پشت پرده سراوان؛ ایران در مسیر سوریه شدن

پشت پرده سراوان؛ ایران در مسیر سوریه شدن!

 

جو بایدن به‌عنوان یک دموکرات برنامه‌های ویژه‌ای برای منطقه و آغاز نبردهای نیابتی با ایران دارد. برنامه اصلی بایدن در منطقه را می‌توان در طرح مسیر سوم خلاصه کرد. این طرح شوم بر دو عنصر مهم استوار است:

1-ایجاد آشوب در منطقه به کمک گروه‌های تروریستی و تکفیری

2-افزایش قومیت‌گرایی و تجزیه منطقه و دستیابی به خاورمیانه جدید

بایدن در حال احیای هسته‌های خاموش داعش و القاعده در منطقه است. او که ایده پرداز تشکیل داعش برای مقابله با محور مقاومت است، راه بازی گرفتن از تروریست‌های وهابی را به‌خوبی می‌داند. دولت داعش در مرزهای غربی ایران با تیزهوشی و رشادت‌های سردار سلیمانی نابود شد، اما این بار ماجرا قدری فرق کرده است.

بایدن این بار سعی دارد داعش را به افغانستان و پاکستان و در نزدیکی مرزهای شرقی ایران منتقل کند. تا به این شکل علاوه بر تجزیه افغانستان، مقدمات قومیت‌گرایی، آشوب و تجزیه‌طلبی در ایران را نیز فراهم کند.

علاوه بر مرزهای شرقی، با نفوذ اسرائیل به کردستان عراق و جمهوری آذربایجان باید منتظر آشوب‌آفرینی مسلحین پان کرد و پان ترک نیز در مرزهای شمال غرب و غرب کشور نیز باشیم.

چندی پیش و بعد از حمله به اتوبوس نیروهای مسلح در بلوچستان، اندیشکده آمریکایی آینده اوراسیا با تشریح طرح مرزهای خونین به این موضوع اشاره کرد که باید بلوچستان را به کردستان دیگری تبدیل کنیم!

ماجرا زمانی عجیب‌تر می‌شود که بدانیم صدها مدرسه وهابی در بلوچستان پاکستان در حال تربیت شبه‌نظامیانی با تفکر وهابیت هستند و سعی دارند اهل سنت این منطقه را به سمت تفکر داعش سوق دهند.

از طرفی سفرهای مشکوک مولوی عبدالحمید به عربستان و ترکیه و اظهارات عجیب او درباره حکومت اهل سنت در ایران پرده از خیلی مسائل برمی‌دارد.

به‌علاوه دیدارهای انتخاباتی مولوی عبدالحمید با حسن روحانی باعث ارتباط تنگاتنگ ایشان با جبهه اصلاح‌طلبی شده است و جالب‌تر اینکه آشوب‌های سراوان چند هفته پس از هشدار (بخوانید گرا دادن) سعید حجاریان تئوریسین اصلاحات، مبنی بر مسلح شدن قومیت‌های مرزی اتفاق می‌افتد!

امروز محور مقاومت، رژیم صهیونیستی را از سه طرف به‌وسیله حزب‌الله لبنان، مقاومت سوریه و نوار غزه محاصره کرده است و تسلیح کرانه باختری نیز در دستور کار است. از طرفی آمریکا تمامی جنگ‌های نیابتی خود در یمن، عراق، سوریه و داعش را نیز به ایران باخته است. ازاین‌رو، محور عبری، عربی، غربی سعی دارند تا با مسلح کردن تجزیه‌طلبان، مرزهای ایران را ناامن کرده و به این شکل ایران را مانند سوریه، مشغول داخل کنند تا فشار ایران بر اسرائیل کاهش یابد.

فردین ساریخانی