کمپین فلسطینیان برای بازسازی منازل تخریب شده به دست رژیم صهیونیستی shia muslim                   
ساکنان مناطق مختلف فلسطین کمپین مردمی را برای بازسازی منازل فلسطینی هایی که اشغالگران صهیونیست منازلشان را تخریب کرده اند، به راه انداختند.

به گزارش مصاف،  با ادامه سیاست تخریب منازل جوانان فلسطینی به دست نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی در کرانه باختری کمپین های مردمی برای بازسازی این منازل به پا شده است که صحنه ای از همیاری و اتحاد جامعه فلسطینی را نشان می دهد.

در هفته گذشته، نیروهای اشغالگر در راستای سیاست مجازات جمعی، منازل پنج فلسطینی را که با اجرای عملیات شهادت طلبانه دو اسرائیلی را کشتند، تخریب کردند. رژیم صهیونیستی این سیاست را از سالها پیش ضد ملت فلسطین در پیش گرفته است..

در شهر سلواد واقع در شرق رام الله، بلدوزرهای اشغالگران منزل «مالک حامد» عامل اجرای عملیات زیر گرفتن نظامیان اسرائیلی را که ششم آوریل در نزدیکی شهرک صهیونیستی «عوفرا» انجام داد و به کشته شدن یک سرباز اسرائیلی منجر شد؛ تخریب کردند. نیروهای اشغالگر همچنین منازل شهدای فلسطینی به نام های «اسامه احمد عطا» (19 ساله)، «براء ابراهیم صالح عطا» (18 ساله)، «عادل حسن احمد عنکوش»(18 ساله) را  که عملیات قدس را اجرا کردند، تخریب کردند.

نیروهای اشغالگر منازل جوانان در شهرک دیرابومشعل را ویران کردند؛ تا ساکنان آن کمیته های ویژه را برای جمع آوری کمک مالی به منظور بازسازی این منازل تشکیل دادند.

از لحظات اولیه تخریب منزل «عمر العبد» اسیر فلسطینی در شهرک کوبر، یکی از ساکنان این منطقه، قطعه زمینی را به این خانواده اهدا کرد تا منزل جدیدی را در آن احداث کنند.

جمع آوری کمک مالی برای بازسازی و ساخت منازل، در شهرک های سلواد و دیر ابومشعل هم دیده می شود که ساکنان آن برای ساخت منازل تخریب شده کمک مالی می کنند.

فعالان فلسطینی، کمیپن های مختلفی را برای کمک به خانواده های شهدا و عاملان اجرای عملیات شهادت طلبانه برپا کردند تا منازل تخریب شده آنها دوباره ساخته شود.

یک خودروی کوچک، کوچه های تنگ را می گردد و در طول شش ساعت نزدیک به یکصد هزار شیکل (26 هزار دلار) جمع آوری کرده است. زنان طلاهای خود را به خانواده این شهدا تقدیم کردند.

در استان نابلس نیز فعالان فلسطینی در کمتر از یک هفته، مبلغ یک میلیون شیکل (250 هزار دلار) برای ساخت منازل عاملان عملیات «ایتمار» جمع آوری کردند.

حسام بدران، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) از ملت فلسطین و از همه نهادهای ملی فلسطین و نیروهای محلی خواسته بود برای تقویت ایستادگی، منازل تخریب شده را بازسازی کنند.


منبع: شبستان