معاون پارلمانی رئیس جمهوری گفت: لایحه شفاف سازی منابع و هزینه های تبلیغاتی نامزدهای انتخابات روز گذشته (چهارشنبه) با امضای رئیس جمهوری با قید دو فوریت به مجلس ارسال شد که در جلسه آینده مجلس شورای اسلامی اعلام وصول می شود.

حجت الاسلام و المسلمین مجید انصاری در گفت و گو با ایرنا افزود: این لایحه هفته گذشته در هیات دولت تصویب شد و ما درخواست دو فوریت کردیم. 

وی اظهار داشت: محتوای لایحه این است که هزینه تبلیغات نامزدها و احزاب شفاف سازی شود که از چه منبعی و چه میزانی است، زیرا در فصل انتخابات، تبلیغات متفاوتی انجام می شود، برخی نامزدها بسیار گسترده و بعضا اسراف آمیز تبلیغاتی را انجام می دهند و شبهاتی در ذهن مردم شکل می گیرد که این پول تبلیغات از کجا تامین می شود؟

معاون امور مجلس رئیس جمهوری ادامه داد: این لایحه در صورتی که تصویب شود، امکان شفاف سازی میزان هزینه های انتخاباتی و منابع مالی نامزدها را فراهم می کند و برای کمیسیون ماده 10 احزاب هم این امکان به وجود می آید که بر هزینه های تبلیغاتی انتخاباتی احزاب و گروه ها نظارت کنند. 

انصاری تصریح کرد که این لایحه گامی به سمت شفاف سازی تبلیغات انتخاباتی است. 

وی در پاسخ به این سوال که آیا این لایحه بر تایید صلاحیت نامزدها تاثیر خواهد داشت؟ گفت: نه این لایحه ربطی به این موضوع ندارد، ما که نمی خواهیم محدودیت ایجاد کنیم به همین جهت هیچ سقفی هم در نظر گرفته نشده است، موضوع این است که مشخص شود یک داوطلب چه مقدار هزینه کرده است.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری افزود: البته قانون تبلیغات انتخابات، قانون جداگانه ای است و ربطی به این موضوع ندارد، طبعا کاندیداها ملزم هستند در محدوده قانون انتخابات و قانون تبلیغات انتخابات فعالیت کنند، این لایحه صرفا ناظر بر این است که منابع و مصارف مالی تبلیغات انتخاباتی شفاف شود.
منبع : تابناک