روحانی دقیقا از کدام مدل اداره اپیدمی میگوید

روحانی دقیقا از کدام مدل اداره اپیدمی میگوید

 

روحانی دقیقا چه چیز را میخواهد درکتب دانشگاهی ثبت کند؟

از کدام مدل اداره کرونا میگوید؟

 

از همان ابتدای همه گیری کرونا، که جنابشان از پذیرفتن مسئولیت ریاست ستاد مقابله با کرونا سرباز میزدند و نمکی بخت برگشته حیران نمیدانست چکار کند. تا اینکه با نامه رهبری، مجبور به پذیرش مسئولیت شد. بعدش هم هرچه دیدیم ناله و التماس وزیربهداشت بود.

 

وقتی سیاه ترین روزهای کرونایی  در ماه آبان رقم میخورد تا جاییکه روزانه بیش از 450 نفر قربانی میشدند، بنا به گفته شاهدان از جمله سید نظام الدین موسوی نماینده مجلس، شخص رئیس جمهور مخالف تعطیلی کشور بود.

 

تا اینکه بالاخره،پس از آنکه در 26 آبان 486 نفر جان دادند، پس از یک ماه التماس و اصرار وزارت بهداشت، با یک هفته تعطیلی نسبی کشور موافقت شد.

تصمیمی که اگر در فرسایش زمانی نمی افتاد، پشت دیوار روحیه اعلی حضرتی روحانی گیر نمیکرد و زودتر گرفته میشد، شاید اکنون تعدادی از صدها قربانی آبان ماه، زنده بودند.

 

اکنون هم در حالیکه وضعیت شهرها یکی پس از دیگری به حالت قرمز و نارنجی در می آید، با لبخند و چراغ سبز روحانی، مردم راهی سفر شده اند.

 

موج شدیدی از جمعیت شناور، در کشور شکل گرفته که بی شک کمترین پیامدش جابجایی ویروس، و رشد و جهش بیشتر آن است

 

اینها تنها خلاصه ای کوتاه از شیوه مدیریت کرونا توسط دولت تدبیر و امید، در طول یکسالی است که از همه گیری کرونا میگذرد.

مدیریتی بر مبنای التماس و قسم و ناله وزیر بهداشت و روحیه اعلی حضرتی رییس جمهور؛

 

روحانی اگر میخواهد بعنوان عبرت تاریخی در اداره یک اپیدمی نامش را در کتب درسی ثبت کند،حرفی نیست. گرچه بدون این کار هم عبرتی ماندگار در تاریخ خواهد بود.

 

سیده فاطمه حبیبی