لفاظی رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا؛ باب کورکر: طرح تحریم‌های ایران و روسیه خیلی زود به قانون تبدیل می‌شود shia muslim                   
رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا با تاکید بر قریب‌الوقوع بودن قانونی شدن طرح تحریم‌ها علیه ایران و روسیه، مدعی شد باید کاری کرد ایران خود ملزم به خروج از برجام شود.

به گزارش مصاف، سناتور باب کورکر، رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا در مصاحبه با روزنامه واشنگتن پست گفت طرح تحریم های ایران و روسیه خیلی زود به قانون تبدیل خواهد شد.

رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا افزود: در طرح تازه تحریم ها بخش مربوط به کره شمالی احتمالا حذف می شود اما تحریم ها علیه روسیه و ایران همچنان بدون تغییر باقی می مانند.

کورکر تصریح کرد طرح تحریم ایران و روسیه، به سرعت روند قانونی را طی کرده و نهایی می‌شود.

این سناتور ارشد جمهوری‌خواه در مورد احتمال خروج آمریکا از توافق هسته‌ای نیز گفت: اکنون زمان مناسبی برای این کار نیست و باید تلاش کرد تا ایران خود وادار به خروج از برجام شود.

این سناتور آمریکایی ادامه داد: هدف این است که برهم زدن توافق هسته ای، کار ایران باشد، نه ایالات متحده، چون ما می‌خواهیم متحدانمان با ما باشند.

کورکر با بیان اینکه نظر وزرای دفاع ، خارجه و همچنین مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور آمریکا هم همین است، گفت: رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا به دنبال توافقی است که در آن ایران هیچ‌گاه حق غنی‌سازی نداشته باشد.

او گفت: اینکه ایران حق غنی‌سازی داشته باشد، موجب می‌شود متحدان آمریکا در خاورمیانه هم این حق را طلب کنند و واشنگتن هم نتواند از این مسئله جلوگیری کند.

کورکر با تکرار اینکه باید حق غنی سازی را از ایران گرفت، گفت: باید با همراهی متحدانمان و با تدوین یک طرح و سیاست مشخص از توافق خارج شویم.اما امروز اگر این کار را انجام دهیم متحدان اروپایی خود را از دست داده و بحرانی به بحران سوریه ، کره شمالی و مشکلات فزاینده با روسیه اضافه کرده ایم.

مجلس نمایندگان آمریکا روز سه شنبه با اجماع تقریبی به طرح اعمال تحریم های جدید علیه روسیه، کره شمالی و ایران رای مثبت داد. این تحریم ها می تواند شرکت های اروپایی را تحت الشعاع قرار دهد.

این طرح تحریم های جدید با 419 رای مثبت و سه رای منفی تصویب شد و مورد حمایت قاطع جمهوریخواهان و همچنین دموکرات ها قرار گرفت. به این ترتیب ترامپ مجبور است پیش از کاهش هرگونه تحریم ها، اجازه قانونگذاران آمریکایی را به دست آورد.


منبع: باشگاه خبرنگاران جوان