جزئیات تازه از نحوه بازداشت و استعفای «سعد حریری» shia muslim                   
روزنامه «ایندیپندنت» نوشت:

روز جمعه ۳ نوامبر، سعد حریری در بیروت در جلسه کابینه بود که تماسی دریافت کرد که در آن از او خواسته شد به ملاقات پادشاه سعودی برود.
شما هم مانند حریری درخواست یک پادشاه را رد نمی‌کنید، حتی اگر همین چند روز قبل او را ملاقات کرده باشید. به خصوص وقتی که عربستان ۹ میلیارد دلار به شرکت «اوگر» متعلق به حریری بدهکار باشد.
وقتی که هواپیمای حریری در ریاض به زمین نشست، اولین چیزی که دید نیروهای پلیسی بودند که هواپیما را محاصره کرده‌‌اند. آن‌ها وقتی سوار هواپیما شدند، تلفن همراه او و محافظانش را ضبط کردند.
ساعاتی بعد حریری با خواندن بیانیه استعفا، وزرای کابینه لبنان را شوکه و غافلگیر کرد.
حریری هرگز از چنین عباراتی که در متن استعفایش بود، استفاده نمی‌کرد. به عبارت دیگر، این بیانیه را او ننوشته بود. یکی از کسانی که او را به خوبی می‌شناسد، این هفته گفت «این او نبود که صحبت می‌کرد«.
سعودی‌ها به نخست‌وزیر لبنان دستور داده بودند که استعفا دهد و این استعفا را از ریاض اعلام کند.
همسر و خانواده حریری اکنون در ریاض هستند تا اگر او به بیروت بازگشت، آن‌ها گروگان بمانند. در بیروت این بحث هست که از «بهاء» برادر بزرگ سعد حریری خواسته شده که جای او را در کابینه بگیرد.
کسانی توانسته‌اند با خانه او در ریاض تماس بگیرند، اما او فقط چند کلمه صحبت کرده است. یکی از افراد مطلع می‌گوید: او فقط گفته «برمی‌گردم» یا «حالم خوب است».
او انتظار آنچه اتفاق افتاد را نداشت. در واقع حریری برای روز دوشنبه جلساتی با صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی و ملاقات‌هایی در مورد ارتقا کیفیت آب هماهنگ کرده بود. کسی که قرار باشد از نخست‌وزیری کناره‌گیری کند چنین کاری نمی‌کند.
سفر حریری به امارات با این هدف انجام شد که عربستان وانمود کند نخست‌وزیر مستعفی لبنان در بازداشت نیست.
داستان اصلی در منطقه، چیزی است که در داخل عربستان در جریان است و محمد بن سلمان برای تحکیم پایه‌های قدرتش مانند «بقیه دیکتاتورها» دارد به بهانه مبارزه با فساد رقبایش را از سر راه برمی‌دارد.