راهپیمایی گسترده در یمن در سالگرد انقلاب علیه استعمار انگلیس shia muslim                   
مردم یمن راهپیمایی گسترده ای را در شهر تعز به منظور پنجاه و چهارمین سالگرد انقلاب علیه استعمار انگلیس برگزار کردند.

به گزارش مصاف، مردم یمن راهپیمایی گسترده ای را روز گذشته (شنبه 22 مهر) در پنجاه و چهارمین سالگرد انقلاب علیه استعمارگران انگلیس در شهر تعز برگزار کردند و با در دست داشتن پرچم یمن شعارهای آزادی خواهانه سردادند.

هزاران یمنی از سراسر یمن به میدان شهر تعز آمدند و اعضای شورای سیاسی اعلای یمن و تعدادی از وزیران و استانداران استان های یمن نیز در سالگرد انقلاب علیه استعمار انگلیس که مصادف با 14 اکتبر است، در این راهپیمایی حضور داشتند.

شرکت کنندگان در این راهپیمایی شعارهایی همچون «از تعز تا صعده، همه یک دست واحد»، «انقلاب انقلاب ضد سگ‌های آمریکایی» را سردادند.

«صالح الصماد» رئیس شورای سیاسی یمن گفت: در سال 1963 انقلاب علیه استعمار انگلیس از کوههای ردفان آغاز شد و این انقلاب چهار سال با جانفشانی های ملت یمن ادامه یافت تا در 30 نوامبر 1967 به سرانجام رسید.

الصماد تاکید کرد: این انقلاب بیانگر انسجام ملت یمن در شمال و جنوب است و  ما امروز با بزرگترین تجاوز در تاریخ ملتمان مواجه ایم و مردم قهرمانی هایی را طی دو سال و نیم عینیت بخشیدند.

وی گفت: باید بیداری و انسجام مردمی و سیاسی را به منظور دفاع از وطن و اخراج اشغالگران و مقابله با همه ابزار و راهها را با وسایل موجود ادامه دهیم.

«عبده الجندی» استاندار تعز، گفت:مردم استان های جنوبی در قلب ما هستند و استقلال و آزادی از مقدساتی هستند که از آن دست کشیده نمی شود.

الجندی افزود: متجاوزان مرتکب جنایت در حق ملت یمن شدند و کودکان و زنان را کشتند و زیرساخت های یمن را نابود کرد؛ اما هرگز نمی توانند اراده ملت یمن را تضعیف کنند.

وی ادامه داد: خداوند با ماست و به زودی پیروز می شویم .

استاندار تعز خطاب به کشورهای متجاوز گفت که شما بی گناهان را می کشید ، از کشتار و تجاوز دست بکشید.

منبع: شبستان