درخواست دبیرکل سازمان ملل متحد برای مقابله با نژاد پرستی و اسلام ستیزی در جهان shia muslim                   
دبیرکل سازمان ملل متحد در واکنش به اعتراض خشونت بار در آمریکا، خواستار مقابله با نژاد پرستی و بیگانه ستیزی در جهان شد.

به گزارش مصاف، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد در صفحه توئیتر خود نوشت: «نژاد پرستی و بیگانه ستیزی و یهودی ستیزی و اسلام ستیزی ، جامعه ما را مسموم می کند و ما باید همیشه با آن در هر مکانی مقابله کنیم.

این واکنش توئیتری دبیرکل سازمان ملل به علت اعتراض های خشونت آمیز نژادپرستان سفید پوست در آمریکا انجام شده است؛ زیرا معترضان نژاد پرست از «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا خواستند تا سیاست نازیسم را پیش بگیرد. به همین دلیل گوترش در توئیتر خود خواستار مقابله با نژاد پرستی و بیگانه ستیزی در جهان شد.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا پس از این اعتراض های خشونت آمیز با انتقادهای شدید مواجه شد، به طوری که «هیلاری کلینتون» در توئیتر خود از ترامپ انتقاد کرد و نوشت که با تشویق ضمنی و واکنش نشان ندادن به این مسایل اجازه ادامه این روند را می دهیم و این مسئله خطری برای ارزش های ماست.

«مارکو روبیو» سناتور جمهوریخواه آمریکایی نیز از موضع ترامپ انتقاد کرد و گفت: حوادث شارلوتزویل، حمله تروریستی بوده است که نژادپرستان آن را اجرا کردند.

پلیس شارلوتزویل در ایالت ویرجینیا سه نفر رادر این تظاهرات دستگیر کرده است و درگیری ها بین پلیس آمریکا و تجمع هواداران راستگرا در این شهر شدت گرفت که به کشته شدن یک زن و زخمی شدن دهها نفر منجر شد.


منبع: شبستان