شهید دکتر احمدرضا احدی

۴ مطلب در آذر ۱۳۹۴ ثبت شده است

رحلت یا شهادت پیامبر (ص) حقیقت کدام است؟


رحلت یا شهادت پیامبر (ص) حقیقت کدام است؟ shia muslim                   
رسول خدا ص فرمود: هیچ پیامبری یا وصی او نیست مگر آنکه شهید میشود.

 

وَمَا مُحَمَّدٌ إِلاَّ رَسُولٌ قَدْ خَلَتْ مِن قَبْلِهِ الرُّسُلُ أَفَإِن مَّاتَ أَوْ قُتِلَ انقَلَبْتُمْ عَلَى أَعْقَابِکُمْ وَمَن یَنقَلِبْ عَلَىَ عَقِبَیْهِ فَلَن یَضُرَّ اللّهَ شَیْئًا وَسَیَجْزِی اللّهُ الشَّاکِرِینَآل (عمران آیه ۱۴۴ )
محمد (ص‏) فقط فرستاده خداست‏؛ و پیش از او، فرستادگان دیگرى نیز بودند؛ آیا اگر او بمیرد و یا کشته شود، شما به عقب برمى‏گردید؟ (و اسلام را رها کرده به دوران جاهلیّت و کفر بازگشت خواهید نمود؟) و هر کس به عقب باز گردد، هرگز به خدا ضررى نمى‏زند؛ و خداوند بزودى شاکران (و استقامت‏کنندگان‏) را پاداش خواهد داد.
  برای مشاهده متن کامل به ادامه مطلب مراجعه نمایید...

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰

نقطه عطف در دیپلماسی عمومی


نقطه عطف در دیپلماسی عمومی shia muslim                   
نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپایی نقطه عطفی در عرصه دیپلماسی عمومی به حساب می‎آید که در آینده‎ای نزدیک کرسی‎های علمی جهان را فتح خواهد کرد.

 

در عصر جهانی شدن مفاهیمی چون دهکده‌ی جهانی و افزایش مجراهای ارتباطی در دنیای مجازی مطرح شده است و ایجاد تغییرات سیاسی در کشورهای هدف با استفاده از انتقال پیام‌های فرهنگی از سوی قدرت‌های بزرگ به امری رایج تبدیل شده است.
دیپلماسی عمومی تلاش‌ دولت برای اطلاع‌رسانی، ایجاد درک متقابل و نیز تاثیر بر افکار عمومی ملت‌های دیگر است.
مفهوم کلی "دیپلماسی عمومی" برقراری روابط حسنه دولت‎ها با ملت‎ها به جای روابط بین دولت‎ها و در جهت فتح قلوب و اذهان عمومی همه مردم یا بخش‎های انتخاب شده‎ای از مردم کشورهای هدف، از طریق سیاست‎های فرهنگی و اجتماعی است.
در دیپلماسی به صورت سنتی نوع رابطه بین دولت‎ها، رابطه بین حاکمان بوده؛ یعنی رابطه بین دیپلمات‎هایی که نمایندگان رسمی دولت‎ها بودند و پشت درهای بسته به نمایندگی از دولت خودشان با نمایندگان دولت‎های دیگر مذاکره می‎کردند و به تصمیماتی می‎رسیدند که به اجرا در می‎آمد.
دراین نوع دیپلماسی نقش افکار عمومی و مردم یک کشور چندان برجسته نبود و در واقع دولت‎ها به خاطر عدم تعادل و عدم پیشرفت افکار عمومی، نیاز نمی دیدند که مردم را در تصمیمات خود مشارکت دهند.
در نقطه مقابل از مهم‌ترین ویژگی‌های دیپلماسی عمومی شفافیت و تلاش برای انتشار اطلاعات است، درحالی‌که در دیپلماسی سنتی ابهامْ ویژگی مهمی به شمار می‌رود.
برای مشاهده متن کامل به ادامه مطلب مراجعه نمایید...
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰

فضائل و شهادت حضرت علی اکبر (ع)

هو العلیم

فضائل و شهادت حضرت على اکبر علیه السّلام‏

 

 

مطالبی که در ذیل می آید گزیده ایست از جلد پانزدهم کتاب امام شناسی تألیف حضرت علامه آیت الله حاج سید محمد حسین حسینی طهرانی قدس الله نفسه الزکیه که در رابطه با فضایل و شهادت حضرت علی اکبر علیه السّلام‏ به رشته تحریر در آمده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

طرح های ویژه اربعین






۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰