هدف دیدار نتانیاهو و بن سلمان از نظر رسانه های صهیونیستی 

هدف دیدار نتانیاهو و بن سلمان از نظر رسانه های صهیونیستی 

یکشنبه 2 آذرماه رسانه های رژیم صهیونیستی مدعی شدند که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل، بن سلمان ولیعهد عربستان، یوسی کوهن رئیس موساد و مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در شهر ساحلی نئوم عربستان با یکدیگر دیداری داشته اند. حال رسانه های صهیونیستی بعد از گذشت چند روز از اهداف این دیدار پرده گشایی کرده اند. 
 

"اتمار آیخنر" تحلیلگر سرشناس مسائل سیاسی روزنامه "یدیعوت آخرونوت" با بررسی سفر یکشنبه بنیامین نتانیاهو به عربستان سعودی، مدعی شده است که این سفر حاوی پیام های مهمی برای ایران، خاورمیانه و آمریکا بوده است. 
 

از نظر این تحلیلگر صهیونیست، این دیدار پیامی را به ایران و خاورمیانه با این مضمون مخابره کرده است که هر وقت پای دشمنی با ایران در میان باشد، رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی به صورت تمام عیار با یکدیگر متحد هستند. وی در واقع هدف این دیدار را اعلام اتحاد از سوی رژیم صهیونیستی و عربستان برای ایجاد جبهه ای واحد علیه ایران معرفی می کند. 
 

اتمار آیخنر همچنین خبر از آمادگی ریاض برای اعلام عادی سازی روابط با اسرائیل می دهد. وی معتقد است که دیدار نتانیاهو و بن سلمان حاوی پیام روشنی برای بایدن و دولت آینده آمریکا است. عربستان و اسرائیل با این دیدار اعلام کرده اند که بایدن نباید سیاست های خصمانه آمریکا علیه ایران را تغییر دهد و در صورت هر گونه توافق با ایران، این دو کشور به صورت متحد در مقابل او خواهند ایستاد. 
 

روزنامه "اسرائیل هیوم" نیز در چاپ جدید خود در روز چهارشنبه 5 آذرماه به نقل از مقامات سعودی مدعی شده است که دولت بایدن طرحی را برای توافق با ایران آماده کرده است. 
 

این روزنامه خاطر نشان کرده است که نتانیاهو و بن سلمان در دیدار اخیرشان بر لزوم تشکیل جبهه ای واحد علیه ایران تاکید کرده اند. 
 

به علاوه روزنامه اسرائیل هیوم مدعی شده است که مقامات سعودی در مقابل تهدیدات ایران، اسرائیل را بزرگترین حامی خود می دانند.

فردین ساریخانی