احتمال وقوع جنگ سایبری در پس حمله به ناوچه کنارک

احتمال وقوع جنگ سایبری در پس حمله به ناوچه کنارک

 

آنچه «نجاح محمد علی» در گفتگو با «الحوار» مطرح نموده است:

 

 در زمینه اخبار حادثه ناوچه ایرانی خبر جدیدی نیست مگر اینکه فرماندهی ارتش ایران بیانیه ای صادر و اعلام کرد که این حادثه نتیجه اشتباه انسانی بوده و چیز دیگری نبوده است و تحقیقات هم اکنون در حال انجام است. 

 

ولی من به احتمال وقوع جنگ سایبری اعتقاد دارم و این اعتقاد من در رسانه ها مطرح نشده است. من بر این باورم که احتمال دارد جنگ سایبری بین ایران و آمریکا باشد زیرا دو روز قبل گزارشی را از جمهوری اسلامی ایران دیدم که تاکید می کند ایرانی ها حمله سایبری بسیار قوی ضد پایگاه های آمریکا انجام داده اند اما آن را اعلام نکردند. از این رو بعید نیست که آمریکا نیز  با روش های مختلفی پاسخ این حملات سایبری را داده باشد؛ زیرا شک و تردید همچنان درباره هواپیمای اوکراین وجود دارد که احتمال حمله سایبری آمریکا در این زمینه نیز وجود دارد .

 

حتی اگر این حادثه حمله سایبری آمریکا باشد به معنی ضعف تجهیزات نظامی ایران در این حملات نیست، زیرا این جنگی بین دو طرف است زمانی که پایگاه های آمریکا هدف حملات سایبری قرار می گیرد تجهیزات نظامی ایران نیز می تواند هدف حملات سایبری آمریکا قرار بگیرد در این صورت می توان تجهیزات آمریکایی را که هک می شوند نیز زیر سئوال برد. 
 

این در حالی است که این حملات سایبری توان دفاعی ایران در رزمایش های خود درسطح بین الملل را نشان می دهد.  

 

قرار است 5ماه دیگر تحریم فروش سلاح به ایران برداشته شود امروز محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در نشستی پشت در های بسته در کمیسیون امنیتی در مجلس شورای اسلامی ایران فاش کرد که نامه 9 صفحه ای به شورای امنیت تقدیم کرده است. این نامه درباره برداشتن تحریم های تسلیحاتی است. تحریم های تسلیحاتی به حوادث زیادی حتی در زمینه سقوط هواپیماهای مسافربری منجر می شود. تحریم خرید قطعات هواپیما که ایران برای ناوگان هوایی خود نیاز دارد از آن جمله است . گفته می شود شورای امنیت به جز آمریکا در این زمینه دید مثبت دارد. آنطور که من فهمیدم در اینجا آمریکا حق استفاده از وتو را هم  ندارد؛ از این‌رو احتمال برداشتن این تحریم در اکتبر وجود دارد و ایران می تواند از این مسئله برای  افزایش توان دفاعی خود استفاده کند.

 

در نهایت باید گفت که حوادث انسانی و اشتباه انسانی در همه کشورهای بزرگ نیز اتفاق می افتد بسیاری از هواپیماهای آموزشی و نظامی  آمریکایی نیز روزانه سقوط می کند اما هرگز هیاهوی رسانه ای در این زمینه ایجاد نمی‌شود.