مداخله نظامی عربستان ،عامل مهم شیوع وبا در یمن است shia muslim                   
بررسی‌های اخیر تیم تحقیقاتی در دانشگاه «کوئین مری» لندن نشان می‌دهد که مداخله سعودی‌ها در یمن نقش بسیار مهمی در شیوع وبا داشت.

به گزارش مصاف، میلیون ها یمنی در آستانه از دست دادن جان خود به دلیل گرسنگی هستند در حالی که یمن در بحبوحه گسترده ترین رواج بیماری وبا قرار دارد.

جنگ داخلی،مداخله نظامی خارجی و محاصره دریایی موجب بیماری و مرگ گسترده در یمن شده است.

در پی عملیات نظامی که ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی از مارس 2015 میلادی آن را آغاز کرد،یمن دیگر نمی تواند شرایط به وجود آمده را تحمل کند.

با وجود هشدارهای سازمان ملل درباره آسیب های بسیار زیادی که حملات هوایی به یمن رسانده است،آمریکا و انگلیس کماکان میلیاردها دلار سلاح به عربستان می دهند.

ائتلاف 9 کشور عربی تا کنون پنج هزار و 676 حمله هوایی به یمن در سال جاری انجام داده اند که بسیار بیش تر از حملات کل سال گذشته است که تعداد آن به سه هزار و 936 مورد می رسید.

بیش از چهار هزار شهروند یمنی شامل یک هزار و 332 کودک در نتیجه این جنگ،جان خود را از دست داده اند در حالی که تعداد تلفات کلی از زمان آغاز جنگ داخلی تا کنون به بیش از 10 هزار نفر رسیده است.

تخریب زیرساخت های بهداشتی نیز موجب گسترده ترین موج شیوع وبا در جهان در این کشور شده است.

سازمان بهداشت جهانی تعداد مبتلایان به وبا در یمن را 500 هزار نفر اعلام کرده است.

بررسی های اخیر تیم تحقیقاتی در دانشگاه «کوئین مری» لندن نشان می دهد که مداخله سعودی ها در یمن نقش بسیار مهمی در شیوع وبا داشته است.

رییس رئیس مدیریت اضطراری و پشتیبانی در سازمان بهداشت جهانی در گفتگو با راشاتودی گفت:وضعیت در یمن بسیار وخیم است .کمتر از 50 درصد سیستم های بهداشتی کار می کنند و بیش از 15 میلیون نفر به خدمات بهداشتی دسترسی ندارند.

منبع: شبستان