شهید دکتر احمدرضا احدی

۲۰ مطلب در آذر ۱۳۹۵ ثبت شده است

صحیفه سجادیه : دعای 15 : دعا به وقت بیماری

ترجمه:

و از دعاهاى آن حضرت (ع) است هرگاه بیمار مى‏شد یا اندوه و بلیه‏ى بدو رو مى‏آورد.
***
ترجمه:
خداوندا سپاس تو را بر آن تندرستى که همیشه از آن برخوردار بودم، سپاس تو را بر این بیمارى که در تن من پدید آوردى‏


ترجمه:
و نمى‏دانم کدام یک از این دو حال به شکرگزارى سزاوارتر است و کدام یک از این دو هنگام به سپاس اولیتر؟


ترجمه:
آیا هنگام تندرستى که روزیهاى پاکیزه‏ى خود را بر من گوارا ساخته بودى و مرا در طلب رضایت و فضل خود چالاک گردانیده و براى اداى طاعاتى که توفیق دادى مرا نیرو بخشیده‏اى‏


ترجمه:
یا هنگام بیمارى که مرا از آلودگیها پاک کردى و تحفه‏ها فرستادى تا بار پشت مرا از گناهان سبک گردانى و از چرک معصیت که بدان آلوده‏ام پاک سازى و متوجه کردى مرا که قدر نعمت پیشین را بدانم، و به یاد من آوردى که به توبه زنگ گناه را از خویشتن بزدایم‏


ترجمه:
و در این میان نویسندگان بر من چندان عمل صالح نوشتند که در اندیشه‏ى هیچ دل نگنجد و هیچ زبان یاراى برشمردن آن را ندارد و هیچ یک از اندامهاى من رنجى براى آن عمل نکشیده بلکه محض فضل و احسان تست‏


اللَّهُمَّ فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ ، وَ حَبِّبْ إِلَیَّ مَا رَضِیتَ لِی ، وَ یَسِّرْ لِی مَا أَحْلَلْتَ بِی ، وَ طَهِّرْنِی مِنْ دَنَسِ مَا أَسْلَفْتُ ، وَ امْحُ عَنِّی شَرَّ مَا قَدَّمْتُ ، وَ أَوْجِدْنِی حَلَاوَةَ الْعَافِیَةِ ، وَ أَذِقْنِی بَرْدَ السَّلَامَةِ ، وَ اجْعَلْ مَخْرَجِی عَنْ عِلَّتِی إِلَیَّ عَفْوِکَ ، وَ مُتَحَوَّلِی عَنْ صَرْعَتِی إِلَى تَجَاوُزِکَ ، وَ خَلَاصِی مِنْ کَرْبِی إِلَى رَوْحِکَ ، و سَلَامَتِی مِنْ هَذِهِ الشِّدَّةِ إِلَى فَرَجِکَ [6]
ترجمه:
خدایا پس درود بر محمد و آل او فرست و آنچه را براى من پسندیده‏ى محبوب من گردان و تحمل آنچه فرود آورده‏اى بر من آسان ساز و از پلیدیهاى اعمال گذشته‏ام پاک کن و شر کارهاى پیش را از من دور گردان و کام مرا از عافیت شیرین کن و سردى تندرستى را به من بچشان و چنان کن که از این بیمارى سوى عفو تو راه یابم و از این فرسودگى به آمرزش تو نائل شوم و از این اندوه به شادى از جانب تو رسم و از این سختى که بهبود یابم به گشایش از طرف تو کامیاب گردم‏


ترجمه:
که تو بى‏استحقاق احسان مى‏کنى و بى‏دریغ نعمت مى‏بخشى توئى بخشنده‏ى کریم و صاحب بزرگى و تعظیم.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

کمک مسلمانان لندن به بی خانمان‌ها در کریسمس +تصاویر


کمک مسلمانان لندن به بی خانمان‌ها در کریسمس +تصاویر shia muslim                   
مسلمانان ساکن لندن به یاری بی خانمان‌ها و نیازمندان لندن شتافتند و به مناسبت فرار رسیدن کریسمس، ۱۰ تن مواد غذایی بین آنها توزیع کردند.

به گزارش مصاف، هزاران نفر از مسلمانان مقیم لندن در طرح کمک به لندنی های بی خانمان در کریسمس شرکت کردند.

این گروه از مسلمانان 10 تن مواد غذایی برای کمک به افراد بی خانمان که در لندن زندگی می کنند،انفاق کردند.

گزارش ها حاکی از آن است که حدود هفت هزار و 500 نفر در طرح کمک به نیازمندان لندن شرکت کرده بودند.

این کمک ها به مردم نیازمند محلی از جمله افرادی داده می شود که در خیابان ها زندگی می کنند.

بر اساس گزارش های دریافت شده،بیش از 90 درصد مواد غذایی به افرادی داده می شود که غیر مسلمان هستند.

رهبران دیگر گروه های مذهبی نیز برای نشان دادن حمایت خود از این اقدام خیرخواهانه در این مراسم شرکت کرده بودند.

گری بردلی،کشیش یکی از کلیساهای لندن که در این مراسم شرکت کرده بود گفت که این برنامه نمونه ای از همکاری پیروان همه ادیان برای یک هدف انسانی مشترک است.

وی در این باره گفت:بی خانمانی در انگلیس در حال افزایش است و تعداد افرادی که در خیابان ها زندگی می کنند در سال های 2015 و 2016 میلادی رشد بی سابقه ای داشته و حدود 30 درصد افزایش پیدا کرده است.

کمک به مردم


کمک


کمک

منبع: شبستان
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

پلیس آمریکا در 2سال اخیر 86 نفر را به اشتباه کشته است!


پلیس آمریکا در 2سال اخیر 86 نفر را به اشتباه کشته است! shia muslim                   
پلیس آمریکا، حمل اشیای شبیه به اسلحه را از سوی مردم، یک چالش مهم ارزیابی می‌کند.

به گزارش مصاف، روزنامه واشینگتن‌پست در مطلبی نوشت: مقامات پلیس آمریکا در ایالت‌های مختلف معتقدند با چالش مهمی روبرو هستند که به دلیل حمل اشیایی بسیار شبیه به تفنگ ساچمه‌ای، سلاح‌های اسباب‌بازی و اسلحه‌های بدلی از سوی مردم ایجاد شده است. برخورد حاملان این اشیا با پلیس در 2 سال گذشته، مرگ 86 نفر را به دنبال داشته است. پلیس آمریکا در سال 2016 تا کنون 43 نفر را به ظن تلاش برای استفاده از سلاح، به اشتباه به قتل رسانده است.

پژوهشگرانی که بازار سلاح‌های اسباب‌بازی و بدل‌های شبیه به اصلِ آمریکا را مطالعه می‌کنند می‌گویند علاقه مصرف‌کنندگان به این کالا‌ها افزایش یافته است.

به گفته مقامات پلیس، راه مناسبی برای تشخیص سلاح‌های اصل از بدل وجود ندارد. تلاش‌ها برای جلوگیری از تولید این سلاح‌های بدل با شکست مواجه شده است. مخالفت گروه‌های طرفدار حمل سلاح – به خصوص «انجمن ملی اسلحه» -- یکی از مهمترین دلایل ناکامی در این حوزه محسوب می‌شود.

کنگره آمریکا 25 سال پیش کوشید برای مقابله با شلیک به افرادی که سلاح‌های بدل حمل می‌کنند، قوانینی تصویب کند. این موضوع در سال 2014 و زمانی دوباره جنجال‌آفرین شد که پلیس «کلیولند» یک نوجوان 12 ساله را به قتل رساند. او در پارکی در حال بازی کردن با یک تفنگ اسباب‌بازی بود. پلیس مدعی شد تنها به یک تماس تلفنی در خصوص تهدید یک مرد در برابر یک مرکز تفریحی پاسخ داده است.

منبع: العالم

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

نرم افزار اندروید « ختم قرآن برای فرج »


نرم افزار اندروید « ختم قرآن برای فرج » shia muslim                   
با تبریک سالروز ولادت پیامبر رحمت حضرت محمد مصطفی (ص) و امام جعفر صادق (ع) رئیس مذهب تشیع، موسسه مصاف ایرانیان به یمن این ایام مبارک نرم افزار «حتم قرآن برای فرج» را تولید و در اختیار شما مهدی یاوران عزیز قرار داده است.

در راستای ترویج فرهنگ انتظار و دعا برای تعجیل در فرج منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج) و با توجه به اهمیت و برکات ختم قرآن از جمله اجابت دعای ختم کننده و اینکه بالاترین دعاها و عبادت‌ها، انتظار فرج خوانده شده است، موسسه مصاف نرم افزار «ختم قرآن برای فرج» ، ویژه اندروید را به صورت رایگان  و با قابلیت های ویژه ،آماده و در اختیار شما مهدی یاوران قرار داده است.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

نام نرم افزار: « ختم قرآن برای فرج»

سیسم عامل: اندروید

زبان: فارسی/عربی

تاریخ انتشار نسخه اول : 26 آذر 1395

ناشر: موسسه مصاف ایرانیان

دانلود نرم افزار با حجم 6 مگابایت

لینک نرم افزار در کافه بازار

جهت آشنایی بیشتر با نرم افزار به ادامه مطلب مراجعه نمایید...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

تلاش یک موسسه صهیونیستی برای جلوگیری از اجرایی شدن قرارداد ایران و بوئینگ


تلاش یک موسسه صهیونیستی برای جلوگیری از اجرایی شدن قرارداد ایران و بوئینگ shia muslim                   
مؤسسه حقوقی صهیونیستی «شورات هادین» تلاش دارد مانع اجرایی شدن قرارداد تجاری ایران با شرکت هواپیمایی بوئینگ آمریکا شود.

به گزارش مصاف، خبرگزاری آسوشیتدپرس روز یکشنبه گزارش داد یک مؤسسه حقوقی صهیونیستی، که رسیدگی به شکایات به اصطلاح «قربانیان تروریسم» را بر عهده دارد می‌کوشد قرارداد تجاری ایران و شرکت هواپیمایی بوئینگ را لغو کند.

گروه صهیونیستی «شورات هادین» تلاش می‌کند از اجرایی شدن قرارداد ایران و بوئینگ، پیش از پرداخت ۲ میلیارد دلار از سوی تهران به افرادی که «قربانیان تروریسم» می‌نامد، جلوگیری کند. این مؤسسه از یک دادگاه فدرال آمریکا خواسته است تا پیش از پرداخت غرامت از سوی تهران، مانع اجرایی شدن قرارداد ۱۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلاری میان ایران و بوئینگ شود.

این شکایت علیه ایران و بوئینگ، در دادگاه منطقه شمالی ایالت ایلینوی مطرح شده است.

 «نیتسانا دارشان»، مدیر این مؤسسه حقوقی، در خصوص شکایتش از ایران مدعی شد: «ما قصد داریم هر ۱۰۰ هواپیما را توقیف کنیم. اگر بوئینگ گمان می‌کند می‌تواند به آسانی به ایران‌ایر – که ۶۰ درصد از سهامش به دولت ایران تعلق دارد – هواپیما بفروشد و اینطور بقبولاند که گونه‌ای از کمک‌های غیرنظامی را در اختیار یک نهاد غیردولتی قرار می‌دهد، ما حقیقت را آشکار خواهیم کرد.»

مدیر این مؤسسه وابسته به رژیم صهیونیستی مدعی است تاکنون به دلیل شکایت‌هایش در آمریکا، ۱۰ دادگاه ایران را به پرداخت ۲ میلیارد دلار به قربانیان تروریسم محکوم کرده‌است. این شرکت تاکنون حدود ۲۰۰ میلیون دلار از دارایی‌های متعلق به ایران و حساب‌های بانکی این کشور در خاک آمریکا را ضبط کرده است. شورات هادین، علیه دولت سوریه و فلسطینیان نیز شکایت‌هایی در دادگاه‌های آمریکا مطرح کرده است.

در بخش دیگری از ادعا‌های این مؤسسه حقوقی صهیونیستی علیه ایران آمده است: «اگر یک شرکت آمریکایی مانند بوئینگ بخواهد از قراردادهای تجاری چندین میلیارد دلاری با ایران منتفع شود، دست‌کم قربانیان تروریسم تمام دارایی‌های ایران را که بر مبنای این قرارداد‌ها ایجاد می‌شود، توقیف خواهند کرد.... در مجموع ایران باید ۴۳ میلیارد دلار و بر مبنای رأی دادگاه‌های آمریکا به قربانیان تروریسم بپردازد.»

 «ماتئو لویت»، مدیر برنامه ضدتروریسم در مؤسسه واشنگتن، برای سیاست‌های شرق دور در این خصوص می‌گوید: «این پرونده‌ها می‌توانند تأثیر شگرفی به همراه داشته باشند؛ هم در خصوص ایجاد سابقه‌ای حقوقی در خصوص حمایت ایران از تروریسم، و هم در خصوص حمایت و پرداخت غرامت به قربانیان و خانواده‌هایشان.... دسترسی به منابع مالی و پرداخت پول می‌تواند دشوار باشد؛ ولی مؤسسات حقوقی در یافتن دارایی‌های ایران و مطرح کردن ادعای مالکیت در خصوص آن‌ها موفق بوده‌اند.»

منبع: العالم

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

رئیس‌جمهور متجاوز "اسرائیل" آزاد می‌شود


رئیس‌جمهور متجاوز "اسرائیل" آزاد می‌شود shia muslim                   
رئیس‌جمهور پیشین رژیم صهیونیستی که به جرم تجاوز جنسی به هفت سال زندان محکوم شده بود، پس از گذراندن پنج سال حبس آزاد شود.

به گزارش مصاف،  موشه کاتساو رئیس‌جمهور پیشین رژیم صهیونیستی که به جرم تجاوز جنسی به هفت سال زندان محکوم شده بود، به طور مشروط  آزادی می‌گردد.

کمیسیون احکام تعلیقی در سرزمین های اشغالی تایید کرد که موشه کاتساو  پس از گذراندن پنج سال از 7 سال حبس، می‌تواند به طور مشروط از زندان آزاد شود.

موشه کاتساو در سال ۲۰۱۰ به جرم تجاوز جنسی، تعرض جنسی و نیز "ممانعت از اجرای عدالت" به ۷ سال زندان محکوم شد. بر اساس حکم جدید او می‌تواند با گذراندن پنج سال زندانش به طور مشروط آزاد شود.

صیون امیر وکیل کاتساو ضمن اعلام این خبر گفت که موکلش پس از شنیدن خبر آزادی اش گریه کرده است.

کاتساو پیش از این نیز تقاضای آزادی پس از گذراندن یک سوم دوران حبس‌اش را داده بود اما این درخواست از سوی کمیسیون احکام تعلیقی رد شده بود. علت رد آن درخواست، عدم پشیمانی کاتساو و شرکت نکردن او در فعالیت‌های توان‌بخشی زندان عنوان شده بود. طبق مقررات زندان‌های اسرائیل، یک سوم از حبس یک زندانی در صورت داشتن «رفتار خوب» می‌تواند بخشیده شود.

منبع: العالم

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

دیدار محرمانه رئیس موساد با «ترامپ» درباره ایران


دیدار محرمانه رئیس موساد با «ترامپ» درباره ایران shia muslim                   
یک روزنامه چاپ سرزمین‌های اشغالی از دیدار محرمانه رئیس سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) با رئیس جمهوری منتخب آمریکا و گفتگوی آنها درباره ایران خبر داد.

به گزارش مصاف به نقل از یدیعوت آحارانوت، تیمی از مقامات موساد به رهبری «یوسی کوهن» رئیس موساد با سفر به آمریکا دیداری محرمانه با دونالد ترامپ رئیس جمهوری منتخب این کشور داشته اند.

موضوع اصلی این دیدار، دادن اطلاعات به رئیس جمهوری منتخب آمریکا درباره ایران و برنامه هسته ای این کشور، جنگ سوریه و نحوه مقابله رژیم صهیونیستی با گروه های مقاومت فلسطینی بود.

آحارانوت اشاره ای به تاریخ دقیق این دیدار نکرده اما «واشنگتن اگزماینر» در مطلبی با اشاره به انجام این دیدار نوشته که یوسی کوهن از طرف «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیویستی مامور دیدار با ترامپ شده بود.

شخص بنیامین نتانیاهو پیشتر اعلام کرده بود که در دیدار با ترامپ برای کم رنگ کردن برجام تلاش خواهد کرد.

منبع: مهر
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

هشدار عفو بین الملل درخصوص رفتار دولت میانمار با مسلمانان روهینگیا


هشدار عفو بین الملل درخصوص رفتار دولت میانمار با مسلمانان روهینگیا shia muslim                   
سازمان عفو بین الملل نسبت به رفتار دولت میانمار در قبال مسلمانان روهینگیا و سرکوب آنها هشدار داد.

به گزارش مصاف، سازمان عفو بین الملل به میانمار به خاطر نحوه برخورد ظالمانه با اقلیت روهینگیا هشدار داد.

عفو بین الملل در گزارشی در این باره گفت:اقدامات ارتش میانمار بر اساس خشونتی که علیه اقلیت مسلمانان روهینگیا روا می دارد،جنایت علیه بشریت تلقی می شود.

رافندی دژامین،مدیر بخش آسیای جنوب شرقی عفو بین الملل در این باره گفت:ارتش میانمار شهروندان روهینگیا طی عملیات نظام مند اعمال خشونت،هدف قرار داده است.

وی افزود:اقدامات نفرت انگیز ارتش میانمار می تواند بخشی از حمله نظام مند و گسترده به شهروندان باشد و جنایت علیه بشریت تلقی شود.

گزارش عفو بین الملل در حالی منتشر شده است که «آنگ سان سو چی» رهبر میانمار قرار است امروز (دوشنبه 29 آذر)  با اعضای «کشورهای آسیایی جنوب شرقی» (آ سه آن) دیدار داشته باشد.

ایالت راخین که در غرب میانمار واقع شده است مدت هاست که شاهد تنش هایی میان مسلمانان روهینگیا و اکثریت جمعیت بودایی این کشور است.

آخرین خشونت های سخت میان این دو گروه در سال 2012 میلادی رخ داد که صدها کشته بر جای گذاشت و موجب شد تا 140 هزار نفر از مردم میانمار آواره شوند.

سازمان عفو بین الملل هشدار داد که میزان گستردگی خشونت ها در راخین نامشخص است اما گزارش هایی از قتل،تجاوز و غارت اموال مسلمانان روهینگیا ارائه شده است.

مسلمانانی که از میانمار برای فرار از خشونت ها مهاجرت کرده اند به عفو بین الملل گفته اند که نظامی های این کشور روستاها را می سوزانند.

گزارش عفو بین الملل به دنبال ابراز نگرانی های گروه بحران های بین المللی منتشر شد.

این گروه هفته گذشته اعلام کرد که سیاست های سرکوبگرانه دولت علیه مسلمانان روهینگیا بسیار افراطی شده است.

منبع: شبستان

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

اظهارات ضد ایرانی رئیس جدید پارلمان عربی


اظهارات ضد ایرانی رئیس جدید پارلمان عربی shia muslim                   
مشعل بن فهد سلمی در اظهاراتی بی‌اساس مدعی «مداخله ایران» در امور داخلی یمن و بحرین شد.

به گزارش مصاف، «مشعل بن فهد سلمی» رئیس پارلمان عربی در اظهاراتی بی‌اساس مدعی شد سخنان مقامات ایرانی در روزهای اخیر پس از پیروزی‌های ارتش سوریه در شهر حلب، نقض حاکمیت دو کشور یمن و بحرین است.

وی در ادامه اظهارات بی‌اساس خود افزود: «ایران از مداخله در امور داخلی این دو کشور و برهم زدن امنیت و ثبات آنها دست بردارد و به حسن همجواری با کشورهای عربی احترام بگذارد و به قوانین بین‌المللی پایبند باشد.»

مشعل بن فهد سلمی، که بیش از یک هفته است پس از احمد بن محمد جروان، برای ریاست پارلمان عربی انتخاب شده است، از مجامع بین‌المللی خواست سخنان مقامات ایرانی را محکوم کنند.

منبع: العالم

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

افزایش حملات علیه مسلمانان بریتانیا طی هفته گذشته


افزایش حملات علیه مسلمانان بریتانیا طی هفته گذشته shia muslim                   
حملات نژادپرستانه علیه مسلمانان در بریتانیا طی هفته گذشته افزایش چشمگیری داشته و مسلمانان و اماکن دینی اسلامی هدف حملات متعددی قرار گرفتند.

به گزارش مصاف، در آخرین حمله نژادپرستانه، مسجد «کامبرنولد» در اسکاتلند هدف حمله قرار گرفت و مهاجمان شعارهای اسلام‌ستیزانه بر روی دیوارها نوشتند.

همچنین مرد مسلمانی در یک ایستگاه قطار در لندن توسط فردی که فریاد می‌زد «می‌خواهم یک مسلمان را بکشم» با ضربات چاقو هدف قرار گرفت.

وی که یک مسلمان بنگلادشی‌تبار بود؛ از ناحیه چشم و سینه دچار جراحت شد و در بیمارستان بستری شد. فرد مهاجم نیز به اتهام اقدام به قتل دستگیر شد.

زن مسلمانی نیز در منطقه «چینگفورد» لندن هدف حمله دو مهاجم سیاهپوش قرار گرفت که حجابش را گرفته و او را روی پیاده‌رو کشیدند.

به گزارش «تل ماما»، یک گروه دیده‌بان اسلام‌هراسی در بریتانیا، بیش از ۱۰۰ مسجد در سه ماه و نیم گذشته در بریتانیا هدف حملات اسلام‌ستیزانه قرار گرفته‌اند.

بنابر گزارش پلیس، حملات اسلام‌ستیزانه در هفته اول پس از همه‌پرسی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، ۵۸ درصد افزایش یافت.

برآورد می‌شود که حدود ۳ میلیون مسلمان در سراسر بریتانیا زندگی می‌کنند.

منبع: ایکنا
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰