حمله سعودی‌ها به نمادهای عاشورایی در منطقه شیعه نشین الشرقیه shia muslim                   
نیروهای سعودی حملات هدفمند به نمادهای عاشورایی به منطقه شیعه نشین الشرقیه را ادامه می‌دهند.

به گزارش مصاف، در راستای تعرض آل سعود به شیعیان، نیروهای سعودی به طور هدفمند به نمادها و فعالیت های عاشورایی و موکب های حسینی در منطقه قطیف از جمله العوامیه درشرق این کشور حمله کردند و اقدام به تخریب و شکستن وسایل و نمادهای عاشورایی کردند.

این نیروها همچنین به مراسم های حسینی حمله کردند و پرچم های عاشورایی را پایین کشیدند.

مقامات آل سعود همچنین از برپایی مراسم حسینی در حسینیه «میاس» در قطیف و برافراشتن پرچم های عاشورایی در خارج از آن جلوگیری کردند.

مقامات سعودی از برافراشتن پرچم های عاشورایی در خارج از ساختمان موسسه امام حسین (علیه السلام) در شهر سیهات ممانعت کردند و مقامات آل سعود مسئولان این موسسه تهدید کردند که نباید مراسم عزاداری برگزار کنند.

شهرک العوامیه شاهد تعرض نیروهای سعودی به مراسم ها و نمادهای عاشورایی است و این نیروها به منطقه العماره و میدان «رجل السماحة» حمله کردند و تعرض های مشابهی نیز به شهرک الاوجام داشتند.

منابع رسانه ای داخلی اعلام کردند: مقامات عربستانی دستکم هفت نفر از شهروندان را که برای احیای مراسم عاشورایی فعالیت های دینی و اجتماعی انجام می دادند، دستگیر کردند. نیروهای سعودی همچنین هفته گذشته به مناطق مختلف قطیف حمله کردند.

گفتنی است، در سال های گذشته آل سعود ضد ساکنان قطیف و الاحساء، مقامات رژیم سعودی راستای سیاست های انتقام‌جویانه و مغرضانه خود با آغاز محرم الحرام تدابیر سرکوبگرانه خود ضد شیعیان را هر روز افزایش داده است.

 

 
منبع: شبستان