شهید دکتر احمدرضا احدی

۱۵ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۶ ثبت شده است

« nrg» اسرائیل: ترامپ از انتقال سفارت آمریکا به قدس منصرف شده است


« nrg» اسرائیل: ترامپ از انتقال سفارت آمریکا به قدس منصرف شده است shia muslim                   
یک وبگاه صهیونیستی از منصرف شدن رئیس‌جمهور آمریکا برای انتقال سفارت این کشور به قدس اشغالی خبر داد.

به گزارش مصاف،  وبگاه « nrg» رژیم صهیونیستی امروز (چهارشنبه) در گزارشی اعلام کرد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا از تصمیم انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی منصرف شده و «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی را در جریان این موضوع قرار داده است.

در ادامه این گزارش آمده است: رئیس‌جمهور آمریکا این وعده انتخاباتی‌اش را عملی نخواهد کرد و تصمیم به عدم انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس گرفته؛ ترامپ نیز مانند رئیس‌جمهور قبلی آمریکا در پایان ماه «می» ناچار به امضای تعویق این انتقال خواهد شد.

وبگاه صهیونیستی مذکور افزود سنای آمریکا در سال 1995 قانونی را تصویب کرده که بر اساس آن قدس نباید تقسیم و باید به عنوان پایتخت اسرائیل اعلام شود و علاوه اینکه سفارت آمریکا باید تا ماه می 1999 از تل‌آویو به قدس منتقل شود.

در ادامه این گزارش آمده است: «بیل کلینتون» رئیس جمهور اسبق آمریکا اولین امضا‌کنندگان برای تعویق در انتقال سفارت ‌آمریکا به قدس بود و از یک قانون در آمریکا استفاده کرد که به رئیس‌جمهور اجازه می‌داد تصمیم‌های سنا را اجرا نکند؛ هر 6 ماه این امضا برای تعویق در اجرا شدن تصمیم ، تجدید می شود؛ «جرج دبلیو بوش» رئیس‌جمهور اسبق و «باراک اوباما» رئیس‌جمهور سابق نیز حکم تعویق در انتقال سفارت را امضا کردند و آخرین این امضاها مربوط به اوباما در پایان سال 2016 است.

در اولین واکنش‌ها، دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای رسما گزارشاتی را مبنی بر اینکه اطلاعاتی حول تصمیم نهایی ترامپ برای جابجایی سفارتخانه آمریکا دریافت کرده است، تکذیب کرد.


منبع: فارس
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

توضیحات کامل در مورد برگزاری مراسم احیای مهدوی سال 1396


توضیحات کامل در مورد برگزاری مراسم احیای مهدوی سال 1396 shia muslim                   
توضیحات کامل در مورد برگزاری مراسم احای مهدوی سال 1396

در کوران حوادث آخرالزمان، سایه خشکسالی بر سرزمین دلهایمان خیمه زده است و بشریت درجهنم بحران ها؛ بی آنکه آب حیاتی بیابد، به سراب ها دل می سپارد. چشم های منتظران اما؛ امیدوار و نگران به آسمان و طلب باران می کند.

امسال نیز چون گذشته در شب میلاد حضرت صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف ،فریاد استغاثه سر می دهیم و از عطش و اضطرار حاصل از فراغ یار ،یگانه آب حیات را طلب می کنیم.

قُلْ أرَأیتُمْ إنْ أصْبَحَ مآؤکُمْ غَوْراً فَمَنْ یَأتیکُمْ بِماءٍ مَعین (ملک/30) : بگو به من خبر دهید که اگر آب های سرزمین شما در زمین فرو رود،(از دسترس تان خارج شود)پس چه کسی می تواند برای شما آب روان بیاورد؟

برای برگزاری مراسم احیای شب نیمه شعبان در محل سکونت خود به نکات زیر توجه فرمایید:


برای مشاهده توضیحات اینجا کلیک نمایید...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

اسقف اعظم کلیسای ارتدوکس در قدس اشغالی اعتصاب غذا کرد


اسقف اعظم کلیسای ارتدوکس در قدس اشغالی اعتصاب غذا کرد shia muslim                   
اعتصاب غذای سراسری اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی بیست و سومین روز خود را پشت سر گذاشت و نزدیک به ۲۰۰۰ اسیر فلسطینی برای رسیدن به حقوق و خواسته هایشان دست به اعتصاب غذا زده اند.

به گزارش مصاف، انتفاضه اسرای فلسطینی اعتصاب کننده از غذا در زندان های رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد.

در همین راستا، اعتصاب غذای سراسری اسرای فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی بیست و سومین روز خود را پشت سر گذاشت و نزدیک به ۲۰۰۰ اسیر فلسطینی برای رسیدن به حقوق و خواسته هایشان دست به اعتصاب غذا زده اند و حال جسمی برخی از آنها مساعد نیست.

همچنین «عطاء الله حنا» اسقف اعظم کلیسای ارتدوکس در قدس اشغالی امروز دوشنبه به منظور اعلام همبستگی با اسرای فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی دست به اعتصاب غذا زد. پیش از این نیز «بطریک لحام» در حمایت از اعتصاب غذای اسرای فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی دست به اعتصاب غذا زده و تاکید کرد بود که متاسفانه مسأله فلسطین در اذهان اعراب غریب است.

در عین حال ائتلاف حمایت از فلسطین و مقابله با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در مراکش اعلام کرد که حدود ۱۵۰۰ فعال مراکشی در بیش از ۳۰ شهر به منظور همبستگی با اسرای فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی دست به اعتصاب غذا زده اند.

روز دوشنبه «اسماعیل هنیه» رهبر جدید حماس تاکید کرد که مساله اسرای فلسطینی در راس اولویت های حماس است و تلاش برای آزادی اسرا از زندان های رژیم صهیونیستی یک وظیفه ملی است.

این در حالی است که «کمال خزیمیه» اسیر فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی که پیش از این دست به اعتصاب غذا در زندانهای این رژیم زده بود، به کُما رفت.

پیش از این «سلیم الحص» نخست وزیر اسبق لبنان نیز در اعلام همبستگی با اسرای فلسطینی اعتصاب کننده غذا، دست به اعتصاب غذا زد. همچنین قراقع رئیس هیات امور اسرا و آزادگان فلسطینی از پیوستن ۵۰ نفر از رهبران اسیر گروه های فلسطینی به اعتصاب غذای اسرای فلسطینی از روز پنج شنبه گذشته خبر داد. وی همچنین افزود که از جمله اسرای فلسطینی که به اعتصاب غذا خواهند پیوست «نائل البرغوثی» است که ۲۷ سال در زندان های رژیم صهیونیستی دربند بوده و در سال ۲۰۱۱ در چارچوب تبادل «شالیط» از زندان آزاد شد و مجددا در سال ۲۰۱۴ بازداشت گردید.

شب سه شنبه هم گردان های القسام فلسطین به رژیم صهیونیستی ۲۴ ساعت مهلت داد تا به مطالبات اسرای فلسطینی دربند این رژیم پاسخ مثبت دهد. پس از تهدید گردان های قسام، اولین عقب نشینی رژیم صهیونیستی صورت گرفت و دادگاه عالی رژیم صهیونیستی پس از تهدیدات روز گذشته گردان های قسام و مهلت ۲۴ ساعته این گردان ها به این رژیم، در ۱۷ امین روز از اعتصاب غذای سراسری اسرای فلسطینی، اجازه ملاقات وکلای فلسطینی با اسرای اعتصاب کننده غذا را داد.

اخیرا نیز نماینده فلسطین در اتحادیه عرب اعلام کرد که این اتحادیه در روز پنجشنبه برای بررسی اعتصاب غذای گسترده اسرای فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی تشکیل جلسه می دهد و شورای اتحادیه عرب نیز روز پنجشنبه با تشکیل این جلسه از سازمان ملل و نهادهای وابسته به آن خواست کمیته حقیقت یاب بین المللی را به منظور بررسی وضعیت اسرای فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی به فلسطین اشغالی بفرستد.

این در حالی است که وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی در بیانیه ای به تمامی بیمارستان ها اعلام کرده که خود را برای هرگونه احتمالی و الحاق شمار بیشتری از اسرای فلسطینی به جمع اعتصاب کنندگان غذا آماده کنند و سازمان زندان های صهیونیستی در پی مخالفت اتحادیه پزشکان اسرائیل با تغذیه اجباری اسرای فلسطینی که اخیرا وضعیت بسیاری از آنان رو به وخامت نهاده است، قصد دارد برای این کار از پزشکان خارجی کمک بگیرد.

در روزهای اخیر نیز نمایندگان ایتالیا به منظور همبستگی با اسرای اعتصاب کننده غذا در زندان های رژیم صهیونیستی در  پارلمان این کشور آب و نمک نوشیدند. همچنین صدها شهروند اردنی امروز جمعه با برپایی تظاهراتی در امان همبستگی خود را با اسرای اعتصاب کننده غذا در زندان های رژیم صهیونیستی اعلام کردند.

از سوی دیگر نظامیان اسرائیلی تظاهرات فلسطینیان در کرانه باختری به منظور همبستگی با اسرای اعتصاب کننده غذا را سرکوب کردند و ده ها نفر به ضرب گلوله زخمی یا بر اثر استنشاق گاز اشک آور دچار خفگی شدند.

حدود ۲ هزار اسیر فلسطینی از روز ۱۷ آوریل به مناسبت روز اسیر فلسطینی در زندان های اسرائیل دست به اعتصاب غذا زده اند.

۷۰۰۰ فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی اسیر هستند: ۳۳۰ نفر از اسرا ساکن نوار غزه، ۶۸۰ نفر ساکن قدس و فلسطین اشغالی ۱۹۴۸، ۶۰۰۰ اسیر ساکن کرانه باختری، ۳۴ اسیر از کشورهای مختلف عربی و ۲ اسیر از بلندی های اشغالی جولان هستند.

پیشتر «عیسی قراقع» رئیس کمیته امور اسیران فلسطینی خواستار کمک های بین المللی به اسرای فلسطینی اعتصاب کننده از غذا شد.


منبع: مهر

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

دختر محمد علی کِلی: ترامپ، آمریکا را به صد سال پیش بازگردانده است/ اسلام دین صلح است


دختر محمد علی کِلی: ترامپ، آمریکا را به صد سال پیش بازگردانده است/ اسلام دین صلح است shia muslim                   
دخترِ بوکسور افسانه‌ای جهان در مصاحبه با ایندیپندنت گفت مسلمان بودن در آمریکا، رویکردی محبوب نیست و رئیس‌جمهور آمریکا این کشور را به صد سال پیش بازگردانده است.

به گزارش مصاف،  راشده علی، دختر محمد علی کِلی، در مصاحبه با این روزنامه گفت: «پدرم همواره به ما می گفت چه حمله ای تروریستی رخ دهد یا اتفاقات دیگری بیفتد، جهان درباره مسلمانان تصورات اشتباهی دارد و مسلمانان واقعی تروریست نیستند. او همچنین گفت مذهب ما مذهب صلح است.»

او گفت: «پدرم هرگز تبلیغ درباره این حقیقت را رها نکرد و با مردم در این باره صحبت می کرد. برخی افراد مطلع می گویند مذهب ما مذهب صلح است اما درصد کمی از مردم حقایق را تحریف می کنند، چه مسیحیت باشد، چه یهودیت یا اسلام.»

راشده با اشاره به این که کل جهان تصویر بدی از اسلام ارائه می دهد، گفت: «این وظیفه ماست که هر چه در توان داریم برای ارائه اسلام واقعی انجام دهیم. اگر افراد اقدام به مطالعه کنند، خواهند دید که اسلام مذهب صلح است. بیشتر افراد در واقع نمی خواهند این موضوع را باور کنند و تحقیق نمی کنند. آنها به اینترنت متکی هستند و مطالب رسانه ها را باور می کنند. از این رو، بر این باورم که افراد به زمان نیاز دارند و باید نه تنها درباره اسلام بلکه درباره مذاهب دیگر مطالعه کنند. پدرم صرف نظر از نژاد یا مذهب، مردم را دوست داشت و او به ما نیز یاد داد افراد را صرف نظر از وابستگی هایشان دوست داشته باشیم. فکر می کنم او یک نمونه بود. او فردی کامل نبود، اما فکر می کنم او صادق و ارائه کننده ارزش های بزرگ آموزه های اسلامی بود.»

راشده علی افزود: «ما هم اکنون در یک دوره زمانی حیاتی به سر می بریم. اخیرا مقامات مدیریت امنیت حمل و نقل خودروی مادر و برادرم را متوقف و به مدت دو ساعت از آنها بازجویی کردند و از آنها پرسیدند آیا مسلمان هستید؟ فکر می کنم رئیس جمهور جدید آمریکا ما را به حدود صد سال پیش بازگردانده است.»

منبع: باشگاه خبرنگاران

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

انفجار در یک مرکز خرید در تایلند


انفجار در یک مرکز خرید در تایلند shia muslim                   
ارتش تایلند اعلام کرد در انفجاری که در یک مرکز خرید روی داده است، بیش از ۵۲ نفر زخمی شده‌اند.

به گزارش مصاف، در انفجاری که در یک مرکز خرید در منطقه مسلمان نشین شهر «پاتانی» واقع در جنوب تایلند روی داده است، دست‌کم ۵۲ نفر زخمی شدند.

منابع خبری اعلام کردند این حادثه در پی انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده روی داده است.

«پراموته پروم این» سخنگوی ارتش تایلند اعلام کرد شبه‌نظامیان شورشی عامل این انفجار هستند.

وی خاطرنشان کرد عاملان این حادثه تروریستی برای  منحرف کردن توجه مردم اقدام به منفجر کردن مواد محترقه کرده و سپس خودروی بمب‌گذاری شده را منفجر کردند.

تصاویری که در تلویزیون تایلند از صحنه حادثه به نمایش در آمده است، نشان‌دهنده یک ستون دود وابر سیاه بالای نقطه‌ای است که در آن انفجار روی داده است.

منابع بیمارستانی شهر تایلند اعلام کردند در این حادثه دست‌کم ۵۲ نفر زخمی شده‌اند ولی هنوز هیچ گزارشی از کشته شدن مردم در اثر این انفجار مخابره نشده است.

منبع: ایلنا

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

مرحله دوم تبادل تروریست‌ها و اهالی فوعه و کفریا در سوریه آغاز شد


مرحله دوم تبادل تروریست‌ها و اهالی فوعه و کفریا در سوریه آغاز شد shia muslim                   
منابع رسانه ای سوریه امروز /یکشنبه/ از اجرایی شدن مرحله دوم توافق فوعه و کفریا و الزبدانی خبر دادند که طبق آن عناصر تروریستی از جمله افراد زخمی آنها از اردوگاه یرموک خارج و به استان ادلب انتقال داده می‌شوند.

به گزارش مصاف، این منابع که اشاره ای به نامشان نشده است، افزودند که طبق توافق، تروریست های 'جبهه النصره' که زخمی شده اند، به همراه برخی از همراهانشان که 50 نفر هستند، از اردوگاه یرموک در جنوب دمشق به شهر ادلب انتقال داده می شود.

خبرگزاری رویترز نیز در گزارشی اعلام کرد که یکصد نفر از ترورریست های سوریه به همراه خانواده های خود از شهرک 'سبنا' در القلمون غربی به منطقه 'الرحیبه ' در حومه شمالی دمشق انتقال داده شدند.

در چارچوب توافق امضا شده میان گروه های مسلح تروریستی و نیروهای مقاومت، قرار است 3هزار و 800 تن از عناصر مسلح و خانواده های آن ها که در شهرهای مضایا، زبدانی، بقین و بلودان استان ریف دمشق مستقر هستند با هشت هزار نفر از اهالی شهرهای فوعه و کفریا مبادله شوند.

پنج هزار نفر از اهالی شهرهای محاصره شده فوعه و کفریا در استان ادلب سوریه، 27 فروردین ماه پس از تحمل دو سال رنج و مشقت ناشی از محاصره کامل، با 75 دستگاه اتوبوس و 20 آمبولانس وارد استان حلب شدند.

درحالی که 75 اتوبوس حامل اهالی فوعه و کفریا در منطقه راشدین برای انجام آخرین مراحل تبادل از سوی تروریست ها متوقف شده بودند٬ براثر انفجار یک خودرو بمب‌گذاری شده ده ها تن از آنان که بیشترکودکان وزنان بودند٬ کشته و یا زخمی شدند.

اردوگاه یرموک یک منطقهٔ مسکونی فلسطینی نشین در دمشق پایتخت سوریه است. یرموک 2٫11 کیلومترمربع مساحت دارد و قبلا بیش از یکصدهزار نفر که بیشترشان فلسطینی بودند٬ در آن زندگی می کردند. کنترل این منطقه از سوی دولت سوریه به گروه سیاسی- نظامی به جبهه خلق برای آزادی فلسطین – فرماندهی کل واگذار شده بود، اما در سال 2015 میلادی به دست تروریست ها افتاد.

دو شهر فوعه و کفریا در 10 کیلومتری شمال ادلب از 28 مارس 2015 (فروردین 94) و پس از سقوط شهر ادلب واقع در شمال غربی کشور سوریه (هم مرز با ترکیه) به محاصره کامل تروریست های تکفیری درآمد و از آن زمان به صورت روزانه هدف حمله های تروریستی قرار داشت.

تاکنون بیش از دوهزار و 200 تن از اهالی فوعه و کفریا شهید و بیش از سه هزار تن دیگر زخمی و شماری نیز ربوده شده اند که خبری از سرنوشت آن ها در دست نیست.

منبع: ایرنا

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

شیعیان فیلیپین هدف حملات تروریستی


شیعیان فیلیپین هدف حملات تروریستی shia muslim                   
پلیس فیلیپین اعلام کرد، انفجارهای تروریستی دیروز به احتمال قوی برای ترور یک پیش نماز شیعه برنامه ریزی شده بود.

به گزارش مصاف،  اوسکار البایالده رئیس پلیس مانیلا پایتخت فیلیپین امروز یکشنبه اعلام کرد: انفجارهای دیروز در نزدیکی دفتر " ناصر ابینال " پیش نماز شیعیان به وقوع پیوست و به احتمال قوی هدف تروریست ها ترور وی بود.

وقوع 2 انفجار تروریستی در روز شنبه گذشته در منطقه کیاپو در مانیلا 2 کشته و 6 زخمی برجای گذاشت.

البایالده در مصاحبه با  فرانس پرس گفت : ابینال هنگام وقوع انفجارها در دفترش نبود .

وی افزود : ابینال می گوید که بارها تهدید به قتل شده است.

اولین بمب در یک بسته گذاشته شده بود و توسط یک فرد به معاون ناصر ابینال داده شد که انفجار این بمب باعث مرگ فرد تحویل دهنده و معاون ابینال شد.

هنگامی که نیروهای پلیس در منطقه کیاپو پایتخت درپی یافتن عاملان اصلی انفجار بودند ، دومین انفجار به وقوع پیوست که احتمالاً ناشی از منفجر کردن دومین بمب بود.

داعش مسئولیت انفجارها را به عهده گرفت و مدعی شد که 5 نفر از شیعیان را به قتل رسانده است.

منبع: العالم

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

سامانه موشکی "تاد" آمریکا در راه عربستان


سامانه موشکی "تاد" آمریکا در راه عربستان shia muslim                   
در آستانه سفر رئیس جمهور آمریکا به عربستان سعودی، دو کشور در حال مذاکره برای نهایی کردن قراردادهای ده‌ها میلیارد دلاری خرید تسلیحات هستند. سامانه دفاع موشکی تاد و یک بسته تجهیزات ماهواره ای، بخشی از تجهیزاتی است که به عربستان فروخته خواهد شد.

به گزارش مصاف، عربستان سعودی نخستین مقصد دونالد ترامپ در نخستین سفر دوره ای خارجی اش از زمان به قدرت رسیدنش به شمار می رود امری که بر عزم وی برای تقویت روابط با همپیمان اصلی در منطقه خاورمیانه تأکید می کند.

آمریکا بیشتر نیازهای نظامی عربستان را از بمب افکن های اف-15 گرفته تا سیستم های هدایت و کنترل را در چارچوب قراردادهایی با ارزش ده ها میلیارد دلار در سال های گذشته تأمین کرده است. این در حالی است که ترامپ وعده داده است که اقتصاد آمریکا را با ایجاد فرصت های کاری در بخش صنایع به حرکت دربیاورد.

این منابع گفتند که برنامه شرکت"لوکهید مارتن" در قرارداد شامل چند سامانه از نوع سامانه دفاع موشکی"تاد" می شود و هزینه سامانه تاد به مانند همان سامانه ای که واشنگتن در کره جنوبی مستقر کرده است، نزدیک یک میلیارد دلار است.

همچنین دو طرف بر سر فروش سیستم برنامه کامپیوتری"سی2 بی.ام.سی" در زمینه هدایت و کنترل طی نبردها و تماس ها و نیز بسته ای از توان های ماهواره ای مذاکره می کنند و هر دوی این سیستم ها را لوکهید ارائه می کند.

این منابع که نخواستند نام شان فاش شود زیرا مجاز به حرف زدن درباره مذاکراتی نیستند که شامل قردادهایی می شود که در گذشته اعلام شدند یا از سال ها پیش در حال آماده سازی هستند.

از جمله این قراردادها توافق بر سر فروش چهار فروند کشتی جنگی چند منظوره با خدمات همراه و قطعات یدکی به ارزش 11.5میلیارد دلار می شود که وزارت خارجه آمریکا در سال 2015 با آن موافقت کرد. این منابع گفتند که برنامه آینده برای کشتی ها به احتمال زیاد مورد بحث در توافق میان دو کشور خواهد بود.

دولت اوباما به دلیل حمله نظامی عربستان به یمن و کشته شدن شهروندان، این قرارداد را به حالت تعلیق در آورد.


منبع: العالم

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

دیده‌بان حقوق‌بشر: آمریکا احتمالا در ارتکاب جنایت جنگی در یمن شریک است


دیده‌بان حقوق‌بشر: آمریکا احتمالا در ارتکاب جنایت جنگی در یمن شریک است shia muslim                   
دیده بان حقوق بشر اعلام کرد که مسئولان آمریکایی نیز احتمالا به شرکت در جنایات جنگی در یمن متهم هستند.

به گزارش مصاف، دیده بان حقوق بشر در گزارشی اعلام کرد: ائتلاف عربی با رهبری عربستان از بمب‌های آمریکایی در خونین‌ترین حملات در یمن استفاده کرده است. عربستان یک ایستگاه آبرسانی را که در منطقه ارحب در شرق صنعا در دست تأسیس بود، بمباران کرد.

تهیه کننده این گزارش اعلام کرد: ما از محل حمله و نزدیکان قربانیان بازدید کردیم و مهمات ساخت آمریکا را که نشان می‌دهد تولید شرکت "ریتیون" بوده، یافتیم.

در این گزارش آمده است: این بیست و سومین باری است که دیده بان حقوق بشر به پیدا کردن بقایای سلاح آمریکایی در محل حمله ائتلاف عربی اذعان کرده و چهارمین باری است که به سلاح شرکت ریتیون دست یافته است.

دیده بان حقوق بشر در گزارش خود آورده است: عملیات حفاری چاه در روستای کوچکی در یمن قبل از اینکه ائتلاف آن را بمباران کند، سپتامبر 2016 در آستانه پایان بود.

دیده بان حقوق بشر تأکید کرد: آمریکا از طریق دادن سوخت به جنگنده‌های ائتلاف و تقدیم کمک‌های مهم به ریاض طی ماه‌های نخست به یک طرف جنگ در یمن تبدیل شد. دولت آمریکا اکنون آماده انعقاد قرارداد فروش سلاح بیشتر به عربستان است.

این سازمان به نقل از کارشناسان حقوق بین الملل و اعضای کنگره اعلام کرد: حمایت مداوم آمریکا از جمله قراردادهای فروش سلاح به عربستان دولت آمریکا را شریک نقض قوانین جنگی می‌کند و مسئولان آمریکایی را احتمالا مسئول ارتکاب جنایت‌های جنگی می‌کند.

دیده بان حقوق بشر اعلام کرد: آمریکا از چند سال پیش به عربستان سلاح می‌فروشد و ائتلاف عربی از این سلاح‌ها در حملاتش به یمن استفاده کرده است. از جمله این حملات حمله به یک مراسم ختم و بازاری در صنعا بوده است.

در گزارش دیده بان حقوق بشر آمده است: وزارت خارجه آمریکا با دادن مجوز فروش و ارتقای بالگردهای نظامی به عربستان، امارات، کویت و اردن موافقت کرده و تمامی این کشورها عضو ائتلاف عربی هستند. وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده که بوئینگ به قراردادی به ارزش 3.2 میلیارد دلار برای فروش بیشتر بالگردهای نظامی دست یافته است.

برخی از قانونگذاران آمریکایی تلاش می‌کنند تا دولت ترامپ را به کاهش قراردادهای  فروش سلاح به عربستان ترغیب کنند.


منبع: ایسنا

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

ادعا‌های مضحک جانشین ولیعهد عربستان درباره ایران!


ادعا‌های مضحک جانشین ولیعهد عربستان درباره ایران! shia muslim                   
محمد بن سلمان در اظهاراتی مضحک مدعی شد ایران می‌خواهد بر جهان اسلام مسلط شود!

به گزارش مصاف؛ محمد بن سلمان، جانشین ولیعهد عربستان سعودی در اظهاراتی مضحک ایران را متهم کرد می‌خواهد بر جهان اسلام مسلط شود. به نوشته بلومبرگ، این اظهارات به منزله از میان رفتن احتمال کاهش تنش میان ایران و عربستان است.
وی در مصاحبه‌ای با شبکه سعودی "ام‌بی‌سی" که نسخه کامل آن سه‌شنبه شب پخش می‌شود مدعی شد: «چطور می‌توانم با ایران صحبت کنم؟ ... ایران در حال فراهم کردن بستر ظهور امام دوازدهم (مهدی قائم عج) است و می‌خواهد جهان اسلام را کنترل کند.»
بزرگترین صادرکننده نفت جهان و ایران در دو سوی بحران‌های خاورمیانه – از جمله جنگ‌های سوریه و عراق -- قرار دارند. از آغاز مداخله عربستان سعودی در یمن نیز 2 سال می‌گذرد.
محمد بن سلمان که سمت وزیر دفاع عربستان را نیز در اختیار دارد یک سال پیش مدعی شده بود طرف‌های متخاصم در جنگ یمن احتمالاً به زودی برای پایان درگیری‌ها به توافق خواهند رسید.
بخش‌هایی از مصاحبه امشب جانشین ولیعهد عربستان در شبکه اجتماعی توییتر منتشر شده است.

منبع:العالم

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰