اطلاع رسانی مراسم « عید بیعت » سال 1397 shia muslim                   
اجتماع بزرگ مردمی #عید_بیعت با امام زمان سال 1397

اجتماع بزرگ مردمی #عید_بیعت با امام زمان


امروز...
 روز امامت امام زمان ما در پیش است؛ روزی که امام ما منتظر است تا بر اریکه قدرت تکیه بزند، یک به یک به پیشگاه او حاضر شویم و با او تجدید #بیعت کنیم تا جهان را به ساحل خیر و سعادت رهنمون سازد.

اما... 
دوازده قرن از این انتظار میگذرد. دوازده قرنی که عالم در ورطه آتش و خون و خشونت دست و پا میزند... اما نجات دهنده ای نمی یابد. زیرا صدایش نمیزند

آیا... 
اگر دوازده قرن پیش همدل و هم صدا در تجدید بیعت با امام زمان خود اجتماع می کردیم، هرگز شاهد این همه جنگ و فقر و فساد بودیم؟! یا کنون در زمان ظهور آن حضرت، در اوج خیر و خوبی و سعادت به سر می بردیم...

ما را چه شده؟ چرا بیدار نمیشویم؟! راه چاره چیست؟ اکنون چه باید کرد؟ 

اکنون  
...که جانها به گلو رسیده و دلها مالامال درد و اندوه است، قلبها در سینه بی قرار است و از آنچه با اولاد پیامبر خویش کرده، پشیمانیم؛ اکنون وقت توبه و انابه و التجا فرا رسیده است که شاید خداوند به بیچارگی ما رحمت آورد. 

اکنون
ما شیعیان بیدار دل اجتماع کرده ایم که به درگاه خداوند التجا آوریم تا جهان تاریک و ظلمانی غیبت را با ظهور خورشید عالم تاب امام عصر ارواحنافداه روشنی بخشد. تا بگوییم که آماده پذیرش حکومت امام معصومی هستیم که دوازده قرن است در انتظار بیداری ما به سر میبرد تا نجاتمان بخشد...  

آماده ایم تا با حضور باشکوه در اجتماع مردمی #عید_بیعت با امام عصر (هفتم آذر)، یاری اش کنیم، با او تجدید #بیعت نموده و همدل و هم صدا از او بخواهیم تا به نجات جهان برخیزد.

 دانلود سخنرانی ها و کلیپ و فایل های مرتبط با عید بیعت

توضیحات استاد رائفی پور درباره اجتماع مردمی عید بیعت

 کلیپ قیام می کنیم 

کلیپ شکایت هجران

کلیپ بیعت می کنیم

کلیپ بیعتی برای همیشه

کلیپ فرج بعد از ناامیدی

دانلود سخنرانی استاد رائفی پور و مداحی مراسم عید بیعت سال 1396

دانلود سخنرانی استاد رائفی پور و مداحی مراسم عید بیعت سال 1395

گزارش تصویری برگزاری مراسم عید بیعت سال 1395 در سراسر کشور 

دانلود سخنرانی استاد رائفی پور و مداحی مراسم عید بیعت سال 1394

صوت زیارت امام زمان

صوت دعای عهد

 متن دوازده بندی میثاق نامه (فایل PDF)

 

 دانلود طرح های گرافیکی مرتبط با عید بیعت:

طرح 1 - طرح 2 - طرح 3 - طرح 4 - طرح 5 - طرح 6 - طرح 7 - طرح 8 - طرح 9 - طرح 10 - طرح 11 - طرح 12 - طرح 13 - طرح 14 - طرح 15 - طرح 16 -  طرح 17 - طرح 18 - طرح 19 - طرح 20 - طرح 21 - طرح 22 - طرح23 - طرح 24 - طرح 25 - طرح 26 - طرح 27 - طرح 28

جزئیات پیشنهادی برنامه "عید بزرگ بیعت":
1.    پخش صوت زیارت حضرت مهدی (عج )قبل از شروع رسمی برنامه جهت آماده سازی حضار
2.    پخش کلیپ هایی با موضوعیت نهم ربیع الاول و بیعت با امام عصر(عج)
3.    تلاوت کلام الله مجید و استفاده از آیات مهدوی و نوید دهنده به ظهور منجی بشریت
4.    شعر خوانی و مدیحه سرایی حول محوریت امام زمان عج و بیعت و تبعیت از سرور کائنات
5.    سخنرانی اساتید حوزه مهدویت با بهره گیری از کتاب حدیث انتظار 2 که فایل آن در همین صفحه قابل دانلود میباشد
6.    مداحی ومناجات با امام زمان (عج) همراه با خواندن زیارت آل یاسین
7.    قرائت میثاق نامه12 بندی که در انتهای هر بند با لبیک یا مهدی (3مرتبه) عاشقان آن حضرت اجابت میشود.
بیعت و تجدید عهد و میثاق با پیغمبر، صلی الله علیه وآله، و امام معصوم، علیه السلام، در احادیث و روایات اسلامی از جمله واجباتی است که بر گردن همه افراد، از مرد و زن نهاده شده است.

 

 متن میثاق نامه12 بندی

السلام علیک یا میثاق اهلل الذی اخذه و وکده و عد اهلل الذی ضمنه

السلام عَلَى مُحْیِی الْمُؤْمِنِینَ وَ مُبِیرِ الْکَافِرِینَ

السلام عَلَى مَهْدِیَِّ الْأُمَمِ وَ جَامِعِ الْکَلِمِ السَّالَمُ عَلَى رَبِیعِ الْأَنَامِ وَ نَضْرَةِ الْأَیَّامِ

1 -مَنْ ماتَ وَ لَمْ یَعْرِفْ إمامَ زَمانِهِ ماتَ مَیْتَةً جاهِلِیََّةً ، عهد می بندم نسبت به شناخت هرچه بهتر شما اقدام نمایم و معارف ، مناقب وفضائل شما را با هر وسیله ای که بتوانم به جامعه بشناسانم.

2 -الْمَعروفُ ما أمَرْتُم بِهِ وَ الْمُنکَرُ ما نَهَیتُم عَنهُ . عهد میبندم آمر به معروف و ناهی از منکر، مروّج خوبیـها و دستورات حیات بخش شما در جامعه باشم و در این مسیر هرگــز از پای ننشینم .

3 -انی سلم لمن سالمکم و حرب لمن حاربکم : عهد می بندم دوستداران حقیقی شما را دوست بدارم و با دشمنان شما دشمن باشم.

4 -میدانم گناهان من اصلی ترین مانع ظهور شماست عهد می بندم به نوبه خود با سعی در ترک گناهانم هرچه بیشتر خودم را به حصن حصین ولایت شما وارد نمایم.

5 -ایران اسلامی شیعه خانه شما و این انقلاب و خون شهدایش در راه شما علمدار مبارزه با ستم و ستم پیشه ها در دنیای پر تلاطم امروز است. عهد می بندم در راه اعتلای انقلاب اسلامی و فرمانبری از نایب شما کوشش وافر کنم.

6 -انهم یرونه بعیدا و نراه قریبا ، عهد می بندم همواره آماده و مهیای ظهور شما باشم و بسیار برای فرجتان دعا کنم و اگر در ایام عمرم واقعه شریف ظهور محقق شد تا آخرین قطره خون از شما و قیامتان دفاع نمایم و تا آن روز هرگز اسلحه ام را زمین نخواهم گذاشت.

7 -عهد میبندم با هر تخصّصی که دارم پیرو راه شما باشم و با خدمت به شیعیانتان خدمت در دولت کریمه شما را تمرین کنم.

8 -کونوا لنا زینا و ال تکون علینا شینا ، عهد می بندم برای شما مایه زینت باشم و رفتاری از من سر نزند که بواسطه آن شما را سرزنش کنند .

9 -عهد میبندم در این مسیر از نا ملایمت ها خسته نشوم ، از سخره مسخره کنندگان و ملامت سرزنش گران نهراسم ،در مقابل مومنان فروتن باشم و در برابر ظالمان عزیز و شکست ناپذیر .

10 -یاالله ،یارحمن،یارحیم،یامقلب القلوب ثبت قلبی علی دینک ، عهد می بندم مهارت های لازم برای زیستن در آخر الزمان را کسب نمایم و با تمسک به قرآن و سیره اهل بیت و تاسی از علما و فقها، فتنه های پیش رو را با مدد الهی و عنایات و دستگیری شما پشت سر بگذارم ان شا الله .

11 -پیامبر خوبی ها فرمودند : انی بعثت لا تتم مکارم الاخلاق . عهد می بندم به تاسی از ایشان و خاندان پاکش هر چه بیشتر اخلاق محمدی را در وجودم بارورتر گردانم و نسبت به ارائه الگوی عملی و اجتماعی اخلاق حسنه در میان اطرافیان و جامعه اقدام نمایم.

12 -عهد می بندم هرچه بیشتر محبت شما را در دلم بپرورانم ، برای سلامتی تان صدقه بدهم ، به نیابت از شما به زیارت ائمه و مشاهد شریفشان بروم به نیابت از حضرتعالی قرآن بخوانم و زمان هایی را برای گفتگو با شما اختصاص دهم و ان شالله خداوند این توفیق را نصیب من گرداند که هر صبحم را با قرائت دعای عهد و جمعه هایم را با شرکت در دعای ندبه، پربرکت و مهدوی گردانم .

اللَّهُمَّ إِنِّی أُجَدِّدُ لَهُ فِی صَبِیحَةِ یَوْمِی هَذَا وَ مَا عِشْتُ مِنْ أَیَّامِی عَهْدا وَ عَقْدا وَ بَیْعَةً لَهُ فِی عُنُقِی لا أَحُوُُل عَنْهَا وَ لا أَزُوُُل أَبَدا اللَّهُمَّ اجْعَلْنِی مِنْ أَنْصَارِهِ وَ أَعْوَانِهِ وَ الذَّابِّینَ عَنْهُ وَ الْمُسَارِعِینَ إِلَیْهِ فِی قَضَاءِ حَوَائِجِهِ ]وَ الْمُمْتَثِلِینَ لِأَوَامِرِهِ [ وَ الْمُحَامِینَ عَنْهُ وَ السَّابِقِینَ إِلَى إِرَادَتِهِ وَ الْمُسْتَشْهَدِینَ بَیْنَ یَدَیْهِ.

 

جدول محل های برگزاری (بروز رسانی میشود)

آخرین بروزرسانی 21 آبان 97

 

تصاویر

زاهدان

یزد

شهر کرد

قزوین

ارومیه

خرم آباد

کرمانشاه

کرج

بوشهر

بیرجند

تهران

شیراز

گرگان

مشهد

سنندج

تبریز

رشت

قم

شاهرود

اردبیل