راهپیمایی ۱۰ روزه آمریکایی‌ها علیه ترامپ از شارلوتسویل تا واشنگتن shia muslim                   
شماری از فعالان آمریکایی در اعتراض به اظهارات دونالد ترامپ درباره حمله نژادپرستانه «شارلوتسویل» یک تظاهرات 10 روزه را سازمان‌دهی کرده‌اند.

به گزارش مصاف، فعالان آمریکایی قصد دارند از روز دوشنبه (فردا) یک تظاهرات 10 روزه را از «شارلوتسویل» ویرجینیا به مقصد واشنگتن آغاز کنند. تظاهرکنندگان خواستار برکناری دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، و مقابله با نژادپرستی سفیدپوستان هستند.

در وب‌سایتی که مخصوص اطلاع رسانی درباره این تظاهرات است نوشته شده است: «تظاهرات برای مقابله با برتری سفیدپوستان دوشنبه 28 اوت از شارلوتسویل آغاز می‌شود و روز چهارشنبه 6 سپتامبر در واشنگتن به پایان می‌رسد. تظاهرکنندگان در واشنگتن تجمع و هر روز تظاهرات آرام و بدون خشونت برگزار می‌کنند.

در وبسایت مذکور آمده است: «زمان آن رسیده تا با برتری سفیدپوستان در دولت و تاریخمان مبارزه کنیم. ما خواستار برکناری ترامپ هستیم چون او طرفدار این ایدئولوژی است. همچنین می‌خواهیم جایگزینی برای این ایدئولوژی تعیین شود که آسیبی را که به کشور و مردم ما وارد کرده جبران کند».

سازمان‌دهندگان این تظاهرات اعلام کردند: «این تظاهرات یک کمپین پایدار است پس آنچه لازم دارید را به همراه داشته باشید».

تظاهرات مذکور از سوی گروه‌های فعال در امور زنان و ضدنژادپرستی سازماندهی شده است.

خشم تظاهرکنندگان از اوایل ماه جاری برانگیخته شد که یک مرد سفیدپوست که گفته می‌شود با ملی‌گرایان سفیدپوست ارتباط داشته است با خودرویش به جمعیتی از مردم که در حال برگزاری یک تظاهرات در شهر شارلوتسویل بودند حمله کرد. در این حادثه یک نفر کشته و چندین نفر زخمی شدند. تنش‌ها زمانی بالا گرفت که ترامپ تمام طرفین این اقدام خشونت‌آمیز را سرزنش کرد.

حمله این مرد سفیدپوست به تظاهرکنندگان باعث به راه افتادن تظاهرات گسترده در سراسر آمریکا کشور از جمله «دورهام» در کارولینای شمالی شد و مردم در این منطقه یک مجسمه نماد برتری نژادی را سرنگون کردند. در پی سرنگونی این مجسمه، مردم در شهرهای دیگر نیز تصمیم گرفتند مجسمه‌های دیگر را یا از بین ببرند یا بپوشانند.


منبع: باشگاه خبرنگاران جوان