بسته خبری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی(4)

عباسعلی کدخدایی(سخنگوی شورای نگهبان): در توئیت خویش اعلام کرد که در ادامه دیدار نمایندگان و داوطلبان رد صلاحیت شده با اعضای شورای نگهبان، امروز جمعه چهارم بهمن ماه 1398، نیز عده ای دیگر دعوت و مستندات و مدارک پرونده ارائه و توضیحات آنها نیز استماع شد. تا کنون ملاقات با 80 نفر از نمایندگان انجام شده است. روند رسیدگی در شورای نگهبان ادامه دارد. 

صادق زیباکلام(استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران): اگر عارف در انتخابات شرکت می‌کرد، بعید بود حتی صدهزار رای هم بدست می‌آورد./ جبهه پایداری و احمدی‌نژادی‌ها هیات رئیسه و احیانا ریاست مجلس را بدست می آورند. شاید آقاتهرانی یا ذوالنور رئیس مجلس و زاکانی، الیاس نادران، نقوی حسینی، یامین پور یا رسایی اعضای هیات رئیسه شوند./ در تهران رای نفر اول شاید بین 300 تا 400 هزار رای باشد که جبهه پایداری ها این رای را بدست می‌آورند./ من برای قالیباف برای ریاست مجلس شانسی قائل نیستم./در مجموع برای کل کشور مشارکت حول و حوش 50 درصد خواهد بود.

سیدفضل الله موسوی (عضو حقوقدان شورای نگهبان): در قانون انتخابات مجلس ملاک خاصی برای کاندیداتوری وجود ندارد./ آنچه که هم اکنون به عنوان فاکتورهای مورد نیاز برای نامزدی در انتخابات مجلس درنظر گرفته شده شرایط کلی است که چندان کارایی ندارد./ هم‌اکنون شرایط به گونه‌ای است که هر شخصی حتی یک مجرم (دزد یا قاتل) هم امکان ثبت نام در انتخابات را دارد هرچند که بعد از استعلام ثابت شود که فرد سوءپیشینه دارد.

حجت الاسلام میرتاج الدینی (عضو جمنا و نماینده ادوار مجلس): احمدی نژادی ها کاندیدایی در انتخابات مجلس ندارند چرا که احمدی‌نژادی‌ها کاندیدایی ندارند و کاندیداهای موجود یا کاندیداهای نیروهای انقلاب است، یا کاندیداهای مستقل یا کاندیداهای اصلاح‌طلب. من کاندیدای خاصی از طرف احمدی نژادی‌ها ندیدم.