شهید دکتر احمدرضا احدی

۸۱ مطلب در خرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

بیانیه حماس به مناسبت روز جهانی قدس


بیانیه حماس به مناسبت روز جهانی قدس shia muslim                   
جنبش مقاومت اسلامی "حماس" خواستار گرامی داشت روز جهانی قدس شده و از شهروندان فلسطینی خواست که روز جمعه آینده به مناسبت روز جهانی قدس در مرزهای باریکه غزه جمع شده و اعتراض خود را به رژیم صهیونیستی نشان دهند. ادامه مطلب را در

به گزارش مصاف، جنبش حماس با صدور بیانیه ای مطبوعاتی تصریح کرد که «ما از ملت فلسطین می خواهیم که روز جمعه آینده راهپیمایی باشکوهی به سمت موانع مرزی که از بین خواهند رفت، برگزار کنند تا خشم خود از تجاوزات رژیم صهیونیستی به مقدسات و ملت فلسطین را نشان دهند.»

این جنبش خاطر نشان کرد که هدف از این راهپیمایی رساندن این پیام به دشمن است که ما ملتی هستیم که در مقابل یهودی سازی، تجاوز و محاصره تسلیم نخواهیم شد.

حماس در این بیانیه از تمامی ملت های امت عربی و اسلامی خواسته است که در این روز به نشانه همبستگی با قدس و مسجد الاقصی و نیز اعلام حمایت از ملت محاصره شده مبارز فلسطینی در فلسطین اشغالی، خشم خود را (از رژیم صهیونیستی) اعلام کنند.

این جنبش تاکید کرد که ایمان آن به پیروزی ناشی از عقیده راسخ به وعده خداوند و پیامبر خدا مبنی بر یاری مجاهدان است و وعده پیامبر ما وعده ای راستین است.

حماس همچنین بر آمادگی دائمی خود در مسیر آزاد سازی و کرامت و دستیابی به افتخار مشارکت در این پیروزی قطعی تاکید و اعلام کرد که حاضر به کوتاهترین امتیازدهی در زمینه دین و مقدسات نیست.

این جنبش در پایان خاطر نشان کرد که «ما و همه انسان های غیور بر عهد و پیمان خود با امت و ملت مان تا تحقق کامل اهداف خود در زمینه آزاد سازی، تعیین سرنوشت و حق مقدس بازگشت به سرزمین آبا و اجدادی پایبند خواهیم ماند.»

 


منبع: مرکز اطلاع رسانی فلسطین
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

یورش صهیونیستها به کرانه باختری/۸ فلسطینی بازداشت شدند


یورش صهیونیستها به کرانه باختری/۸ فلسطینی بازداشت شدند shia muslim                   
نظامیان رژیم صهیونیستی ضمن یورش به کرانه باختری ۸ شهروند فلسطینی را بدون تفهیم اتهام بازداشت کردند.

به گزارش مصاف، اقدامات خصمانه صهیونیستها علیه شهروندان فلسطینی در اراضی اشغالی همچنان ادامه دارد.

براساس این گزارش، نظامیان صهیونیست به مناطق مختلف کرانه باختری یورش برده و منازل فلسطینیان را مورد هجوم قرار دادند.

به دنبال این یورش وحشیانه درگیری شدیدی میان نظامیان صهیونیست و جوانان فلسطینی درگرفت.

طبق اعلام رسانه های عربی، نظامیان صهیونیست در جریان این درگیری هشت شهروند فلسطینی را بدون تفهیم اتهام بازداشت کردند.


منبع: مهر

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: برنامه موشکی ایران را با دقت زیر نظر داریم


سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: برنامه موشکی ایران را با دقت زیر نظر داریم shia muslim                   
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: ما همچنان به زیر نظر گرفتن برنامه موشکی بالستیک ایران ادامه می‌دهیم.

به گزارش مصاف، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: برنامه موشکی بالستیک ایران را از نزدیک و با دقت زیادی زیر نظر داریم.

«هیثر نورت» در پاسخ به سؤال خبرنگاری در زمینه کنفرانس خبری یکی از سرکردگان منافقین درباره سایت‌های موشکی جدید ایران گفت: من از برگزاری این نشست اطلاع دارم و برخی همکاران من در وزارت خارجه این موضوع را زیر نظر دارند. بنابراین، ما به همچنان به زیر نظر گرفتن برنامه موشکی بالستیک ایران ادامه می‌دهیم. ما این برنامه را از نزدیک و با دقت زیاد زیر نظر داریم.

وی ادامه داد: در زمینه موضوعات اطلاعاتی و جزئیات در خصوص اقدامات ما در جهت تلاش برای زیر نظر گرفتن برنامه موشکی بالستیک (ایران) من نمی‌توانم وارد جزئیات آن شوم.

نورت در ادامه از پاسخ به سوالات بیشتر در این زمینه طفره رفت و به علت کمبود وقت کنفرانس خبری را خاتمه و قول داد در فرصتی دیگر در این زمینه بیشتر اظهار نظر کند.


منبع: ابنا

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

بن سلمان ولیعهد شد!


بن سلمان ولیعهد شد! shia muslim                   
شاه عربستان در فرمانی ولیعهد را برکنار و پسرش را به عنوان ولیعهد و جانشین خود تعیین کرد.

به گزارش مصاف،  خبرگزاری عربستان روز چهارشنبه اعلام کرد، شاه عربستان در فرمانی "محمد بن نایف" را از ولایتعهدی برکنار و "محمد بن سلمان" را به عنوان ولیعهد تعیین کرد.

براساس این گزارش، شاه عربستان همچنین با برکناری محمد بن نایف از همه مسؤولیتهایش از جمله ریاست شورای وزیران و وزارت کشور، "عبدالعزیز بن سعود" را به عنوان وزیر کشور جدید معرفی کرد.

طبق حکم شاه سعودی، پسرش علاوه بر پست جدید، همچنان عهده دار وزارت دفاع خواهد بود.

سلمان همچنین اعلام کرد که مراسم بیعت با پسرش به عنوان ولیعهد جدید، امشب در مکه انجام می شود.

"بندر بن فیصل بن بندر بن عبدالعزیز" هم بر اساس حکم شاه سعودی، به عنوان معاون رئیس سازمان اطلاعات تعیین شد.

شاه سعودی "عبدالعزیز بن سعود بن نایف" را نیز به عنوان وزیر کشور تعیین کرد.

خبرگزاری رسمی عربستان برای توجیه این ماجرا مدعی شد 31 نفر از 34 عضو کمیته بیعت، محمد بن سلمان را به عنوان ولیعهد تعیین کردند!


منبع: العالم

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

منجی در ادیان 8: جهان در عصر ظهور از دیدگاه یهود


منجی در ادیان 8: جهان در عصر ظهور از دیدگاه یهود shia muslim                   
خداوند جهان را به نور خود روشن خواهد کرد[۱] حتی اگر کسی بیمار باشد، ذات الهی به خورشید فرمان خواهد داد تا وی را شفا دهد

جهان در عصر ظهور از دیدگاه یهود

خداوند جهان را به نور خود روشن خواهد کرد[۱] حتی اگر کسی بیمار باشد، ذات الهی به خورشید فرمان خواهد داد تا وی را شفا دهد[۲] از اورشلیم آب روان جاری خواهد ساخت و هر بیماری به واسطه آن شفا خواهد یافت[۳] درختان را وادار میکند تا هر ماه میوه آورند و انسان از آن میوه ها میخورد و شفا مییابد[۴] تمام شهرهای ویران شده را از نو آباد خواهند کرد و در جهان جایی ویرانه یافت نخواهد شد[۵] گرگ‌ با برّه سکونت خواهند داشت، پلنگ با بزغاله، شیر با گاو و گوساله خواهند خوابید. طفل شیرخواره دست خود را بر لانه افعی خواهد گذاشت[۶] مرگ را تا ابد نابود خواهد ساخت و خداوند اشک را از روی هر چهره ای پاک میکند[۷]

منابع: [۱]- اشعیاء، باب۶۰، آیه۱۹ . [۲]- ملاکی، باب۴، آیه۲ . [۳]- حزقیال، باب۴۷، آیه۹ . [۴]- همان، آیه۱۲ . [۵]- همان، باب۱۶، آیه ۵۵ . [۶]- اشعیاء، باب۱۱، آیات ۶تا۸ . [۷]- همان، باب۲۵، آیه۸
____________________________________________________________________

العالم فی زمان الظهور من وجهة نظر الیهود

أن الله سوف ینیر العالم بنوره [۱]  و حتى لو کان شخص ما مریض ، فإن الذات الإلهیة ستأمر الشمس لتقوم بشفائه [۲] سُیجری ماء سلسبیل من القدس  و کل مریض سیشفى بواسطته [۳] سُیرغم الأشجار على طرح الثمار و یأکل الإنسان منها و یُشفى [۴] سیقوم بإعمار کل المدن المهدمة من جدید و لن یبقى أی مکان مهدم [۵] سیسکن الذئب مع الحمل ، سینام  الفهد مع الماعز و الأسد مع البقر و العجل . سیضع الرضیع یده على وکر الأفعى [۶] سیقضی على الموت إلى الأبد و یمسح الله الدمع عن کل وجه [۷]

المصادر : [۱]- اشعیاء ، باب ۶۰ ، آیه ۱۹ . [۲] ملاکی ، باب ۴ ، آیة ۲ . [۳] – حزقیل ، باب ۴۷ ، آیة ۹ . [۴] – المصدر السابق ، آیة ۱۲ . [۵] – المصدر السابق ، آیة ۵۵ [۶] . اشعیاء ، باب ۱۱ ، باب ۱۱ ، آیات ۶ حتى ۸ . [۷] – المصدر السابق ، باب ۲۵ ، آیة ۸
____________________________________________________________________

The world in the time of Reappearance in the Jews’ viewpoint

The world will shine by the light of God [1]. If one is sick, the divine nature will command the sun to heal him [2]. The waters will flow form Jerusalem and it will heal any kind of illness [3]. The trees are commanded to bear fruits every month and the humans are healed whenever they eat them [4]. Destroyed cities will be rebuilt and no ruins will be found on earth [5]. Wolf will dwell with the lamb, leopard and lion will respectively sleep with the kid and cow and calf. The infant will place his hand on the serpent’s nest [6]. The death will be faded forever and the God will wipe away the tears from all faces [7].

References: [1]- Isaiah, chapter 60, verse 19. [2] - Malachi, chapter 4, verse 2. [3] - Ezekiel, chapter 47, verse 9. [4] - the same, verse 12. [5] - the same, chapter 16, verse 55. [6] - Isaiah, chapter 11, verses 6 to 8. [7] - the same, chapter 25, verse 8
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

دامه مجازات ساکنان روستای دیرابومشعل به خاطر عملیات اخیر قدس


دامه مجازات ساکنان روستای دیرابومشعل به خاطر عملیات اخیر قدس shia muslim                   
ارتش رژیم صهیونیستی دوشنبه برای چهارمین روز متوالی روستای دیرابومشعل در غرب رام الله را به محاصره خود درآورد.

به گزارش مصاف، رئیس شورای روستای دیرابومشعل گفت که اشغالگران صهیونیست تمامی مبادی ورودی این روستا را با موانع آهنی و بتنی بسته اند و خودروهای فلسطینیان را مصادره می کنند.

عماد زهران خاطرنشان ساخت که نیروهای ارتش اسرائیل مانع از ورود و خروج فلسطینیان ساکن این روستا و انتقال مواد غذایی به آن می شوند.

سه تن از جوانان ساکن این روستا روز جمعه گذشته دست به یک عملیات استشهادی در قدس زدند و یک نظامی اسرائیلی را به هلاکت رسانده و 6 تن دیگر را زخمی کردند.


 
منبع:  مرکز اطلاع رسانی فلسطین
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

کاهش برق نوار غزه به حدود ۳ ساعت در روز/ واکنش حماس


کاهش برق نوار غزه به حدود ۳ ساعت در روز/ واکنش حماس shia muslim                   
«سامی ابوزهری» سخنگوی حماس تصریح کرد که اشغالگران مسئول نتایج کم کردن برق نوار غزه هستند.

به گزارش مصاف، جنبش حماس فلسطین رژیم صهیونیستی را مسئول پیامدهای ناشی از کاهش برق در نوار غزه دانست.

در همین راستا، «سامی ابوزهری» سخنگوی حماس تصریح کرد که اشغالگران مسئول نتایج کم کردن برق نوار غزه هستند.

پیش از این درپی تصمیم کابینه رژیم صهیونیستی برای کاهش دوباره برق نوار غزه، شرکت برق این رژیم امروز (دوشنبه) حکم مذکور را اجرایی کرد.

سخنگوی شرکت برق غزه اعلام کرد رژیم صهیونیستی از روز دوشنبه و به درخواست تشکیلات خودگردان، برق ارسالی به غزه را کاهش داد.

هفته گذشته کابینه امنیتی اسرائیل به توصیه ارتش، درخواست «محمود عباس» رئیس تشکیلات جهت کاهش ارسال برق به غزه جهت تحت فشار قرار دادن جنبش «حماس» را تصویب و روشنایی نوار غزه - که تا کنون ۶ ساعت بیشتر در روز برق نداشت – به حدود فقط ۲ تا ۴ ساعت روزانه رساند.


منبع:  مهر
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

پنج زن انتحاری 12 نفر را کشتند


پنج زن انتحاری 12 نفر را کشتند shia muslim                   
پلیس نیجریه روز دوشنبه اعلام کرد، پنج عامل انتحاری زن در حمله ای در ایالت بورنو در شمال شرق این کشور 12 نفر را کشتند و یازده نفر دیگر را زخمی کردند.

به گزارش مصاف،  ویکتور ایسکوکو سخنگوی پلیس این ایالت گفت این حملات روز یکشنبه در ساعت هشت و سی دقیقه بعد از ظهر به وقت محلی در منطقه کوفا که هشت کیلومتر با مایدوگوری مرکز این ایالت فاصله دارد روی داد.

در تاریخ هفتم ژوئن نیز در حمله تروریست های بوکو حرام در شهر مایدوگوری چهار نفر کشته شدند.



منبع:  العالم
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

قطر از همسایگانش به سازمان ملل شکایت کرد


قطر از همسایگانش به سازمان ملل شکایت کرد shia muslim                   
قطر با انتقاد از عربستان سعودی، بحرین و مصر و امارات که دوحه را به اتهام حمایت از تروریسم محاصره اقتصادی و سیاسی کرده‌اند، نامه‌هایی به سازمان ملل متحد ارسال کرد.

به گزارش مصاف،  محمد بن‌عبدالرحمن آل‌ثانی، وزیر خارجه قطر در دو نامه جداگانه به "آنتونیو گوترش" دبیرکل سازمان ملل و "زید بن‌رعد الحسین" کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل، از عربستان سعودی، بحرین، مصر و امارات که دوحه را به اتهام حمایت از تروریسم در محاصره اقتصادی و سیاسی قرار داده اند، انتقاد کرد.

شبکه روسیاالیوم با اعلام این خبر گزارش داد: علیا احمد بن‌سیف آل‌ثانی، نماینده دائم قطر در سازمان ملل، این نامه‌ها را در دو دیدار جداگانه با گوترش و شاهزاده زید، به آنها تقدیم کرده است.

علیا آل‌ثانی همچنین از سازمان ملل به ‌دلیل اتخاذ موضع آشکار درقبال بحران قطر و پیگیری‌ این مسئله و و نیز از کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل قدردانی کرد.

هفت کشور عربی شامل عربستان، مصر، امارات، بحرین ، یمن، موریتانی و جزایر کومور از روز پنجم ژوئن، ضمن متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم، روابط دیپلماتیک خود را با این کشور قطع کرده اند.
جیبوتی و اردن نیز سطح روابط دیپلماتیک خود را با قطر کاهش دادند. اما کشورهای کویت و سلطان نشین عمان، روابط خود را با قطر قطع نکردند.

در همین راستا، سیف بن‌احمد آل‌ثانی، مدیر اطلاع‌رسانی دولت قطر با انتقاد از مصر، عربستان، امارات و بحرین، خاطرنشان کرد: این کشورها با به راه انداختن کمپین تبلیغاتی علیه قطر به دنبال تخریب وجهه دوحه هستند.

مدیر دفتر اطلاع‌رسانی دولت قطر تصریح کرد: تحریم از دو هفته پیش ادامه دارد و کشورهایی که ما را محاصره کرده‌اند، هیچ راهکاری برای حل بحران ارائه نداده‌اند.



منبع:  العالم
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

بازتاب حمله موشکی سپاه در رسانه‌های جهان


بازتاب حمله موشکی سپاه در رسانه‌های جهان shia muslim                   
حملات موشکی سپاه پاسداران به مواضع داعش در قلب سوریه بازتاب و واکنشهای زیادی در رسانه‌های مختلف جهان داشته است.

به گزارش مصاف،   این خبر به دلیل اهمیت آن بلافاصله به یکی از خبرهای اصلی رسانه‌های جهان تبدیل شد. در ادامه به گزارش رسانه‌های مهم که به نکات و جنبه‎های خاصی از این حمله اشاره کرده‌اند خواهیم پرداخت.

روزنامه هاآرتص در حساب توئیتری خود نوشت که ایران برای اولین بار طی 30 سال گذشته موشکهای میان برد خود را عملیاتی کرد و از آن استفاده کرد.

همچنین پایگاه خبری عاروتص شوع نیز در واکنش به این حمله نوشت؛ زمانی که تروریستهای داعش مسئولیت حملات تروریستی تهران را برعهده گرفتند مقامات ایرانی قول داده بودند که این حملات را تلافی خواهند کرد.

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در گزارش خود نوشت: سپاه پاسداران ایران در یک حمله بی سابقه و مستقیم مواضع داعش در دیرالزور را با موشکهای سطح به سطح هدف قرار داد.

این روزنامه در گزارش خود نوشته، سپاه هشدار داده است که به هرکس که به خاک ایران حمله کند با همین روش پاسخ خواهد داد.

کانال 10 رژیم صهیونیستی نیز به نقل از یک مقام اطلاعاتی اسرائیل گزارش داد که موشکهای شلیک شده سپاه به داعش در سوریه از نوع موشک بالستیک شهاب 3 با برد 800 تا 1200 کیلومتر بوده اند.

این شبکه اضافه کرد؛ حمله روز یک شنبه یک حمله گسترده کم سابقه و مستقیم از جانب سپاه بود.

خبرگزاری آسوشیتدپرس در این زمینه نوشت: حمله موشکی روز یک شنبه یک حمله گسترده مستقیم و نادر از سوی سپاه در میانه حمایتهای کامل آن از بشار اسد رئیس جمهوری سوریه بود.

خبرگزاری فرانسه با اشاره به حملات تروریستی تهران و اینکه مقامات ایرانی ریاض را متهم به دست داشتن در این حملات کرده بودند نوشت: سپاه پاسداران موشکهایی در تلافی این حملات به سمت مواضع داعش در سوریه شلیک کرد.

کانال ٧ اسراییل در این زمینه نوشت؛ در بیانیه ایران (در مورد حمله موشکى) تهدیدى تلویحى علیه دشمنان این کشور از جمله عربستان، اسراییل و آمریکا وجود دارد.
علی واعظ تحلیلگر غربی و عضو گروه مدیریت بین المللی بحران در واکنش به این حمله گفت: موشکها احتمالا از نوع ذوالفقار بودند. نکته جالب این است که موشکها از جایی(کرمانشاه و کردستان) شلیک شد که گفته می‌شود داعش از این مناطق اقدام به جذب نیرو کرد بود.

سردبیر نشریه بیلد آلمان در حساب توئیتری خود نوشت: لحظاتی بعد از اینکه آمریکا جنگنده سوریه را ساقط کرد، ایران با شلیک موشکهای میان برد به آن پاسخ داد.

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارش نوشت: ایران برای تنبیه تروریستها که اخیرا در تهران دست به حمله تروریستی زده بودند با حمله موشکی به مواضع آنها در سوریه حمله کرد.

این روزنامه آمریکایی در ادامه افزود: این اقدام همچنین یک پیام به دشمنان ایران در منطقه از جمله عربستان و اسرائیل و همچنین آمریکا بود که دارای چندین پایگاه نظامی در خاورمیانه است.

روزنامه نیویورک تایمز همچنین نوشت که حمله موشکی سپاه، نشانه‌ای از رشد قدرت نظامی ایران در منطقه است.

شبکه خبری الجزیره قطر با اشاره به حمله موشکی ایران به مواضع داعش در دیرالزور گزارش داد؛ شلیک موشکهای سپاه، که برای اولین بار طی 30 سال گذشته از مرزهای ایران خارج می‌شوند، چند ساعت پس از آن صورت گرفت که آیت الله علی خامنه‌ای رهبر عالی ایران گفته بود به دشمنان سیلی خواهیم زد و این بیانیه را در وبسایت خودش قرار داد.

الجزیره در ادامه نوشت: خبرنگار ما در غازیانتپ در نزدیکی مرز ترکیه و سوریه این حملات موشکی را بسیار با اهمیت و یک تحول مهم خواهند.

این گزارش در ادامه می‌نویسد: اقدام ایران را باید در 2 چارچوب ببینیم. یکی از بعد جنگ داخلی سوریه که ایران در آن مستشار نظامی دارد و دیگر در چارچوب ژئوپلتیک. باید ببینیم که چه واکنشی از سوی عربستان، آمریکا و اسرائیل به این حمله موشکی انجام خواهد شد.

روزنامه انگلیسی گاردین با پوشش خبر حمله موشکی ایران به داخل سوریه نوشت: اگر چه ایران در داخل عراق و سوریه با داعش میجنگند اما این برای اولین بار است که تهران از درون خاک خود علیه مواضع داعش در سوریه دست به چنین اقدامی میزند و آن را رسما اعلام می‌کند.

گاردین افزود: سپاه پاسداران که عربستان را به خاطر حملات تروریستی در تهران سرزنش کرد هفته گذشته گفته بود ریخته شدن خون انسانهای بیگناه را بدون پاسخ نمیگذارد.

خبرنگار سی‌ان‌ان در تهران نیز در این باره گفته، حمله موشکی ایران به سوریه نشان‌دهنده افزایش نقش ایران در تحولات سوریه است.

بخش فارسی خبرگزاری اسپوتنیک با تیتر "سیلی را داعش خورد تا صدایش را دیگران بشنوند" به بررسی این حمله پرداخت و نوشت: تلافی حمله داعش به تهران را ایران می‌توانست به شکل های مختلف پس بدهد اما انتخاب گزینه استفاده از موشک‌های میان برد هم تلافی حمله بود، هم پیغامی برای حامیان داعش، وبدیهی است که هدف ایران بیش از تلافی اخطار به دیگران بود.

 اسپوتنیک در ادامه با اشاره به موشکهای بومی ایران نوشت؛ این مساله که هیچ کشوری در زمان حمله عراق به ایران حاضر نشد به ایران موشک بدهد باعث شد ایران خود دست به کار شود تا تسلیحات دفاعی مورد نیاز خود را خود تولید کند و وابسته به خارج نباشد. امروز دیگر رویای ایرانیها رساندن موشک‌ به بغداد نیست بلکه موشک‌های ایرانی از بالای سر بغداد به راحتی عبور می‌کنند و صدها کیلومتر آن طرف‌تر فرود می آیند.


منبع: العالم

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰