سخنان ضد ایرانی نتانیاهو؛ ابراز ضعف با لحنی قاطع!

سخنان ضد ایرانی نتانیاهو؛ ابراز ضعف با لحنی قاطع!

 

به تازگی نتانیاهو در ادامه اظهارات ضد ایرانی خود گفته است که اگر ایران بخواهد در مرزهای شمالی اسرائیل مستقر شود، حتی اگر به ما حمله‌ای هم نکند، مانع تجمع نیروهای‌ آنها می‌شویم و با آنها می جنگیم! 
 

صحبت های نتانیاهو از چند جنبه قابل بررسی است و می تواند اطلاعات خوبی از وضعیت منطقه را در اختیار ما قرار دهد. در ادامه به بررسی ابعاد مختلف این اظهارات خواهیم پرداخت!
 

از چند ماه پیش مقامات رژیم صهیونیستی به کمک رسانه های معاند سعی در القای این دروغ داشتند که ایران در حال خروج از سوریه است و در این زمینه تبلیغات زیادی را انجام می دادند. رسانه های لندنی نیز با مانور بر روی این دروغ رژیم صهیونیستی سعی داشتند قدرت منطقه ای ایران را رو به افول جلوه دهند. اما در تنگنای همین شایعات بود که سرلشکر محمدحسین باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به سوریه مسافرت کرد و در این سفر چندین قرارداد استراتژیک نظامی را با این کشور امضا کرد. 
 

قراردادهای استراتژیک بین ایران و سوریه، دروغ بودن ادعای مقامات رژیم صهیونیستی و رسانه های ضد ایرانی را به خوبی مشخص کرد. اما حالا خود نتانیاهو خط بطلانی بر تمام ادعاهای اپوزوسیون کشید. نتانیاهو از مستقر شدن نیروهای نظامی ایران در نزدیکی مرزهای اسرائیل ابراز نگرانی کرده است، حال اینکه تا چند هفته پیش صحبت از خروج ایران از سوریه میشد.

 
اما صحبت های نتانیاهو را می توان از جنبه های دیگر نیز مورد بررسی قرار داد. ایران همواره در این سالها خودش را به مرزهای اسرائیل نزدیک و نزدیک تر کرده است و هرروز بر قدرت و نفوذ منطقه ای خود افزوده است. ایران مانند یک شطرنج باز ماهر تمام بازوهای خود را در منطقه گسترش داده است و روز به روز توان خودش را افزایش می دهد تا در نهایت اسرائیل را کیش و مات کند. 

 

سال 2006 و در زمان جنگ 33 روزه لبنان، ایران تنها یک بازوی قدرتمند تحت عنوان حزب الله در منطقه داشت و توانست با همین بازوی مستحکم خود نیز اسرائیل را شکست دهد. اما امروز ایران از بین بازوهای خود، تنها سه بازوی مستحکم را مامور محاصره اسرائیل کرده است و اظهارات نتانیاهو را نیز باید به عنوان ترس وی از این قدرت منطقه ای تعبیر کرد!
 

حزب الله لبنان اولین بازوی ایران در جهت محاصره اسرائیل بوده و هست. این بازو که در سال 2006 توانست کل هیمنه اسرائیل را به باد بدهد، امروز نیرومندتر نیز شده است. سوریه نیز یکی دیگر از بازوهای موثر ایران در جهت محاصره اسرائیل است. بعد از پیروزی ایران در جنگ داخلی سوریه و شکست داعش، آمریکا، اسرائیل، حالا ایران در حال مستقر کردن هر چه بیشتر نیروهای نظامی خود در این کشور است و امروز این کشور نیز به عنوان یکی دیگر از بازوهای ایران شناخته می شود. از طرفی برنامه اصلی ایران بعد از پیروزی در جنگ سوریه، تسلیح کرانه باختری است که اگر چنین اتفاقی بیفتد، یک بازوی دیگر نیز برای محاصره اسرائیل به گروه های مقاومت اضافه می شود. ایران در این سالها توانسته است نوار غزه را نیز مسلح کند و حتی از نوار غزه کوچک نیز یک بازوی حیاتی برای نابودی اسرائیل بسازد!
 

حال فشار این بازوها بر خرخره صهیونیزم به حدی رسیده است که نتانیاهو با اظهارات خود علنا اعلام می کند که اسرائیل دیگر تحمل فشاری بیشتر از این را ندارد. اما نکته حائز اهمیت این است که ایران همچنان قدرت بازوهای خود در لبنان، سوریه و غزه را افزایش خواهد داد و لغو تحریم های تسلیحاتی در 18 اکتبر نیز ایران را در رسیدن به این هدف بزرگ یاری می کند. 
 

سخنان نتانیاهو همچنین نوعی اعتراف است. نتانیاهو با بیان اینکه اجازه استقرار نیروهای نظامی ایران در مرزهای شمالی را نمی دهد، در واقع به شکست اسرائیل و آمریکا در سوریه اعتراف کرده است. بعد از شکست اسرائیل در جنگ 33 روزه از لبنان، سران رژیم صهیونیستی در کنفرانسی موسوم به هرتزلیا به این نتیجه رسیدند که دلیل اینکه نتوانستند لبنان را شکست دهند این بود که ایران از طریق خاک سوریه به آن خونرسانی می کرد و در این کنفرانس تصمیم گرفتند که این بار سوریه را با استفاده از داعش تجزیه کنند و از دست نیروهای مقاومت خارج سازند. 
 

ایران خیلی زود متوجه فتنه سوریه شد و در کنار بشار اسد هم پیمان خود ایستاد و با گروه های تروریستی همچون جبهه النصره، جیش الاسلام و کشورهای ناتو جنگید و در پایان در جنگ سوریه پیروز شد و علاوه بر حفظ امنیت مردم ایران، مانع از قطع شدن بازوی خود در سوریه شد و حالا نیز به دنبال تقویب بازوی خود در سوریه است.

 

آمریکا تصور می کرد که با ترور سردار سلیمانی خواهد توانست تمامی فعالیت های ایران در منطقه را متوقف کند و به نوعی مانع از نابودی اسرائیل شود. اما اظهارات نتانیاهو غلط بودن تحلیل های آمریکا و اسرائیل از ترور سردار سلیمانی را برملا می کند. صحبت های نتانیاهو به صراحت مشخص می کند که نه تنها قدرت منطقه ای ایران کمتر از قبل نشده است بلکه ایران در حال قدرت بخشیدن به بازوهای قدرت خود در مرزهای شمالی اسرائیل است. 
 

مدتی است که اسرائیل به دنبال اعلام عادی سازی روابط با کشورهای عربی مانند امارات و بحرین است. هدف اصلی اسرائیل از عادی سازی روابط با این کشورها در واقع تشکیل نوعی ائتلاف عربی برای متوقف کردن ایران است. آمریکا در حال خروج از منطقه است و مقامات صهیونیستی خوب می دانند در صورت خروج آمریکا از منطقه، نابودی اسرائیل بیش از پیش تسریع می شود. از این رو می توان این ائتلاف عربی_عبری را نوعی جانشین برای آمریکا در منطقه به شمار آورد. 
 

اسرائیل پس از اعلام عادی سازی روابط و تشکیل ائتلاف علیه ایران، به دنبال ساختن پایگاه های نظامی در کشورهای حاشیه خلیج فارس خواهد بود تا بتواند بازوی قدرتمندی علیه ایران در خلیج فارس ایجاد کند. 
 

حالا که نتانیاهو تهدید به نابود کردن پایگاه های نظامی ایران در مرزهای شمالی اسرائیل می کند، در واقع باید این حق را نیز به ایران داد که در صورت تاسیس پایگاه های نظامی اسرائیلی در کشورهای حاشیه خلیج فارس، ایران نیز این پایگاه های نظامی را با خاک یکسان کند. 
 

اسرائیل خوب می داند که تهدیدهای ایران صادق است و با وعده های دروغ آمریکایی ها و اسرائیلی ها متفاوت خواهد بود. ایران همواره یک قدم جلوتر از دشمنان خود عمل می کند. پایگاه دریایی ایران در تنگه هرمز که به تازگی از آن رونمایی شد نیز در جهت رصد و نابودی پایگاه هایی است که احتمالا توسط اسرائیل تاسیس خواهند شد.

 

فردین ساریخانی