بازداشت فرمانده یگان کاماندوی دریایی ارتش اسرائیل به اتهام فساد مالی shia muslim                   
روزنامه عبری زبان یدیعوت احرونوت از اقدام پلیس اسرائیل به بازداشت ژنرال "شاب بروش" فرمانده یگان ویژه کاماندوی دریایی ارتش اسرائیل "شییطت 13" پرده برداشت.

به گزارش مصاف، این روزنامه نوشت: ژنرال بروش روز یکشنبه گذشته به اتهام دریافت رشوه در پرونده زیردریایی های آلمانی بازداشت شد تا فردا چهارشنبه مدت بازداشتش تمدید گردید.

بروش یکی طراحان ترور خلیل الوزیر مرد شماره 2 جنبش فتح در تونس می باشد.

پلیس رژیم صهیونیستی بامداد روز یکشنبه 6 نفر از متهمان پرونده خرید زیردریایی های آلمانی را که به "پرونده 3000" معروف شده است، بازداشت کرد.

شبکه 2 تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد: پلیس صهیونیستی روز یکشنبه "الیعازر ماروم" فرمانده سابق نیروی دریایی ارتش صهیونیستی و یک مسئول برجسته دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی را بازداشت کرد.

این شبکه بر روی پایگاه اینترنتی خود اعلام کرد که «بازرسان یگان جرایم مالی پلیس با حمله به منازل این متهمان، آنها را به مقرهای پلیس انتقال دادند و قرار است درباره بازداشت و محاکمه آنها در دادگاه تصمیم گیری شود.»

پلیس صهیونیستی از چندین ماه قبل تحقیقات گسترده ای را درباره اتهامات فساد وارده علیه مسئولان صهیونیستی؛ به ویژه در پرونده خرید زیردریایی های آلمانی آغاز کرده است و بنیامین نتانیاهو به همراه چند تن دیگر از مسئولان صهیونیستی متهم به سوء استفاده مالی در این زمینه هستند. پلیس همچنین دو پرونده دیگر به نام های "پرونده 1000" مربوط به دریافت هدایای گران قیمت توسط نتانیاهو و خانواده وی و "پرونده 2000" مربوط به دریافت رشوه توسط نتانیاهو از مالک روزنامه یدیعوت أحرونوت را هم پیگیری می کند.

 

منبع:   مرکز اطلاع رسانی فلسطین