شایعه ناشیانه با جعل نامه سری وزارت بهداشت به رهبر

شایعه ناشیانه با جعل نامه سری وزارت بهداشت به رهبر!

 

اخیراً نامه‌ای عجیب در فضای رسانه‌ای کشور منتشر شده و در توضیح آن ادعا شده است که این نامه سری وزارت بهداشت به مقام معظم رهبری در خصوص واکسن کرونا است!

در متن این نامه جعلی اشاره شده است که یک محموله واکسن فایزر آمریکایی توسط وزارت بهداشت به مقصد بیت رهبری ارسال شده است تا رهبر انقلاب و بقیه همراهان ایشان از آناستفاده کنند.

جعل این نامه به حدی ناشیانه بوده است که بسیاری از کاربران در فضای مجازی به تمسخر آن پرداخته‌اند. علی‌رضا وهاب‌زاده مشاور وزیر بهداشت در واکنش به این نامه جعلی در توییتر نوشت:

این نامه سراسر جعلی است. ظاهراً جاعل قبل از سال 57 در کشور بوده و از فرم نامه‌نگاری‌ها هیچ اطلاعی ندارد. به فرم سربرگ که اصلاً متعلق به وزارت بهداشت نیست کاری نداریم، شماره نامه پایین صفحه ‌هم هیچ، عنوان و امضا هم هیچ. بکلی سری آخه؟! نامه‌های ساواک رو کپی کردید؟

جدای از جعلی بودن این نامه، باید بررسی کرد که این جوسازی به چه منظوری صورت گرفته است؟ ورود ویروس کرونا به کشور، خوراک رسانه‌ای مزدور خبرنگاران وابسته به بیگانه را فراهم کرد. به‌نحوی‌که رسانه‌های معاند به‌محض مشاهده اولین بیمار کرونایی در ایران دست به نفرت پراکنی و جوسازی علیه مردم زدند.

این رسانه‌ها در ابتدا سعی داشتند طوری القا کنند که تنها ایران است که درگیر این بیماری شده است. مدتی بعد هواپیمای ماهان را عامل ورود این ویروس به ایران و حتی کل خاورمیانه معرفی کردند؛ اما پس از آمار مفتضحانه آمریکا و اروپا در مهار این ویروس، تمامی رشته‌های آن‌ها تا حدودی پنبه شد.

اما پروپاگاندای رسانه‌های وابسته به بیگانه مدتی پس از سخنرانی مقام معظم رهبری در خصوص ممنوعیت ورود واکسن انگلیسی و آمریکایی به کشور، قوت گرفت. این رسانه‌ها به کمک جیغ بنفش سلبریتی‌ها سعی کردند به دوقطبی کاذب واکسن ایرانی_واکسن خارجی دامن بزنند تا با این روش هم سخنان رهبر را زیر سؤال ببرند و هم آرامش روانی جامعه را بر هم بزنند.

هدف اصلی بدخواهان از انتشار این نامه جعلی این است که به مردم القا کنند که خود مقام معظم رهبری و همراهانشان از واکسن آمریکایی استفاده می‌کنند و برای واکسینه کردن مردم از واکسن به‌اصطلاح نامرغوب روسی بهره برده‌اند! بدخواهان با این کار به‌نوعی سعی دارند انتقام ممنوعیت ورود واکسن پرخطر فایزر را از رهبر بگیر ن.

با بررسی شواهد می‌توان چنین برداشت کرد که در روزهای آینده باید منتظر جوسازی گسترده رسانه‌ها در خصوص واکسیناسیون در ایران باشیم. اگر فردا روزی با خبری در بی‌بی‌سی، منوتو، ایران اینترنشنال و مابقی مزدور رسانه‌ها روبه‌رو شدید که در آن‌ها ادعا شده بود که میلیون‌ها ایرانی بر اثر تزریق واکسن روسی جان باخته‌اند، نباید تعجب کنید! رسانه‌های زرد مورد حمایت انگلیس و رژیم سعودی، این بار قرار است موفقیت‌های سیستم بهداشت و درمان ایران و رعایت اصول بهداشتی توسط مردم را با دروغ‌های بزرگ زیر سؤال ببرند. دروغ‌های بزرگی که این نامه جعلی شروعی برای آن‌ها بود و با جیغ‌های بنفش امثال سحر زکریا تکمیل خواهد شد.

فردین ساریخانی