لابی نتانیاهو با قدرت‌های جهانی در جلب حمایت از کردستان عراق shia muslim                   
نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حال لابی با قدرت‌های جهانی برای جلب حمایت بین المللی از کردستان عراق است.

به گزارش مصاف،  بنیامین نتانیاهو،نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حال لابی کردن با قدرت های جهانی برای جلب حمایت های بین المللی به منظور جلوگیری از شکست و عقب نشینی بیشتر کردهای عراق در برابر ارتش بغداد است.

به گفته تحلیلگران،اسرائیل تنها رژیمی است که از استقلال کردستان حمایت کرده است چرا که این گروه قومی که جمعیتش در عراق،ترکیه،سوریه و ایران تقسیم شده است را سپری در مقابل دشمنانش می بیند.

مقامات رژیم صهیونیستی اعلام کردند که نتانیاهو هفته گذشته با آنگلا مرکل،صدر اعظم آلمان و روز چهارشنبه با ولادیمیر پوتین،رییس جمهوری روسیه گفتگوی تلفنی انجام داد.

این منابع افزودند که نتانیاهو درباره این مسئله با دولت فرانسه و همچنین با مقامات دولت ترامپ هم در واشنگتن صحبت کرده است.

یکی از مقامات دولتی نتانیاهو که نخواست نامش فاش شود،تصریح کرد که رژیم صهیونیستی به دلیل همجواری اقلیم کردستان با تهران و دمشق ، دارای منافع امنیتی در کردستان نیز هست.

وی افزود:این منطقه یک جا پای محکم و یک مکان استراتژیک است.

این مقام دولتی رژیم صهیونیستی با اشاره به اینکه اسرائیل خواستار فراهم شدن ابزاری برای حمایت کردهای عراق از خودشان است،افزود:بهترین شرایط این است که کسی سلاح یا ابزار دیگر در اختیار کردها قرار دهد.

رژیم صهیونیستی از دهه 1960 تا کنون ارتباط های مخفیانه تجاری،اطلاعاتی و نظامی خود را با اقلیم کردستان در شمال عراق حفظ کرده است.


منبع: شبستان