نیویورک‌تایمز: فیسبوک هیچ اقدامی علیه نفرت‌افکنی «بن‌لادن میانمار» انجام نمی‌دهد shia muslim                   
یکی از معروف‌ترین واعظان بودایی که اتفاقاً نطق‌های آتشینش علیه مسلمانان روهینگیا باعث بروز خشونت‌های زیادی علیه این قوم تحت تعقیب شده، «ویراتو» معروف به بن‌لادن میانمار است.

به گزارش مصاف، ویراتو از ماه مارس سال ۲۰۱۷ از سخنرانی منع شده چرا که دولت میانمار نطق‌های او را عامل خشونت علیه مسلمانان می‌داند؛ این درحالی است که از ماه اوت، ارتش میانمار خود اقدام به کوچ اجباری بیش از ۶۰۰ هزار مسلمان روهینگیایی کرده و تاکنون نیز به درخواست‌های جامعه جهانی بای توقف این پاکسازی نژادی پاسخ درخوری نداده است.

ویراتو از سخنرانی منع شده اما فیسبوک که نمرده است. صفحه این بودایی افراطی و دشمن درجه یک مسلمانان روهینگیا، هر روز به روزرسانی می‌شود و مواضع آتشین او در هر لحظه در فیسبوک و دیگر رسانه‌های مجازی میانمار بین مخاطبانش پخش می‌شود.

بسیاری از گروه‌های حقوق بشری از فیسبوک خواسته‌اند صفحه ویراتو را ببندد اما این شبکه اجتماعی بنا به دلایل نامعلوم تاکنون این کار را نکرده است؛ فیسبوکی که به راحتی صفحات مربوط به نئونازی‌ها را می‌بندد هنوز صفحه ویراتو با اخبار و عکس‌های جعلی‌اش را باز گذاشته تا به خشونت‌ علیه مسلمانان میانمار دامن بزند.


منبع: شفقنا