شهید دکتر احمدرضا احدی

۵۳ مطلب در آذر ۱۳۹۶ ثبت شده است

مورخ اسرائیلی:عواقب تصمیم ترامپ درباره قدس گریبانگیر آمریکا می‌شود


مورخ اسرائیلی:عواقب تصمیم ترامپ درباره قدس گریبانگیر آمریکا می‌شود shia muslim                   
یک مورخ اسرائیلی با بیان این که رئیس جمهوری آمریکا از میزان خطر تصمیم خود برای انتقال سفارت آمریکا به قدس ناآگاه است، تاکید کرد: پیامدهای منفی تصمیم ترامپ درباره قدس در آینده گریبان آمریکا را خواهد گرفت و جایگاه واشنگتن در آینده جهان را متزلزل می‌کند.

روزنامه فرامنطقه ای 'القدس العربی' روز سه شنبه نوشت: پروفسور 'ایلان پاپه' (Ilan Pappe) تاریخدان اسرائیلی گفت: این تصمیم چراغ سبزی برای نقض قوانین بین المللی و ادامه اقدامات خشونت آمیز توسط 'اسرائیل' است واتخاذ آن نشان می دهد دونالد ترامپ از پیشینه درگیری میان 'اسرائیل' و فلسطینی ها بی اطلاع است و میزان خطر وپیامدهای تصمیمش را درک نمی کند.
رئیس جمهوری آمریکا در تاریخ 15 آذر 96 در سخنانی ضمن به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، از وزارت خارجه این کشور خواست برای انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس آماده شود. 
این اقدام با واکنش منفی بسیاری از کشورهای جهان روبه رو شده و تظاهرات متعددی در بسیاری از کشورها علیه این تصمیم ترامپ برگزار شده است. 
تاریخدان اسرائیلی یکی از دلایل اتخاذ این تصمیم توسط ترامپ را بحران ها و مخالفت های شدید در زمینه سیاست داخلی آمریکا دانست که وی با آنها مواجه است. 
پاپه هشدار داد که آمریکا دچار پیامدهای منفی تصمیم اخیر ترامپ خواهد شد زیرا واشنگتن پس از این واقعه که همانند یک بمب جدید در نظام جهانی عمل خواهد کرد، دیگر جایگاه وقدرت تاثیرگذاری در آینده جهان را نخواهد داشت.
وی تاکید کرد: پس از تصمیم ترامپ دیگر احتمال نتیجه بخش بودن مذاکرات صلح میان فلسطینی ها و 'اسرائیل' با میانجی گری آمریکا وجود نخواهد داشت و موضوع تشکیل دو کشور مستقل هم دیگر محلی از اعراب ندارد. 
این تاریخدان اسرائیلی افزود: 'اسرائیل' فلسطین را به یک مستعمره تبدیل کرده است؛ وموضوع تشکیل دو کشور مستقل از مدت ها قبل با شهرک سازی و نقض قوانین و اقدامات خشونت آمیز ضد فلسطینی ها شکست خورده است.
وی پیش بینی کرد که تصمیم ترامپ درباره قدس به انتفاضه گسترده ای در جهان عرب کشورهای اسلامی منجر شود و عواقب آن تنها محدود به داخل فلسطین نباشد .
پاپه پیامدهای این تصمیم در آینده را بسیار وخیم دانست وافزود: قبل از هر چیزی باید جامعه بین المللی را قانع کنیم که 'اسرائیل' اشغالگر است و باید تحت فشار قرار گیرد وتحریم شود. 
وی با اشاره به این که رژیم صهیونیستی از زمان برپایی تاکنون شاهد هیچ گونه تحریم و مواضع جدی علیه نقض قوانین بین المللی نبوده است، خواستار یافتن راه حلی برای جلوگیری از تبدیل شدن فلسطین به مستعمره تل آویو شد. 
این تاریخدان اسرائیلی معتقد است که سازمان های مردم نهاد و جامعه مدنی برای این حل این مشکل مناسب تر از سازمان های بین المللی هستند و باید کشورهای خود را در این راستا تحت فشار قرار دهند. 
ایلان پاپه از مورخان اسرئیلی است که تاریخ رژیم صهیونیستی را بازنویسی کرده است. وی به خاطر حمایت از حقوق آوارگان فلسطینی برای بازگشت به سرزمین خود، مورد انتقاد صهیونیست ها است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

اصابت موشک «برکان اچ 2» به کاخ یمامه


اصابت موشک «برکان اچ 2» به کاخ یمامه shia muslim                   
یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن کاخ یمامه را در ریاض هدف قرار داد.

یگان موشکی و کمیته های مردمی یمن اعلام کرد موشک های برکان H2 کاخ یمامه در ریاض رو مورد هدف قرار داد.

رویترز اعلام کرد؛ مسئولین امنیت ملی عربستان در خصوص این انفجار هنوز واکنشی نشان نداده اند.

رویترز در خبری تکمیلی اعلام کرد؛ ستون دود در شمال شرقی ریاض افزایش یافته است.

خبرگزاری فرانسه نیز خبرداد: اندکی پس از اعلام بودجه عمومی  از قصر یمامه توسط پادشاه، صدای انفجار مهیبی در سراسر ریاض شنیده شد.

یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی اعلام کرد هدف موشک بالستیک شلیک شده، نشست سران رژیم سعودی بوده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

فرهنگ غنی غربی در ایران!


فرهنگ غنی غربی در ایران! shia muslim                   
به بهانه کنترل و محافظت از کودک نوپا

به بهانه کنترل و محافظت از کودک نوپا، ابزار نامتعارفی به سبد خرید خانواده های ایرانی اضافه شد.

قلاده کودک هم در ایران دیده شد!

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

پیشبرد 8 هزار واحد مسکونی صهیونیست نشین در نیمه نخست 2017


پیشبرد 8 هزار واحد مسکونی صهیونیست نشین در نیمه نخست 2017 shia muslim                   
اتحادیه اروپا گزارشی را منتشر کرد که نشان‌دهنده پیشبرد 8 هزار واحد مسکونی جدید در قدس (اورشلیم) شرقی و کرانه باختری در نیمه نخست سال 2017 است.

اتحادیه اروپا روز جمعه گزارشی را منتشر کرد که نشان‌دهنده پیشبرد 8 هزار واحد مسکونی جدید در قدس (اورشلیم) شرقی و کرانه باختری در نیمه نخست سال 2017 است.

 
منابع این گزارش شامل اداره مرکزی آمار و اداره شهری رژیم صهیونیستی و سازمان‌های چپ‌گرایی نظیر صلح اکنون و ایر امیم (Ir Amim) می‌شود.
 
این گزارش دربردارنده انتقاداتی شدید از سیاست‌های رژیم صهیونیستی در کرانه باختری به‌ویژه در ماه‌های اخیر است.
 
طبق این گزارش از 8 هزار واحد مسکونی که از ژانویه تا ژوئن 2017 در مراحل مختلف پیشرفت بوده‌اند، 5 هزار واحد هنوز در مرحله برنامه‌ریزی و طراحی هستند و 3 هزار واحد به مناقصه گذاشته شده‌اند.
 
این گزارش که از سوی دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا (برای کرانه باختری و نوار غزه) در آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی منتشر شد نشان می‌دهد که در صورت تکمیل این پروژه‌ها، بیش از 30 هزار اسرائیلی طی چندین سال آینده قادر خواهند بود به کرانه باختری و قدس شرقی نقل‌مکان کنند.
 
بنابر این گزارش، 208 هزار صهیونیستی در محله‌های یهودی قدس شرقی و 399 هزار اسرائیلی در منطقه C کرانه باختری (که طبق پیمان اسلو تحت کنترل کامل رژیم صهیونیستی است) زندگی می‌کنند.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

سنگ‌تمام تماشاگران فوتبال برای قدس


سنگ‌تمام تماشاگران فوتبال برای قدس shia muslim                   
در حاشیه دیدار دو تیم Galatasaray و Malatyaspor ترکیه

روز گذشته در حاشیه دیدار دو تیم Galatasaray و Malatyaspor ترکیه تماشاگران این دوتیم به نشانه اعتراض به تصمیم جدید ترامپ ماکت قدس شریف را در استادیوم به نمایش گذاشتند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

قصد «پنس» برای بازدید از دیوار ندبه، تلاشی دیگر برای دزدیدن تاریخ قدس است


قصد «پنس» برای بازدید از دیوار ندبه، تلاشی دیگر برای دزدیدن تاریخ قدس است shia muslim                   
یکی از اعضای ارشد جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد: قصد معاون رئیس‌جمهور آمریکا برای بازدید از دیوار ندبه باید با پاسخ محکم فلسطینی‌ها و کشورهای عربی و اسلامی روبه‌رو شود.

«داوود شهاب» از رهبران جهاد اسلامی فلسطین به شبکه المیادین گفت دیوار ندبه یا براق بخشی از مسجدالاقصی و یکی از مهم‌ترین آثار اسلامی در قدس است.

بر اساس این گزارش، شهاب افزود اینکه کاخ سفید اعلام کرد «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا از دیوار ندبه بازدید خواهد کرد تلاشی دیگر برای دزدیدن تاریخ قدس است.

این عضو جهاد اسلامی تأکید کرد قصد پنس برای بازدید از دیوار ندبه باید با پاسخ محکم فلسطینی‌ها، عرب‌ها و مسلمانان روبرو شود؛ فلسطینی‌ها باید بر هویت عربی و اسلامی قدس تأکید کنند.

روزنامه «جرازولم پست» پیشتر در گزارشی، مایک پنس نفر دوم دولت آمریکا را «معمار شناسایی بیت‌المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل» خواند و از سفر او به سرزمین‌های اشغالی در هفته جاری خبر داد

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

تظاهرات در فرانکفورت علیه سیاست‌های آمریکا در زمینه قدس


تظاهرات در فرانکفورت علیه سیاست‌های آمریکا در زمینه قدس shia muslim                   
معترضان به تصمیم اخیر رئیس‌جمهور آمریکا در زمینه قدس در شهر فرانکفورت آلمان به خیابانها آمدند.

حدود هزار نفر در فرانکفورت آلمان علیه سیاست‌ های آمریکا در ارتباط با اسرائیل تظاهرات کردند.

بنابر گزارش خبرگزاری آلمان،  در آغاز این تظاهرات با تجمع 400 تا 500 نفر آغاز شد. معترضان با این شعار «برای قدس و علیه تصمیم ترامپ» به سمت مرکز شهر حرکت کردند. پلیس اعلام کرد که این تظاهرات به صورت مسالمت آمیز برگزار شد و جزواتی پخش شد که روی آنها نوشته شده بود: «ترامپ! گوش کن! قدس پایتخت اسرائیل نیست و قسمت شرقی قدس هم به صورت غیرقانونی اشغال شده است.» آنها با توجه به جریان‌های اخیر و اینکه معترضان به یهودستیزی متهم شده‌اند، شعار می‌دادند که ضد یهود نیستند.

پیش از این در تظاهرات مشابهی در برلین، پرچم اسرائیل و آمریکا به آتش کشیده شده بود از این رو در تظاهرات روز گذشته حمل ستاره داوود و پرچم  آمریکا ممنوع اعلام شده بود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

حمله جنگنده‌های سعودی به اتوبوس مسافربری


حمله جنگنده‌های سعودی به اتوبوس مسافربری shia muslim                   
جنگنده‌های متجاوز ائتلاف سعودی یک اتوبوس حامل مسافران را در منطقه حریب القرامیش در استان مأرب هدف قرار دادند.

منابع یمنی بامداد یکشنبه گزارش کردند که در این حمله تعدادی مسافر کشته و زخمی شدند.

برخی منابع نیز گزارش کردند که جنگنده های متجاوز سعودی یک کاروان عروسی را در منطقه بنی هیسان در حریب القرامیش مورد حمله قراردادند. 

منابع یمنی همچنین از سه حمله جنگنده های سعودی آمریکایی به منطقه الدوار در شهرستان

کلید واژه های مطلب:
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

مرگ میلیاردر یهودی صهیونیست


مرگ میلیاردر یهودی صهیونیست shia muslim                   
علت فوت هنوز اعلام نشده است

مرگ بری شرمن میلیاردر یهودی صهیونیست و همسرش در منزلشان در کانادا؛ علت فوت هنوز اعلام نشده است. ثروت وی که در صادرات دارو فعالیت می‌کرد حدود 11.4 میلیارد دلار تخمین زده می‌شود .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

کاریکاتور جالب واشنگتن پست در واکنش به اظهارات مضحک هیلی


کاریکاتور جالب واشنگتن پست در واکنش به اظهارات مضحک هیلی shia muslim                   
واشنگتن پست با انتشار کاریکاتوری نسبت به اظهارات هیلی علیه ایران واکنش نشان داد

واشنگتن پست کاریکاتور جالبی در واکنش به اظهارات مضحک هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل منتشر کرده است که در میان هزاران موشک آمریکایی، نیکی هیلی با اجرای نمایشنامه موشکی، ایران را متهم به بی‌ثبات سازی منطقه می‌کند.

«نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد، با حضور در محل نگهداری قطعاتی که گفته می‌شود لاشه موشک‌های ایرانی است، در برابر خبرنگاران مدعی ارسال تسلیحات ایرانی برای انقلابیون یمن شد.

هیلی گفت پرزیدنت ترامپ در مورخ 13 اکتبر، سیاست جدید ما علیه ایران را اعلام کرد که مبتنی بر تمرکز بر همه فعالیت‌های ایران است یعنی دیگر فقط بر توافق هسته‌ای تمرکز نخواهیم داشت بلکه بر اقدامات ثبات‌زدا و برنامه موشکی آنها هم تمرکز می‌کنیم.

وی همچنین مدعی شد ایران نه تنها منطقه را به آتش کشیده، بلکه در این آتش می‌دمد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰