شتاب گرفتن صنعت «حلال» در ژاپن shia muslim                   
صنعت حلال در ژاپن با توجه به افزایش تعداد گردشگران مسلمان در این کشور،شتاب گرفته است.

به گزارش مصاف، در حالی که سفر بازدیدکنندگان خارجی از جمله مسلمانان به ژاپن در حال افزایش روزافزون است، این کشور مشغول بررسی این مسئله است که چگونه می تواند نیازهای مذهبی گردشگران خود را تامین کند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی سازمان ملی گردشگری ژاپن،تعداد بازدیدکنندگانی که از کشور مسلمان نشین اندونزی به ژاپن می آیند در سال 2016 میلادی به 270 هزار نفر رسید که نسبت به سال پیش از آن رشد 32.1 درصدی داشته است.

رییس موسسه اسلامی-عربی در توکیو که حدود 300 دانشجو در آنجا زبان عربی می‌خوانند می گوید که علاقه به فرهنگ اسلامی از جمله فرهنگ حلال در میان عموم مردم ژاپن افزایش پیدا کرده است اما هنوز بسیاری از مردم ژاپن نسبت به مفهوم حلال و چگونگی ریشه گرفتن آن در جامعه ژاپنی،بیگانه هستند.

دست اندرکاران صنعت حلال و افرادی که از غذاها و محصولات حلال در ژاپن استفاده می کنند نیز با چالش زندگی در ساختار یک کشور غیر مسلمان مواجه هستند.

رییس موسسه اسلامی-عربی در توکیو در این باره گفت:یکی از دانشجویان ما علاقه زیادی به زبان عربی پیدا کرده زیرا مشتری هایی که به رستوران محل کار او می آیند از او درباره غذای «حلال» و مفهوم آن زیاد می پرسند.

به گفته او،سمینارهای مرتبط با غذا و فرهنگ اسلامی از بخش های مهم سمینارهایی است که در مورد اقتصاد ،فرهنگ و گفتگوی تمدن ها از سوی این موسسه در ژاپن برگزار می شود.

انجمن اسلامی ژاپن در توکیو اصولا مجوز حلال را تنها برای تولیداتی از شرکت های ژاپنی صادر می کند که قرار است بر اساس تقاضاهای موجود به دیگر کشورهای اسلامی فروخته شوند.


منبع: شبستان