بسته خبری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی(2)

برخی از مهمترین اخبارانتخابات مجلس شورای اسامی به شرح ذیل می باشد:

  1. اسحاق جهانگیری(معاون اول ریاست جمهووری): داوطلبانی که رد صلاحیت شده و احساس می کنند این رد صلاحیت حق آنها نبوده است، باید در فرصت و زمان تعیین شده اعتراضات خود را به شورای نگهبان مطرح کنند؛ چرا که گاهی با مذاکره و توضیح، برخی ابهامات ایجاد شده، برطرف می شود.
  2. اسدالله بادامچیان(دبیر کل حزب موتلفه اسلامی): مردم در این از دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به جناح بندی‌های سیاسی اصلاح طلب و اصولگرا اعتنایی نمی‌کنند و البته دیگر گوش شنوایی هم نسبت به حرف دیگران  برای اینکه به چه کسی رای بدهند، نخواهند داشت؛ چرا که مردم خودشان می‌خواهند تصمیم بگیرند.
  3. سیده حمیده خیرآبادی(نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی):آماری که در فراکسیون داریم از میان حدود 100 عضو فراکسیون، 17 نفر از نام‌نویسی خودداری کرده و 42 نفر نیز ردصلاحیت شده‌اند. با این حساب در انتخابات پیش‌رو از میان نمایندگان فعلی، 41 نفر تا اینجا جواز حضور در انتخابات را دریافت کرده‌اند.
  4. احمد توکلی (رئیس هیأت مدیره دیده بان شفافیت و عدالت): با ارسال نامه‌ای به آیت الله رئیسی خواستار پیگرد قضایی نمایندگانی شد که توسط شورای نگهبان به دلایل انحراف مالی و سوء استفاده از جایگاه رد صلاحیت شده اند. وی همچنین طی نامه دیگری از شورای نگهبان به منظور اهتمام و جدیت در بررسی اسناد و مدارک تخلفات مالی برخی از نمایندگان و رد صلاحیت آنان حمایت و قدردانی نمود.
  5. عباسعلی کدخدایی(سخنگوی شورای نگهبان):قانون انتخابات به ناکارآمدی مجلس انجامیده است؛ با قانون فعلی انتخابات، معلوم نیست مجلس بعدی به مجلسی کارآمد ختم شود. یکی از ضعف‌هایی که راجع به مجلس داریم، قانون انتخابات است که اصلاحات جزئی در آن به وجود آمده و به ناکارآمدی مجلس انجامیده است. من چند سال است که می‌گویم قانون انتخابات، قانون شایسته‌ای برای انجام انتخابات در حوزه مجلس نیست.او در ادامه گفت: اگر به سراغ مجلس دوم هم برویم، با این قانون انتخابات، وضع همین است. تلاش‌هایی انجام شده است اما تلاش‌هایی نبوده که تا الان به ثمر بنشیند.