مسلمانان روهینگیا در مرز بنگلادش هدف شلیک گلوله نظامیان میانمار shia muslim                   
مسلمانان روهینگیا که در حال فرار از مرز میانمار برای ورود به بنگلادش بودند،هدف شلیک گلوله نیروهای امنیتی میانمار قرار گرفتند.

به گزارش مصاف، نظامیان میانمار به سمت شهروندان مسلمان روهینگیایی که از ترس خشونت های اخیر در حال فرار از این کشور بودند،آتش گشودند.

این افراد که بیشتر آنها را زنان و کودکان تشکیل می دادند تلاش می کردند برای فرار از خشونت های اخیر که گرفتار آن شده اند از مرز رد شده و وارد بنگلادش شوند.

خبرنگار خبرگزاری فرانسه در گزارشی اعلام کرد که بیش از 10 خمپاره و تعداد بی شماری گلوله از سوی نیروهای امنیتی میانمار به سمت مسلمانان روهینگیا که در حال فرار از مرز بودند،شلیک شد.

هنوز گزارشی از تعداد افرادی که در این حملات آسیب دیده اند منتشر نشده اما خبرها حاکی از آن است که مسلمانان برای فرار از گلوله ها و خمپاره هایی که به سمت آنها می آمد،متفرق شدند.

«منظور الحسن خان»،رییس ایستگاه گارد مرزی بنگلادش در این باره گفت:نیروهای امنیتی میانمار به سمت شهروندانی که اکثر آنها را زنان و کودکان تشکیل می دادند،شلیک کردند.

آنیتا شوگ ، عضو شورای اروپایی روهینگیا که از استکهلم با الجزیره گفتگو می کرد در این باره گفت:ما ویدئوهایی در اختیار داریم که می توانیم برای تایید صحت این خبرها آنها را در اختیار رسانه ها قرار دهیم.

ارتش میانمار همراه با افراط گرایان بودایی ایالت راخین با استفاده از چاقو،شمشیر و اسلحه گرم به مسلمانان بی گناه روهینگیا که به هیچ وجه مسلح نیستند،حمله می کنند.

درگیری های جدید که از روز جمعه در ایالت راخین میان ارتش میانمار و مسلمانان روهینگیا آغاز شده، تا کنون منجر به کشته شده 92 مسلمان روهینگیایی شده است.

اقدام سرکوبگرانه دولت میانمار و کشته شدن دست کم 89 تن از اعضای اقلیت مسلمان روهینگیا در این کشور ، هزاران تن از مسلمانان را به سوی مرز با بنگلادش فراری داده است.

حدود 100 هزار مسلمان روهینگیایی هم اکنون در مرز با بنگلادش حضور دارند و دولت این کشور از ورود آنان جلوگیری می کند.


منبع: شبستان