سید حسن نصرالله: توطئه آمریکا تجزیه کشورهای منطقه است shia muslim                   
«سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب الله لبنان در مراسم عزاداری روز عاشورای حسینی در منطقه ضاحیه جنوبی بیروت شرکت و به همین مناسبت سخنرانی کرد.

به گزارش مصاف، «سید حسن نصر الله» با حضور در مراسم راهپیمائی روز عاشورا در ضاحیه جنوبی تأکید کرد موضوع حمایت بی حد و حصر از گروه تروریستی داعش باید متوقف شود.

دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کرد: داعش بدترین پدیده و خطری است که در منطقه ما و در تاریخ ما ظهور کرد.

سید مقاومت در سخنرانی خود در بین مردم گفت: «ما باید سخن حق را بگوئیم هر چند به مذاق بسیاری خوش نباشد و هزینه بر باشد ما به ادامه جنگ در هر مکانی برای نابودی داعش دعوت کرده و تأکید می کنیم باید حمایت بی حساب و کتاب حامیان داعش پایان یابد».

وی افزود: «داعش یکی از بارزترین نمودهای اندیشه تکفیری وهابیت و بانی اصلی گسترش آن است بنابراین امت اسلامی باید موضع خود را در قبال این تفکر تکفیری قاطعانه روشن کرده و جهانیان نیز باید حامیان اصلی گروه تروریستی داعش را شناخته و مجازات کنند».

«سید حسن نصر الله» تأکید کرد: «جنگ ما با یهود نیست بلکه با صهیونیسم و حرکت اشغالگری آن بوده و همواره ادامه خواهد داشت».

وی هشدار داد: «یهودیانی که توسط صهیونیست ها به فلسطین اشغالی آمده اند باید بدانند که هیزم آتش سیاست های آمریکا در منطقه هستند».

سید حسن نصر الله با هشدار درمورد توطئه آمریکا برای تجزیه کشورهای منطقه، ملتها و دولتها را در سراسر منطقه از اعتماد به آمریکاییها بر حذر داشت و خطاب به کردها نیز گفت: «اگر به آمریکا تکیه کرده و گوش یه فرمان او هستید بی شک تجزیه عراق نیز اتفاق خواهد افتاد».

وی خواستار توقف جنگ علیه یمن شد و تأکید کرد از این جنگ چیزی عاید «ریاض» نخواهد شد.

سید مقاومت همچنین یادی از مردم بحرین کرده و بر وجود ظلم و ستم علیه جوانان بحرینی در زندان های تاریک آل خلیفه تأکید کرد.

گفتنی است،‌ راهپیمایی سالانه عزاداران حسینی در جنوب بیروت، صبح یکشنبه با حضور هزاران نفر از مردم برگزار شد.  

منبع: شبستان