انفجار را جزئی از رزمایش خواند و تصریح کرد این انفجار بخشی از تمرینات نظامی بوده و تمامی این رزمایش بخشی از برنامه ما برای سال ۲۰۱۷ و حفظ سطح آمادگی خود علیه خطرات احتمالی از جانب باریکه غزه است.

منبع: ایلنا
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

موشه یالون: دستیابی به راه حل دائمی با فلسطینیان غیرممکن است


موشه یالون: دستیابی به راه حل دائمی با فلسطینیان غیرممکن است shia muslim                   
وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی تاکید کرد که در مرحله آینده هیچ راهی برای تحقق صلح یا دستیابی به راه حل دائم با فلسطینیان وجود ندارد.

به گزارش مصاف،   موشه یالون در گفتگو با روزنامه اینترنتی "ایلاف" عربستان، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را به عدم جدیت در همکاری در زمینه های امنیتی و اقتصادی و اعمال فشار بیشتر به منظور منزوی کردن جنبش حماس متهم کرد.

وی افزود:« ابو مازن احساس مسئولیت نمی کند و امیدهای هر طرفی مانند مصر و عربستان را که سعی در کمک به او دارند، به یاس تبدیل می کند.»

یالون با اشاره به حوادث و تحولات مرزهای شمالی رژیم صهیونیستی مدعی شد که ایران مسئول تشدید درگیری ها و هر گونه اقدام دیگری در این منطقه است. وی افزود:«تصمیمات در لبنان از سوی ایرانی ها اتخاذ می شود و نه رئیس جمهور این کشور و یا سید حسن نصر الله دبیر کل جنبش حزب الله و اگر ایران خواهان جنگ است، این لبنانی ها هستند که درگیر جنگ شده و سختی های آنرا متحمل خواهند شد.»

موشه یالون در عین حال این مساله را انکار کرد که رژیم صهیونیستی درصدد کمک به "شورشیان سوریه" برآمده باشد و تقویت روابط تل آویو با کشورهای به اصطلاح "میانه روی" عربی را هم در راستای منافع مشترک دانست.

 


منبع: مرکز اطلاع رسانی فلسطین
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰