نگرانی پدری دلسوز

نگرانی پدری دلسوز

به نظر من سیدعلی خامنه‌ای آنقدر باهوش و سیاستمدار هست که بجای ایجاد ممنوعیت کامل برای واردات واکسن از آمریکا و انگلیس، مثلا بگوید: «من مطلقاً به واکسن آمریکایی و انگلیسی اعتماد ندارم... اما اگر کسی می‌خواهد استفاده کند، بکند منعی نیست». با این سخنان، طرفدارانش که قطعاً به سمت واکسن نخواهند رفت؛ در  طیف خاکستری جامعه هم نسبت به واکسن ایجاد تردید جدی میکند.

 و عملاً موضوع واکسن آمریکایی و انگلیسی تمام می‌شود. می‌ماند چندهزار نفری که از سر لجبازی با او هم شده می‌روند و واکسن آمریکا را می‌زنند.

خب به من باشد، میگویم «خب به درک، حالا که لجشان گرفته، بروند بزنند و نتیجه اش را ببینند!» اما او این کار را نمی‌کند.

با اینکه می‌داند این کار هزینه‌زاست، هزینه سنگین ممنوعیت واردات واکسن از آمریکا و انگلیس را متقبل می‌شود. جور کم‌کاری رسانه‌های داخلی، بی‌تدبیری مسئولین و فتنه‌انگیزی دشمنان ایران را یک‌تنه می‌کشد و هزینه‌اش را قبول می‌کند. بهتر از هر کسی هم می‌داند که اگر ممنوع هم نمی‌کرد و آن واکسن واقعاً اثرگذار بود، آمریکا و انگلیس ایران را نگه می‌داشتند در ته لیست صادرات! اینطوری شاید فرصت بهره‌برداری هم برای او فراهم می‌شد که «مردم ببینید اینها با شما دشمنی دارند، نه با جمهوری اسلامی». اما باز هم این کار را نمی‌کند.

عقل و انصاف را باید کمی به کار گرفت. کسی که از ابتدای کرونا همیشه بر رعایت پروتکلها تاکید کرده، خودش در حرف و عمل رعایت کرده تا بقیه هم رعایت کنند، تصمیمات وزارت بهداشت را بر هر چیزی (ولو خلاف میل طرفدارانش) ترجیح داده و حمایت قاطع کرده... وقتی الان چنین حرفی میزند باید کمی عقل و انصاف را بکار گرفت. او واردات واکسن از «آمریکا و انگلیس» را ممنوع کرده؛ نه واردات واکسن را. 

این تصمیم بیش از هر چیزی بر عقل و تجربه استوار است و برای سلامتی مردم گرفته شده است. اگر چیزی غیر از این می‌بود جای شک داشت. 
عقل می‌گوید وقتی کشوری تا همین چندماه پیش داروی بیماران پروانه‌ای را تحریم کرده تا عفونت به مغز استخوانشان برسد و الان دارد به تو پیشنهاد واکسن می‌دهد، بترس! (بگذریم که تا الان از این پیشنهادها هم نداده!)
باز عقل می‌گوید کشوری که سه ماه پیش واکسن آنفولانزا را تحریم کرد تا بموقع دست مردمت نرسد (و نرسید)، و الان دایه مهربان‌تر از مادر شده، ریگی به کفش دارد!
عقل می‌گوید تویی که تجربه خون‌های آلوده فرانسوی را داری، بیشتر از همه باید حواست را جمع کنی!
عقل می‌گوید واکسنی که باید در 10 سال امتحان و آزمون میشد اما الان 18ماهه مجوز گرفته، می‌تواند خطرناک باشد! به‌ویژه وقتی آن واکسن ساخته دشمنت باشد!
و عقل خیلی چیزهای دیگر هم میگوید...

اما خب، عقل را به کار ببندی و هزینه را به جان بخری برای چه کسی؟ طرفدارانت که نگفته حرفت را قبول دارند، بیشتر مردم هم به عنوان رهبر و پیر دنیادیده این کشور حرفت را می‌پذیرند، خب این هزینه سنگین را برای چه کسی می‌دهی؟

بله من می‌گویم اول بخاطر همان چندهزار نفر، پدر که باشی و مسئولیت بر گردنت باشد حتی اگر فرزندت لج و لجبازی هم کند، باز به زیانش راضی نیستی... اول برای آن چند هزار نفر و بعد برای کل مردم ایران. میخواهید باور بکنید یا نکنید، سبک و سیاق رهبری سیدعلی خامنه‌ای همین است. سلامت مردم ایران برای او مهم است ولو هزینه‌اش را خودش بپردازد. خطر هم جدی است.

1درصد هم احتمال خرابکاری در واکسن‌ها وجود داشته باشد، در جمعیت 80میلیونی می‌شود 800هزار قربانی!! که از کل تلفات کرونا در یکسال اخیر 14برابر بیشتر است!!

عقل اینجا حکم به ترک فعل می‌دهد.