اذعان هاآرتص: مسلمانان روهینگیا با سلاح‌های اسرائیلی کشته می‌شوند shia muslim                   
با وجود درخواست‌های مکرر حقوق‌دانان از اسرائیل برای متوقف کردن فروش سلاح به دولت میانمار، این رژیم بر این مسأله پافشاری می‌کند.

به گزارش مصاف، روزنامه صهیونیستی هاآرتص با انتشار گزارشی، از کشته شدن مسلمانان روهینگیا با سلاح های اسرائیلی خبر داد.

این روزنامه در گزارشی اعلام کرد وزارت جنگ رژیم صهیونیستی با وجود جنایات مرتکب شده علیه مسلمانان در میانمار، از توقف فروش سلاح به دولت این کشور خودداری نکرده است.

هاآرتص در ادامه تصریح کرد با وجود درخواست‌های مکرر حقوق‌دانان از اسرائیل برای متوقف کردن فروش سلاح به دولت میانمار، این رژیم بر این مسأله پافشاری می‌کند.

هاآرتص در ادامه نوشت: «مین اونگ هلینگ»، فرمانده کل ارتش میانمار در سپتامبر 2015 از اسرائیل به منظور خرید سلاح از دو کارخانه صهیونیستی بازدید کرد و هیئت همراه او با «رووین ریولین»، رئیس اسرائیل و مسئولان نظامی این رژیم، از جمله رئیس ستاد ارتش اسرائیل دیدار کردند.

در مقابل نیز «میخائیل بن باروخ»، رئیس گروه همکاری بین المللی وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در تابستان 2015 از میانمار دیدن کرد. در این میان، مسئولان دولت میانمار فاش کردند آنها قایق هایی تندرو از نوع «سوپر دفورا» را علاوه بر تسلیحات دیگر از اسرائیل خریداری کرده اند.

آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در ماه ژوئن مدعی شد: «اسرائیل جزء جهان متمدن طبقه بندی می شود و آن کشورهای غربی و آمریکا هستند که بزرگترین صادرکنندگان سلاح به حساب می آیند. ما نیز همین سیاست را حفظ خواهیم کرد.» هاآرتص سپس اعلام کرد این در حالی است که آمریکا و اتحادیه اروپا فروش سلاح به میانمار را ممنوع کرده اند.  

منبع:  باشگاه خبرنگاران جوان