ادامه خودداری رژیم صهیونیستی از تحویل پیکر ۲۴۹ شهید فلسطینی shia muslim                   
یک مرکز حقوق بشری اعلام کرد: رژیم صهیونیستی پیکر صدها فلسطینی را همچنان نزد خود نگه‌داشته و به خانواده‌هایشان تحویل نمی‌دهد؛ برخی از این شهدا مربوط به دهه نود هستند.

به گزارش مصاف، گزارشی که مرکز  حقوق بشر «المیزان» فلسطین منتشر کرده حاکی از آن است که رژیم صهیونیستی همچنان پیکر 249 شهید زن و مرد فلسطینی را نزد خود نگهداشته و به خانواده‌هایشان تحویل نداده است.

بر اساس گزارش وبگاه «عرب 48»، برخی از این شهدا مربوط به دهه نود هستند و رژیم صهیونیستی در واقع در حال اجرای نوعی سیاست تنبیه جمعی است.

مرکز میزان در اکتبر 2004 درخواستی را به دادگاه عالی رژیم صهیونیستی ارائه داد و خواهان برگرداندن پیکر 12 شهید از نوار غزه شده و رژیم صهیونیستی در آن زمان قول داد بانکی برای «دی‌ان‌ای» تاسیس کند تا زمینه برای بازگرداندن پیکرهای شهدا فراهم شود.

در یکی از نمونه‌ها، وکلای مرکز المیزان با همکاری کمیته بین‌المللی صلیب سرخ با خانواده شهید «انور محمد سکر» هماهنگ کرده‌اند تا از گذرگاه بیت‌حانون در ایرز واقع در شمال نوار غزه عبور کنند و نمونه « DNA» این خانواده گرفته شود.

مرکز میزان ادامه وقت‌کشی رژیم صهیونیستی در تحویل پیکر شهدا را محکوم کرد و از مجامع بین‌المللی خواست برای توقف این اقدام که بر خلاف تمام قوانین بین‌المللی و انسانی است، وارد عمل شوند.


منبع:  فارس