اعمال فشار عربستان بر کویت برای عدم پذیرش سفیر «شیعی» لبنان shia muslim                   
عربستان سعودی سعی دارد با اعمال فشار بر کویت، این کشور را به مخالفت با پذیرش «ریان سعید» سفیر شیعی لبنان در کویت وادار کند.

به گزارش مصاف، روزنامه «الأخبار» لبنان از فشارهای عربستان بر کویت به منظور مخالفت با پذیرش «ریان سعید» به عنوان سفیر جدید لبنان در کویت به دلیل شیعی بودن وی خبر داد.

این روزنامه با استناد به برخی اطلاعات بدست آمده، نوشت که عربستان به دنبال پیروزی‌هایی که لبنان کسب کرده، تصمیم دارد این کشور را به یک کشور متخاصم تبدیل کرده و دشمنی خود علیه آن را افزایش دهد به خصوص اگر احساس کند که لبنان تصمیماتی مستقل اتخاذ می‌کند.              

این روزنامه به نقل از برخی منابع دیپلماتیک نوشت که همزمان با صدور حکم کویت علیه باند «العبدلی» و متهم کردن حزب‌الله و ایران به ارتباط با این باند و نیز ارسال نامه کویت به وزارت خارجه لبنان که در آن حزب‌الله را تهدیدی برای امنیت کویت و ثبات آن معرفی کرده بود، وزارت خارجه لبنان نیز پرونده تعیین ریان سعید به عنوان سفیر این کشور در کویت را به دلیل آنکه مبادا با مخالفت و عدم پذیرش از سوی کویت مواجه شود، مختومه کرده است.

الاخبار همچنین نوشت که وضعیت به حدی رسیده است که «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان نیز به این قضیه ورود کرده و در نظر داشت طی یک سفر رسمی به کویت با «صباح الأحمد الصباح» امیر کویت دیدار کند اما سفر امیر کویت به آمریکا و نیز سفر عون به پاریس و آمریکا مانع این سفر عون به کویت شد با این حال احتمال دارد دو طرف در حاشیه نشست‌های مجمع عمومی سازمان‌ ملل با یکدیگر دیدار کنند.

بنابر این گزارش، وزارت خارجه لبنان گزینه جایگزینی برای ریان سعید در صورت عدم پذیرش از سوی کویت تعیین کرده است و تصمیم دارد «البیر سماحه» سفیر لبنان در عُمان را به واتیکان، ریان سعید را به عُمان و «جونی ابراهیم» که دارای گرایشات فراماسونری است و احتمال عدم پذیرش وی از سوی واتیکان وجود داشت، به عنوان سفیر لبنان در کویت تعیین شود.

منبع: فارس