مرحله دوم تبادل تروریست‌ها و اهالی فوعه و کفریا در سوریه آغاز شد shia muslim                   
منابع رسانه ای سوریه امروز /یکشنبه/ از اجرایی شدن مرحله دوم توافق فوعه و کفریا و الزبدانی خبر دادند که طبق آن عناصر تروریستی از جمله افراد زخمی آنها از اردوگاه یرموک خارج و به استان ادلب انتقال داده می‌شوند.

به گزارش مصاف، این منابع که اشاره ای به نامشان نشده است، افزودند که طبق توافق، تروریست های 'جبهه النصره' که زخمی شده اند، به همراه برخی از همراهانشان که 50 نفر هستند، از اردوگاه یرموک در جنوب دمشق به شهر ادلب انتقال داده می شود.

خبرگزاری رویترز نیز در گزارشی اعلام کرد که یکصد نفر از ترورریست های سوریه به همراه خانواده های خود از شهرک 'سبنا' در القلمون غربی به منطقه 'الرحیبه ' در حومه شمالی دمشق انتقال داده شدند.

در چارچوب توافق امضا شده میان گروه های مسلح تروریستی و نیروهای مقاومت، قرار است 3هزار و 800 تن از عناصر مسلح و خانواده های آن ها که در شهرهای مضایا، زبدانی، بقین و بلودان استان ریف دمشق مستقر هستند با هشت هزار نفر از اهالی شهرهای فوعه و کفریا مبادله شوند.

پنج هزار نفر از اهالی شهرهای محاصره شده فوعه و کفریا در استان ادلب سوریه، 27 فروردین ماه پس از تحمل دو سال رنج و مشقت ناشی از محاصره کامل، با 75 دستگاه اتوبوس و 20 آمبولانس وارد استان حلب شدند.

درحالی که 75 اتوبوس حامل اهالی فوعه و کفریا در منطقه راشدین برای انجام آخرین مراحل تبادل از سوی تروریست ها متوقف شده بودند٬ براثر انفجار یک خودرو بمب‌گذاری شده ده ها تن از آنان که بیشترکودکان وزنان بودند٬ کشته و یا زخمی شدند.

اردوگاه یرموک یک منطقهٔ مسکونی فلسطینی نشین در دمشق پایتخت سوریه است. یرموک 2٫11 کیلومترمربع مساحت دارد و قبلا بیش از یکصدهزار نفر که بیشترشان فلسطینی بودند٬ در آن زندگی می کردند. کنترل این منطقه از سوی دولت سوریه به گروه سیاسی- نظامی به جبهه خلق برای آزادی فلسطین – فرماندهی کل واگذار شده بود، اما در سال 2015 میلادی به دست تروریست ها افتاد.

دو شهر فوعه و کفریا در 10 کیلومتری شمال ادلب از 28 مارس 2015 (فروردین 94) و پس از سقوط شهر ادلب واقع در شمال غربی کشور سوریه (هم مرز با ترکیه) به محاصره کامل تروریست های تکفیری درآمد و از آن زمان به صورت روزانه هدف حمله های تروریستی قرار داشت.

تاکنون بیش از دوهزار و 200 تن از اهالی فوعه و کفریا شهید و بیش از سه هزار تن دیگر زخمی و شماری نیز ربوده شده اند که خبری از سرنوشت آن ها در دست نیست.

منبع: ایرنا