بسته خبری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی
  1. انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در تاریخ دوم اسفند سال 1398 برگزار می شود.
  2. به گفته مسئولین انتخابات کشور رقم ثبت‌نامی‌ها در این دوره از انتخابات مجلس، 16 هزار و 33 داوطلب بود که تعدادی از آنان در مرحله بررسی صلاحیت‌ها در هیئت‌های اجرایی انصراف دادند و تعدادی هم در آن مرحله تأیید صلاحیت نشدند.
  3. کدخدایی: حدود یک سوم(90 نفر) نمایندگان فعلی مجلس که در انتخابات آتی ثبت نام کردند به دلیل مسائل مالی رد صلاحیت شدند.
  4. فرجام برگزاری انتخابات الکترونیکی از زبان سخنگوی شورای نگهبان: مسئولان شورای نگهبان برای برگزاری انتخابات الکترونیکی تلاش کردند و ما هم آمادگی داشتیم، اما به علت مسائل فنی در حوزه‌های دیگر، الکترونیکی برگزار نمی‌شود.
  5. کد خدایی: مهلت 4 روزه تایید صلاحیت نشدگان برای ارائه شکایات و اعتراض ها از 22/10/1398 الی 26/10/1398 می باشد.
  6. از نمایندگان سرشناس رد صلاحیت شده می توان به علی مطهری، علی اصغر یوسف نژاد، عزت الله یوسفیان ملا، طیبه سیاوشی، محمد علی وکیلی، بهروز نعمتی، محمدرضا تابش، سید حسین نقوی حسینی، نادر قاضی پور، الیاس حضرتی، محمود صادقی، محسن کوهکن، غلامرضا کاتب، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، محمد علی پورمختار و غلامرضا تاجگردون اشاره کرد.
  7. بر اساس تبصره 2 ماده 52 قانون انتخابات،  فرمانداران یا بخشداران موظفند نظر هیات مرکزی نظارت مبنی بر تایید یا رد صلاحیت داوطلبان را که از هیات نظارت استان دریافت نموده اند، به نامبردگان ابلاغ تا در صورت اعتراض به رد صلاحیت خود کتباً به شورای نگهبان شکایت نمایند.