اسرائیل ایران را به ساخت کارخانه موشک اسکاد در سوریه متهم کرد shia muslim                   
شرکت "ایمیج ست" که سازنده ماهواره جاسوسی اسرائیلی "اروس بی" است، اعلام کرد که برای نخستین بار یک کارخانه تولید موشک‌های اسکاد را در خاک سوریه رصد کرده است

به گزارش مصاف، این شرکت همچنین تصریح کرد که کارخانه احداث شده در نزدیکی سواحل سوریه دقیقا مشابه کارخانه های تولید موشک های ایرانی در تهران است.

شرکت مذکور اشاره کرد که این کارخانه در منطقه "وادی جهنم" در نزدیکی شهرک ساحلی بانیاس در شمال سوریه احداث شده و قادر به انبارسازی اسلحه در زیر زمین است. "ایمیج ست" عنوان کرد که تصاویر تهیه شده از این کارخانه نشان می دهد که ساخت آن سال گذشته آغاز شده است و ظاهرا تا پایان امسال نیز به پایان می رسد.

شبکه دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از تحلیلگران اسرائیلی که به بررسی تصاویر تهیه شده توسط ماهواره "اروس بی" پرداخته اند، تاکید کرد که شکل این کارخانه دقیقا مطابق با شکل کارخانه های موشکی ایران است که ثابت می کند کارشناسان و متخصصان ایرانی در ساخت آن دست دارند.

بر اساس تصاویر ماهواره ای تهیه شده، مقابل این کارخانه تپه های شنی نیز ایجاد شده تا از ساختمان هایی که در حال ساخت است، حمایت شود.

منابع صهیونیستی اظهار داشتند که این تصاویر سخنان یوسی کوهن رئیس سازمان موساد را تایید می کند که در نشست هفتگی دولت رژیم صهیونیستی در روز یکشنبه گذشته گفته بود ایران در سوریه، لبنان، عراق و یمن حضور دارد و سعی در گسترش نفوذ خود و حضور خود در بسیاری از کشورهای منطقه به ویژه اماکنی که داعش در آن ریشه کن شده، دارد.

کوهن گفته بود که ایران هرگز از تلاش های خود برای تبدیل شدن به قدرتی هسته ای دست نکشیده است و از زمان امضای توافق هسته ای با غرب، در مسیر رشد و توسعه اقتصادی و امضای توافقنامه های متعدد اقتصادی با بسیاری از کشورها حرکت می کند.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفته که هرگز توافقنامه هایی که با ایران به امضا می رسد، برای اسرائیل الزام آور نخواهد بود. این در حالی است که نتانیاهو تلاش زیادی برای جلوگیری از امضای توافق هسته ای میان ایران و غرب کرد اما در نهایت موفق به این کار نشد.

روزنامه عبری زبان هاآرتص نیز روز گذشته اعلام کرد که یک هیات بلندپایه امنیتی اسرائیلی به ریاست یوسی کوهن رئیس سازمان موساد طی روزهای آینده راهی واشنگتن می شود تا برخی مسائل و پرونده های مهم از جمله موضوع سوریه و حضور ایران در منطقه را با مسئولان دولت آمریکا مورد بحث و بررسی قرار دهد.

 


منبع: مرکز اطلاع رسانی فلسطین