چالش های که بایدن برای ماندن در عراق با آن روبرو است

چالش‌های که بایدن برای ماندن در عراق با آن روبرو است 

تحلیلی که مایکل نایتس در اندیشکده واشنگتن با اشاره به اینکه جنبش های مختلف شیعی یا غیر شیعی عراقی مانند نُجَباء و.... در پوشش گروه‌های نوظهوری که دارای نیروهای فرامنطقی نیز هستن حضور  آمریکایی‌ها را  در عراق با خطر جدی روبرو کرده  او احتمال داد که گروه‌های مقاومت عراقی بعد از تحلیف رئیس‌جمهور جدید آمریکا، ضربه انتقامی خود را وارد کنند با اشاره به روند افزایشی و همچنین تنوع حملات ضدآمریکایی در خاک عراق، بعید نیست دامنه این تهدیدها از عراق فراتر رفته، به خاک سوریه و حتی خلیج‌فارس نیز گسترش یابد.

 چند تشکیلات دیگر عراقی، در پوشش گروه‌های تازه‌تأسیس با اسامی  مانند "اصحاب الکهف" و "قاصم الجبارین" نیز توان ضربه زدن را دارند.

اشلی لین پژوهشگر حوزه ایران و خاورمیانه در  انستیتو "صلح" که  وابسته به دولت آمریکا می‌باشد  در مقاله جداگانه نیز تحلیل مشابه را ارائه داد است.
حضور نیرو های آمریکای صرفا معطوف به عراق نیست نیروهای آمریکایی در افغانستان نیز با چنین چالش های روبرو هستند.

با توجه به رشد فزاینده نیروهای های جبهه مقاومت و افزایش توانایی لجستیکی  این گروه ها و شرایط روبه بهبود نیروهای مقاومت از یمن گرفته تا سوریه می‌توان به زودی شاهد خروج آهسته و پیوسته نیروهای آمریکایی از منطقه  بود که این احتمال را شرایط داخلی ( از اعلام طرح استیضاح بایدن در اولین روز حضورش گرفته تا چالش‌های کرونای و مشکلات فراوان دیگر )  امریکا نیز تصریح می‌کند. 

میلاد اسدی