سید حسن نصرالله: آمریکا عجله ای برای نابودی داعش ندارد shia muslim                   
دبیرکل حزب الله لبنان با تأکید براینکه آمریکا عجله ای برای نابودی داعش ندارد، حزب الله را یکی از مهمترین عوامل تحقق صلح، ثبات و امنیت در منطقه عنوان کرد.

به گزارش مصاف، "سید حسن نصرالله" دبیرکل حزب الله لبنان با سخنرانی در مراسم بزرگداشت و گذشت یک هفته از شهادت "هادی العاشق" و "محمد حسن ناصرالدین" دو تن از رزمندگان مقاومت این افتخار را به تمام خانواده های شهدا تبریک و فقدان آنها را تسلیت گفت.

"سید حسن نصرالله" افزود: در مقاومت ما ده ها نفر از جوانانمان که تنها فرزند خانواده خود بوده اند به شهادت رسیده اند که این یک ارزش انسانی برای لبنان است. ما از برکت فداکارهای شهدا و خانواده هایشان به زندگی خود ادامه می دهیم.

دبیرکل حزب الله لبنان تأکید کرد: گریزی از نبرد علیه گروه تروریستی داعش در "بادیه" نبود و جز با نابودی این گروه متوقف نخواهد شد. اگر داعش در "بادیه"، "دیرالزور" و "بوکمال" باقی بماند دوباره فعالیت های خود را آغاز خواهد کرد. داعش غده ای سرطانی است که تنها راه از بین بردن آن ریشه کن کردن آن است. اگر مقابله های شجاعانه رزمندگان مقاومت و ارتش سوریه نبود، ممکن بود که درگیری ها شکل دیگری به خود می گرفت.

سید حسن نصرالله در ادامه گفت: "داعش در نهایت از بین خواهد رفت ولی تنها طرفی که نبرد و پیروزی علیه این گروه تروریستی را به تاخیر می اندازد، آمریکاست. آمریکا در نبردهای جرود عرسال، بعلبک و القاع موافق نابودی داعش نبود، ولی علی رغم مانع تراشی های آمریکا، مقابل داعش پیروز شدیم. آمریکا عجله ای برای نابودی داعش ندارد، چون به دنبال تجزیه ارتش ها، ملت ها و فرسایش قدرت همگان است. مشکل اصلی آمریکا با ایران، انرژی هسته ای نیست، بلکه مشکل آن سرنگونی طرح آمریکایی-سعودی در منطقه است. حزب الله نیز در ناکام گذاشتن این طرح سهیم بوده و شهدا گواه بر این ادعا هستند. تحریم های آمریکا، به هیچ وجه در مسیر حزب الله تاثیر گذار نخواهد بود."

سید مقاومت توضیح داد: "دخالت های عربستان به همراه آمریکا و اسرائیل است که منطقه را به سمت نابودی می برد. حتی سازمان ملل نتوانست در قبال جنایت های عربستان در یمن سکوت کند. این عربستان است که یمن، بحرین، عراق و حتی پاکستان را به ناامنی کشانده و در کنار رژیم صهیونیستی، بزرگترین تهدید علیه امنیت و ثبات منطقه ای است."

سید حسن نصرالله تأکید کرد: "حزب الله یکی از مهمترین عوامل تحقق صلح، ثبات و امنیت در منطقه است. ابزار ما خون و سلاح ماست که هر دو پیروزی بخش بوده و خواهد بود. آنچه گذشت، بدترین دوران بود و مقاومت امروز در بهترین شرایط و بالاترین سطح از قدرت خود قرار دارد."


منبع: شبستان