هاآرتص: رژیم صهیونیستی تجهیز تسلیحاتی دولت میانمار را ادامه می‌دهد shia muslim                   
روزنامه عبری زبان هاآرتص نوشت: باوجود تشدید خشونت‌های دولت میانمار ضد مسلمانان روهینگیا، مقامات رژیم صهیونیستی تجهیز تسلیحاتی دولت میانمار را ادامه می‌دهد.

به گزارش مصاف، روزنامه عبری زبان هاآرتص نوشت: خشونت دولت میانمار ضد مسلمانان روهینگیا در ایالت راخین درحال افزایش است و داده های سازمان ملل متحد نشان می دهد که در روزهای اخیر به علت افزایش خشونت و آتش زدن روستاها،نزدیک به ۷۰ هزار نفر از ایالت راخین به بنگلادش فرار کردند.

این روزنامه افزود: حقیقت این حوادث در موضع وزارت امنیت رژیم صهیونیستی تغییری ایجاد نکرده و کماکان مخالف متوقف کردن کمک تسلیحاتی به نیروهای میانمار است.

هاآرتص نوشت که از اکتبر گذشته، نیروهای امنیتی میانمار عملیات در منطقه راخین را آغاز کردند و منابع مختلف حوادث این منطقه از جمله تعرض به زنان و کودکان، آتش کشیدن کامل روستاها را کشتار غیرنظامیان اعلام کردند و در این روزها نیروهای میانمار جنایت جنگی را که قانون بین المللی را نقض می کنند، ادامه می دهند.

این روزنامه عبری زبان افزود: باوجود گزارش نماینده سازمان ملل متحد در میانمار و گزارش پژوهشگران دانشگاه هاروارد درباره ارتکاب جنایت جنگی در میانمار، اما «اسرائیل» تجهیز دولت میانمار با سلاح را ادامه می دهد.

ژنرال «مین اونگ لاینگ» از مسئولان شورای نظامی میانمار ،سپتامبر 2015 میلادی به سرزمین های اشغالی سفر کرد و با هیئت همراهش نشستی را با رئیس رژیم صهیونیستی و رئیس ستاد ارتش و رؤسای نهاد امنیتی این رژیم برگزار کرد و از پایگاه سلاح های دریایی و هوایی رژیم صهیونیستی بازدید به عمل آورد و رئیس شعبه صادرات امنیتی رژیم صهیونیستی نیز در تابستان گذشته به میانمار سفر کرد که در این سفر اعضای شورای نظامی میانمار از خرید قایق جنگی از نوع« «سوپر دبورا» و کشتی های دیگر خبر دادند.

هاآرتص اعلام کرد: در آگوست سال 2016 میلادی سایت شرکت اسرائیلی «TAR Ideal Concept Ltd» مخصوص واردات مهمات نظامی و ارایه آموزش، تصاویری از آموزش با تفنگ اسرائیلی «کرنر شات» منتشر کرد.

در این سایت آمده است که این تفنگ ها برای استفاده عملی وارد میانمار شده است و امروز این شرکت در سایت خود کلمه «میانمار» به «آسیا» تغییر داده است.  

 

منبع: شبستان