صدها مسلمان روهینگیا از آب هم محرومند shia muslim                   
حدود 700 نفر از مسلمانان روهینگیا از اواخر جولای تا کنون تحت محاصره بودایی‌های افراطی قرار گرفته اند.

به گزارش مصاف، مسلمانان میانمار(برمه) حدود ۴۰۰ سال است به صورت یک اقلیت ستمدیده در نواحی شمالی میانمار(برمه) و قسمتهائی از بنگلادش و سرزمینهای اطراف زندگی می کنند. در ماه می ۲۰۱۲ بر اثر یک نزاع ساختگی گروه های افراطی بودائی در سایه سکوت دولت نظامی میانمار و به دستور اربابان غربی این دولت خود دست به کشتار فجیعی در بین این مردم مظلوم زدند که تا کنون آمارها حاکی از آن است که حدود ۳۰ هزار نفر از این مردم مظلوم در طول ماه های گذشته به دست افراطیون بودائی سوزانده و یا به نحوهای مختلف کشته شده اند و حدود ۱۸۰ هزار نفر از آنان نیز آواره شده اند. جمعیت اقلیت روهینگیا(مسلمانان برمه) تاکنون حدود ۸۰۰ هزار نفر گزارش شده است.

حدود 700 نفر از مسلمانان روهینگیا از اواخر جولای تا کنون تحت محاصره بودایی های افراطی قرار گرفته اند.

محاصره به معنای آن است که مسلمانان روهینگیا از کار کردن و خرید نیازهای روزمره زندگی شان منع شده اند.

بودایی ها همچنین دسترسی مسلمانان به آب آشامیدنی را قطع کرده اند.

نیروهای میانماری و جمعی از بوداییان همچنین 4ورودی راتیدائونگ را با قفل و زنجیر بسته و مسلمانان روهینگیا را بدون غذا و دارو زندانی کرده‌اند.

نیروهای میانماری همچنین از تعامل تاجران بودایی نیز با مسلمانان این منطقه جلوگیری می‌کنند و به آنان هشدار داده‌اند که در صورت سرپیچی با عواقب کار خود مواجه می‌شوند.

افزایش خشونت‌ها علیه مسلمانان پس از آن صورت گرفت که یک مرد بودایی در این منطقه ناپدید شد و با متهم‌کردن مسلمانان، همه مسلمانان این شهر هدف محاصره‌ای قرار گرفته‌اند که در صورت ادامه، مرگ تدریجی آنان را به همراه خواهد داشت.