بحران در روابط اسرائیل و سوئیس بر سر حمام کردن یهودیان shia muslim                   
نصب پلاکاردهایی در یکی از هتل‌های سوئیس جنجال گسترده ای در پی داشته و موجب ایجاد بحران در روابط این کشور با اسرائیل شده است. این هتل بر روی این پلاکاردها از مهمانان یهودی خود خواسته قبل از شنا در استخر هتل حتما دوش بگیرند.


به گزارش مصاف، نصب پلاکاردهایی در یکی از هتل های سوئیس جنجال گسترده ای در پی داشته و موجب ایجاد بحران در روابط این کشور با اسرائیل شده است بر روی یکی از این پلاکارها که در ورودی استخر هتل نصب شده، نوشته شده " مهمانان زن و مرد و کودک یهودی، لطفا قبل از شنا دوش بگیرید" و در صورتی که از این امر سرپیچی کنید، به شما اجازه استفاده از استخر را نخواهیم داد.

همچنین بر روی پلاکاردی دیگر در آشپزخانه نوشته شده که " از مهمانان یهودی می خواهیم در اوقات مشخص شده از یخچال استفاده کنند". در توضیح این پلاکارد هم آمده که امیدواریم مهمانان یهودی در اوقات استراحت کارکنان مزاحم آنان نشوند.

اسرائیل اتهاماتی را به هتل "پردیس" در تفرجگاه آروزا در شرق سوئیس وارد کرده و مسئولین هتل را به "یهودی ستیزی" متهم کرده است. در همین راستا، سفیر اسرائیل در سوئیس با مدیریت هتل تماس گرفته و خواستار برداشتن این پلاکاردها شده است.

از سوی دیگر، "زیپی هوتوویلی" معاون وزیر خارجه اسرائیل نیز این اقدام هتل سوئیسی را یک نوع "یهودی ستیزی" زشت خوانده است.

هوتوویلی در توئیتی در صفحه شخصی خود در توییتر اظهار داشت که متاسفانه سامیتیسم در اروپا همچنان ادامه دارد و باید تاکید کنیم که بازخواست و محاکمه عاملان چنین حوادثی، می تواند جلوی تکرار آن را بگیرد.

مدیر هتل مذکور که خود زیر پلاکاردها را امضا کرده، در گفتگو با روزنامه "اورشلیم پست" تصریح کرد که این نوشته ها هرگز اقدامی سامیتیسم نیست بلکه صرفا در بکار بردن اصطلاحات و کلمات آن اشتباهاتی صورت گرفته است.

وی در توضیح این امر گفته که این هتل مهمانان یهودی زیادی دارد و برخی از آن ها شکایت می کنند که برخی یهودیان قبل از استفاده از استخر دوش نمی گیرند و به همین خاطر ما این پلاکاردها را نصب کرده ایم.

لازم به ذکر است که یک خانواده یهودی حریدی ساکن اسرائیل اخیرا اقدام به رزرو اینترنتی یکی از اتاق های این هتل در سوئیس کرده آن هم به خاطر شهرت هتل و تعریف و تمجیدهایی که دیگر یهودیان از این هتل کرده اند و پس از سفر به سوئیس و اقامت در هتل شاهد نصب پلاکاردهای مذکور در آشپزخانه و استخر هتل بوده اند که از این مساله شاکی شده و برای پیگیری آن به مدیر هتل مراجعه کرده اند.

 


منبع: مرکز اطلاع رسانی فلسطین