رئیس جمهور آمریکا با پادشاه عربستان درباره ایران و قطر گفت‌وگو کرد shia muslim                   
کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد رئیس‌جمهور آمریکا با پادشاه عربستان درباره قطر و ایران گفت‌وگو کرده است.

به گزارش مصاف، کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد که «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در تماس تلفنی با «ملک سلمان»، پادشاه عربستان با وی درباره ایران و قطر گفت‌وگو کرده است.

در بیانیه کاخ سفید آمده است: «ملک سلمان در این گفت‌وگوی تلفنی کشته شدن شماری از شهروندان آمریکا بر اثر طوفان «هاروی» در شهر «هیوستون» را تسلیت گفت.»

ترامپ و پادشاه عربستان همچنین درباره ضرورت غلبه بر «تروریسم»، قطع منابع مالی گروه‌های تروریستی و مبارزه با ایدئولوژی‌های افراطی بحث و تبادل نظر کردند.

در بیانیه کاخ سفید درباره گفت‌وگوی سران دو کشور درباره بحران دیپلماتیک قطر آمده است: «رئیس‌جمهور (ترامپ) از تمامی طرف‌های دخیل در مناقشه قطر خواست مطابق با تعهدات‌شان در نشست ریاض مبنی بر حفظ وحدت در حین مبارزه با تروریسم، راه حلی دیپلماتیک [برای این مناقشه] پیدا کنند.»

بیانیه کاخ سفید، بدون اشاره به جزئیات بیشتر نوشته است: «سران دو طرف درباره «تهدیدی که ایران متوجه منطقه می‌کند» نیز رایزنی کرده‌اند.»

جمهوری اسلامی ایران همواره ادعاهای تکراری عربستان و آمریکا درباره ایجاد تهدید برای منطقه را رد کرده‌ است. این ادعاها در حالی مطرح می‌شوند که حمایت دولت آمریکا از جنگ مرگبار رژیم سعودی در یمن به ایجاد فقر و بیماری در این کشور فقیر عربی منجر شده است.


منبع: دفاع پرس