ممانعت میانمار از رسیدن کمک‌های سازمان ملل shia muslim                   
میانمار دسترسی همه نهادهای امدادرسانی سازمان ملل برای رساندن ذخایر آب، غذا و دارو به مسلمانان روهینگیای گرفتار در میان حملات خونبار نیروهای نظامی و بوداییان تندرو را قطع کرده است.

به گزارش مصاف، دفترهماهنگی سازمان ملل در میانمار اعلام کرد: کمک‌رسانی به دلیل وضعیت امنیتی و اعمال محدودیت‌ها از سوی دولت متوقف شده است.

کارکنان کمیساریای عالی سازمان ملل برای پناهندگان (UNHCR)، صندوق جمعیت سازمان ملل (UNFOA) و صندوق کودکان ملل متحد (UNICEF) بیش از یک هفته است که نتوانسته‌اند در این منطقه فعالیت کنند و این مسئله باعث شده تلاش برای نجات جان انسان‌ها با مشکل روبرو شود.

برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد (WFP) نیز از توقف کمک‌رسانی‌ و قرار گرفتن شمار زیادی از مردم در معرض بی‌غذایی و گرسنگی خبر داد.

۱۶ سازمان امدادرسانی بزرگ بین‌المللی از جمله آکسفام، صندوق نجات کودکان و ... نیز از قطع دسترسی خود به مناطق درگیر میانمار توسط دولت این کشور شکایت ابراز نارضایتی کرده‌اند.

پیر پرون، سخنگوی دفتر سازمان ملل برای هماهنگی امور بشردوستانه در میانمار (OCHA) گفت: سازمان‌های بشردوستانه به شدت نگران سرنوشت هزاران انسانی هستند که در معرض این خشونت‌های ادامه‌دار در ایالت راخین میانمار قرار گرفته‌اند.

پناهجویانی که توانسته‌اند از میانمار فرار کنند در هفته اخیر اخبار وحشتناکی از قتل و کشتار مسلمانان روهینگیا در روستاهای راخین نقل می‌کنند که توسط سربازان میانماری تخریب و سوزانده شده‌اند. دود سیاه غلیظی نیز کیلومترها آن ‌طرف‌تر در مناطق درگیر دیده می‌شود.

گرچه مسلمانان روهینگیا، دهه‌ها است از سرکوب‌های شدید توسط نظامیان و بوداییان تندرو رنج می‌برند اما خشونت‌های اخیر به طرز بی‌سابقه‌ای شدت گرفته است.
 

منبع: ایکنا