نتانیاهو خواستار تفویض اختیار به کابینه امنیتی برای اعلام جنگ شد shia muslim                   
نخست وزیر رژیم صهیونیستی و "ایلیت شاکید" وزیر به اصطلاح "دادگستری" این رژیم پیش نویس قانونی را به کنست صهیونیستی ارائه داده اند که به کابینه امنیتی به ریاست بنیامین نتانیاهو اجازه اعلام جنگ بدون کسب اجازه از دولت صهیونیستی را می‌دهد.

به گزارش مصاف، نتانیاهو که در حال حاضر در سفر به مکزیک به سر می برد، خاطر نشان کرده است که «کابینه امنیتی می تواند اعلام آغاز جنگ کند و من می خواهم تاکید کنم که ما هیچ تصمیم مشخصی یا زمان معینی برای انجام کار خاصی نداریم، بلکه بحث تنها به تغییر یک قانون قدیمی مربوط می شود.»

در همین راستا، "فادی عبد الهادی" کارشناس مسائل صهیونیستی در پایگاه خبری "فلسطین الیوم" تصریح کرد که نتانیاهو تنها چند ساعت پس از پایان بزرگترین رزمایش ارتش صهیونیستی در مرزهای لبنان تصمیم به ارائه پیش نویس این قانون به کنست گرفت.

سخنگوی ارتش صهیونیستی عصر دیروز پنجشنبه از پایان مانور گسترده ارتش صهیونیستی در مرزهای شمالی فلسطین اشغالی با لبنان و سوریه خبر داده بود.

یوئیل استریک فرمانده منطقه شمالی ارتش صهیونیستی هم خاطر نشان کرد که یگان های بزرگ ارتش در جریان این مانور یک روزه وضعیت های حمله و دفاع در جبهه شمالی را شبیه سازی کردند و ما با ادغام توان نظامی با توان اطلاعاتی، آمادگی خود برای مقابله با چالش های آتی را افزایش داده ایم.


منبع: مرکز اطلاع رسانی فلسطین